Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52966 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #30 Gepost op: 6 februari 2013, 18:26 »
Ja, ik gebruik het. Ik kreeg het om door te slapen 10mg. Toen ik bij de huisarts kwam wegens verergerde pijn klachten adviseerde hij naast een verhoging van de tramadol ook een verhoging van de ami. Na een tijdje 20 mg merkte ik verschil en ben ik minder tramadol gaan slikken. Of ami alleen voldoende is weet ik niet, maar bij mij doet het wel degelijk wat tegen de pijn klachten.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #31 Gepost op: 6 februari 2013, 18:36 »
Kijk, de huisarts wil ami of tramadol gaan voorschrijven. Van tramadol weet ik dat het helpt en ik heb bij incidenteel gebruik geen last van bijwerkingen. Dus de keuze voor tramadol lijkt me voor de hand liggend. Ami zou een optie zijn, omdat de bijwerkingen anders zijn. Maar als ik moet kiezen tussen iets bekends dat werkt en iets onbekends, dan ga ik voor het bekende. Ik zal het volgende week wel horen.

Offline michjj21

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #32 Gepost op: 6 februari 2013, 21:56 »
Ik gebruik nu ruim een jaar amytriptiline en ik vindt het een uitkomst ,
Heb eerst nortrilin gebruikt dit veroorzaakte hart kloppingen dus de reumatoloog heeft nu
Amytriptiline 25 mg vior geschreven in de bijsluiter staat dat je hier ook hartkloppingen van kan krijgen
Hier heb ik gelukkig geen last van en vaak komt een droge mond voor ik heb hier geen last van
Mijn moeder die het voor haar migraine slikt heeft hier erg veel last van dus ik denk dat het per persoon verschild
Ik ben er iedergeval blij mee ik slaap Door en heb geen pijn snachts .. zeker het proberen waard

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #33 Gepost op: 6 februari 2013, 22:51 »
Ik gebruik ook al een tijd ami, kreeg het om beter te slapen en tegen zenuwpijn. Voor het slapen werkt het (slaap sneller in zowel als ik naar bed ga als wanneer ik 's nachts tussendoor wakker wordt) maar tegen zenuwpijn doet het bij mij niks helaas, heb daar nu lyrica voor en dat werkt wel gelukkig.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #34 Gepost op: 8 februari 2013, 11:31 »
Oke, nu mag ik toch weer geen onderhoudsdosering tramadol. Maar wel geregeld gebruiken bij piek-pijn zeg maar. Maar hoe moet dat nu met autorijden? Ik wilde juist een onderhoudsdosering om ook te kunnen autorijden. Hoe moet dat nu als je drie keer per week tramadol slikt... :(. Volgens de arts moest ik zelf maar afwegen of ik dan verantwoord auto kan rijden. Ik vind het maar raar hoe dit allemaal loopt hoor. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik merk zelf niks van bijwerkingen en kan natuurlijk iemand een keer mee laten rijden met me. Maar hoe zit dat dan als ik een keer een ongeluk veroorzaak, tramadol heb gebruikt, maar het niet op dagelijkse basis slik?

Myrthe

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #35 Gepost op: 8 februari 2013, 14:27 »
Hmmh.. Verwarrend Marianne..

Ik slik zelf een standaarddosering, en voor pijn-pieken nog wat extra.. Ik merk geen extra dufheid oid, dus ik zou wel auto gaan rijden denk ik zelf..

Martinuzje

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #36 Gepost op: 11 februari 2013, 14:15 »
Ik ga vanaf morgen ook weer aan de pijnstilling. Ik wil gaan proberen of ik het op arthrotec50 kan volhouden en niet hoger hoef te gaan met tramadol oid. Heb nu inmiddels al sinds 2010 niet echt meer pijnstilling geslikt, heel af en toe bij heel erge piekpijn.. Maar de laatste tijd merk ik toch wel dat ik weer meer pijn heb en ik er met een ibuprofen600 niet meer kom.
Best wel weer even een domper, want het ging zo goed, maar nu begin ik toch wel weer duidelijk te merken dat ik toch weer wat achteruit ga en toch weer pijnstilling nodig heb om overeind te blijven :/

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #37 Gepost op: 11 februari 2013, 14:25 »
Das balen zeg, Martinuzje! Kan me voorstellen dat dat wel even een domper is.  :/
Maar hoop dat het snel en goed werkt bij je en dat dat de domper een beetje verzacht!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2013, 18:34 »
Even iets waar ik al maanden geleden achter was, maar vond het wel leuk om te delen: sinds ik door verandering van eetpatroon geen last meer heb van mijn maag en darmen, werken pijnstillers een stuk beter. Ik denk zelf dat mijn lijf ze nu beter op kan nemen. En daar had ik een vraagje over: dat gebeurt toch in de maag, of niet?

Aline

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2013, 18:43 »
Darmen  ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #40 Gepost op: 26 februari 2013, 18:52 »
Oh, dat verklaart een stuk beter waarom pijnstillers nu beter werken! Nu ik mijn darmen niet meer plaag met gluten ;).
Dat biedt perspectieven. Misschien gaat ibuprofen + paracetamol mij nu wel genoeg helpen en kan ik de tramadol nog even uitstellen :). Ben dat nu aan het uitproberen en tot nu toe gaat het best goed! Oke, het werkt niet zo goed als tramadol, maar het haalt meer van de pijn af dan voorheen.

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2013, 09:46 »
Ik heb nu ook Tramadol50mg gekregen om de pijn onder controle te houden. Maar nu werk ik nog wel steeds twee dagen in de kapsalon(wil echt nog niet helemaal stoppen) en dat lijkt me met de tramadol niet bijster handig. Kan ik dan gewoon die twee dagen niet slikken zodat ik normaal kan focussen en autorijden?
Save a horse, Ride a cowboy

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2013, 09:57 »
Ik zou gewoon wel slikken. De eerste dagen is het even wennen qua reactievermogen, maar waarschijnlijk gaat het daarna wel goed. Dat zou je gewoon even moeten proberen. Tussendoor telkens 2 dagen stoppen lijkt me niet handig, omdat de opgebouwde spiegel in je bloed dan weer helemaal naar beneden keldert.
Wat zei je arts daar zelf over of heb je het daar niet over gehad?

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #43 Gepost op: 1 maart 2013, 10:01 »
Met de arts alleen over auto rijden gehad, helemaal niet bij stil gestaan dat ik er zo woozy van zou worden. Dan blijf ik nu mooi doorgaan. Hoef pas dinsdag weer te werken dus zal er dan al een heel eind aan gewend zijn. Gister avond na mn werk de eerste genomen en er vannacht wel al baat bij gehad.
Save a horse, Ride a cowboy

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #44 Gepost op: 1 maart 2013, 11:27 »
Juist op het moment dat je het, het meeste nodig hebt het niet nemen lijkt me niet handig. Misschien kun je op je werk overleggen dat je de eerste 14 dagen niet komt? Na 14 dagen zou je namelijk gewend moeten zijn.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal