Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52912 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2013, 14:34 »
Ik heb helemaal geen last  van sufheid gehad. De eerste keer rijden met tramadol reed mijn vader mee en die zei ook dat hij niks merkte. Het is wel handig om de eerste keer gewoon even iemand bij je te hebben met rijden.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2013, 15:35 »
Volgens mijn revalidatie arts werkt het, het beste met een spiegel. Zelf wisselt het bij mij per periode hoe ik het slik. Soms een periode met spiegel en soms zo nodig, dit is meestal wanneer ik merk het niet dagelijks nodig te hebben.

Tramadol heeft wel effect op de darmwerking, geen idee hoeveel precies aangezien die van mij al slecht was voor die tijd. Er wordt aangehouden 14 dagen niet rijden en dan rijden met iemand ernaast zodat diegene kan kijken of je goed reageert, je schijnt het zelf niet altijd te merken. Zelf geen last gehad van sufheid e.d.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2013, 16:27 »
Poeh, ik kan mijn leven echt niet twee weken op de rem zetten hoor!  :o

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2013, 16:49 »
Dat is wat mijn huisarts mij vertelde destijds...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2013, 16:50 »
Zoiets staat mij ook bij... Ik heb net gekeken, ik denk dat ik vanaf 9 februari wel 'vrij' kan nemen en met de taxi naar het een en ander kan gaan.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2013, 19:18 »
Ik hoefde dat niet. Ook niet toen ik zaldiar kreeg en uiteindelijk een hogere dosis ging slikken.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Pijnstilling
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2013, 19:22 »
Ik ook niet mijn darmen reageren nog gewoon het zelfde als voordat ik begon met de tramadol.

Maar misschien vallen bij jou de bijwerkingen wel mee. en voel jij je goed zat om te functioneren.
Je hebt snel zat in de gaten als je bijwerkingen hebt.

Martinuzje

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2013, 17:38 »
In de periode dat ik tramadol slikte, had ik helaas wel heel veel last van bijwerkingen.. Ik kon niet meer naar de wc (voor geen van beide boodschappen!!) en was echt vreselijk traag. Nu reageer ik altijd heel heftig op medicijnen en het is voor jou niet gezegd dat jij er ook last van zult krijgen, maar ik zou er wel mee oppassen. Zoals al eerder gezegd is, merk je zelf niet goed of je reactievermogen minder is.
Ik hoop in ieder geval dat het voor jou meevalt en je niet teveel/geen bijwerkingen krijgt!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2013, 19:16 »
Bijlangdurig gebruik: Na gebruik gedurende twee weken, raken de meeste mensen gewend aan deze bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Rijd daarom geen auto gedurende de eerste twee weken dat u dit medicijn gebruikt.

Beoordeel na twee weken of u nog last van deze bijwerkingen heeft. Zo ja, rijd dan geen auto.
Meent u dat u kunt autorijden, vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan dan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geïrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.

Tips voor als u wilt autorijden 24 uur na de laatste inname of na twee weken gebruik
Rijd niet als u onscherp ziet.
Rijd niet als u suf, verward of duizelig bent, moeite heeft u te concentreren of wakker te blijven of als u niet weet langs welke route u naar een bestemming bent gereden.
Drink geen alcohol als u gaat rijden. Alcohol versterkt de versuffende bijwerking van dit medicijn in belangrijke mate.
Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer. 

Het staat ook in de bijsluiter vermeld.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2013, 09:01 »
Dat is duidelijk. Maar is het zo dat je zelfs binnen 24 uur na het slikken geen auto mag rijden? Ik heb gisteren tramadol genomen en stap over een half uurtje in de auto. Ik dacht dat dat wel zou kunnen... Oeps. Had al bedacht dat ik anders aan de tramadol kon wennen door 's ochtends mijn afspraken te plannen en dan rond het middaguur te slikken, zodat mijn lijf er aan gewend raakt en ik toch nog dingen kan doen.
Overigens denk ik dat dat reactievermogen meten niet al te moeilijk wordt. Ik ga de eerste keer met de taxi naar de training. Als mijn coach verschil merkt, is het duidelijk. Sla ik de ballen beter dan ooit alle hoeken in en is mijn timing goed, dan zit het met mijn reactievermogen ook wel goed.
Ik ga wel even met de huisarts overleggen, daar ga ik woensdag naartoe om de boel door te spreken.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #25 Gepost op: 1 februari 2013, 10:56 »
Dat binnen 24 uur niet rijden is bij kort gebruik.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Pijnstilling
« Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2013, 14:25 »
Ik denk dat het ook heel erg per persoon verschilt. Ik heb dezelfde morfine na een operatie gehad als degene die naast mijn lag zelfde dosis, zelfde operatie. En ik was zo helder als wat en die ander zo suf als een konijn.

Ik denk dat je gewoon naar je zelf moet kijken. Hoe jij je voelt en of je het vertrouwd vind.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2013, 15:23 »
Mijn huisarts vroeg zich af of Amitriptyline misschien een bewezen effect had bij EDS-pijn. Heeft iemand ervaring met dit middel?

Aline

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #28 Gepost op: 6 februari 2013, 15:31 »
Jep. Moest helpen tegen zenuwpijn in mijn pols... het deed niet veel helaas!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #29 Gepost op: 6 februari 2013, 17:19 »
Ik heb het heel kort maar kunnen gebruiken. Raakte de weg kwijt van dat spul. Geen  succes dus.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal