Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52955 keer)

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #60 Gepost op: 2 december 2013, 17:11 »
Meiden ik zit met een probleem dat mijn pijn heel erg begint door te breken ondanks dat ik iedere dag 3x daags 100mg tramadol slik met 2x daags 2 paracetamo 1x daags arcoxia en 3x daag 150mg lyrica ik weet niet wat ik aan moet!

Het us hoofdzakelijk mijn onderrug en schouders en rechter heup.

Ik zit zelf te denken aan fentanyl pleisters maar ik heb een hyperallergene hui en ik zit td denken om daarbij een tens apparaatje aan te vragen maar met die electroden hetzelfde probleem als met de pleisters!  As donderdagmiddag een gesprek met de ha

Door de pijn lig ik veel meer op bed dan dat ik eruit ben ik kan de enegie niet meer opbrengen!

Hebben jullie goede tips en evt oplossingen?
Liefs Bianca

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #61 Gepost op: 2 december 2013, 17:56 »
Weet je ook wat de oorzaak is van de pijntoename? Want naast het onderdrukken van de pijn is het natuurlijk -zo mogelijk- het belangrijkst om de oorzaak aan te pakken. Heb je het idee dat de rust ook echt goed is voor je rug / heup / schouders of is het alleen omdat je door de pijn geen energie meer hebt voor andere dingen?
Want teveel rust is ook wel een risico, omdat je spieren snel slapper zullen worden en je gewrichten daardoor sneller luxeren.

Volgens mij slik je al behoorlijk wat als ik het zo lees, dus heb geen makkelijke tips voor je. Denk dat de huisarts wel meer weet over welke medicatie voor jou geschikt is?

Hoop dat je snel wat kan ontdekken om het draagbaarder te maken!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #62 Gepost op: 2 december 2013, 19:57 »
Met betrekking tot de medicatie kan ik je niet adviseren. Ik zou je wel willen aanraden om te kijken hoe je het uit bed zijn beter vol kunt houden, los van de medicatie. Misschien kun je wel met minder pijn zitten als je op een beter kussen zit met een betere rugleuning. Ik ben even kwijt of je als je niet ligt in een rolstoel zit en in wat voor een rolstoel dat dan eventueel is. Een beter ondersteund bekken kan zowel klachten in heup als rug verminderen. Zitten er bijvoorbeeld armleuningen op de stoel waar je het meeste in zit? Wie weet kunnen ze wat beter ingesteld worden, zodat je arm beter ondersteund wordt en je net wat minder pijn aan je schouder hebt?
Vervelend hoor, dat de pijn zo door de pijnstilling heen breekt. :knuf:

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #63 Gepost op: 3 december 2013, 17:16 »
Ik zou inderdaad ook eerst proberen te kijken naar de oorzaak en daar wat aan proberen te doen. Als dat niet werkt zou ik eens vragen of je bij het pijncentrum van een ziekenhuis in de buurt terecht kan. Daar kunnen ze verder naar medicatie kijken, maar ook bijvoorbeeld naar zenuwblokkades.

Ik zou wel uitkijken met naar meer of zwaardere medicatie overstappen, omdat de bijwerkingen ook voor een hoop problemen kunnen zorgen (eigen ervaring).
Collective madness is called sanity

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #64 Gepost op: 3 december 2013, 19:06 »
Vandaag weer een k.. dag ik had mijn rustmomenten al goed gepland maar helaas.... eerst douchen toen kreeg ik meteen al visite dag rustmomen 1 om half 12 tot 12 gelegen en toen moestik om kwart over 12 met de taxi naar t zziekenhuis in zwolle eerst schoenmaker en promp wordt ik doorgestuurd naar de orthopeed!  Dag rustmoment 2 toen terug naar de viermaster file!
Geen rust vandaag ik ben brak en bekaf.

Als mij mijn rustmomenten gegund en aangehouden worden gaar t wel wat beter met mij maar ik weet dat teveel liggen niet goed is maar soms kan ik echt niet anders!
Ik verga van de pijn + dat er op 21 november al door de mdl arts is gezegt dat ik over moet op andefe sondevoeding maar dat is nog steeds niet gebeurt! Ook advies gekregen voor een eventueel bezoek aan een pijn poli (nog geen arts gesproken! )
Alles werkt zo traag hier op de viermaster!  (Je zou toch eens moe worden!)
Ik word hier letterlijk kotsmisselijk van en ga as donderdag eisen dat er stappen ondernomen moeten worden want ik trek het niet meer! :'(
Liefs Bianca

Myrthe

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #65 Gepost op: 3 december 2013, 19:19 »
Waarom ga je donderdag pas eisen dat er actie komt? Gewoon nu eisen.

Ik zou toch eens gaan kijken naar een eventuele betere zitting in je elro? Ik weet niet wat je nu hebt maar dat kan ook een hoop schelen..

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #66 Gepost op: 3 december 2013, 20:00 »
Hoi myrthe,
Ik heb net een portie liggen schelden dat ik dit niet meer volhoud en dat ik steeds de trein op gangmoet brengen omdat er geen eigen iinitiatief genomen wordt terwijl hun dat ipv mij moeten doen en dan krijg je als antwoord er is net een mail weg naar de arts en de diëtiste (terwijl dit twee weken geleden ook al bekend was!) Zucht......kreun.......auw
IK KAN NIET MEER!  schreeuwde ik antwoord: sorry Bianc er zijn meer bewoners die ook pijn hebben, margreet pakt het morgen met je op (daar heb ik nu niets aan!) sorry ik moet gaan wan we zijn nogal druk! Grrrr (hier kan ik niet tegen hè!).
Liefs Bianca

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #67 Gepost op: 3 december 2013, 20:36 »
Balen Bianca!

Ik ben gisteren bij de pijnpoli geweest. Ik had een doorverwijzing gevraagd omdat ik teveel medicatie gebruik en verder wilde kijken of ik het wel in de goede hoek zit en of er wellicht een alternatief is. Hij zat alleen maar te zeuren dat ik schrikbarend veel gebruik (ja, heb hier niet voor niks om gevraagd) maar had ook geen alternatief. Momenteel heb ik nog heel veel fijn dus ik had op iets meer gehoopt. Hij heeft wel aangegeven te willen overleggen met mijn revalidatiearts dus ben benieuwd.

Volgens hem hadden eds-ers geen pijn alleen op het moment van een luxatie. (bij subluxaties ook niet)

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #68 Gepost op: 3 december 2013, 21:18 »
@rachel 
Waarom hebben wij als eds patiënten zoveel medicatie? Ik dacht het niet voor de lol ofzo maar omdat we wel pijn hebben!
Hoe kan zo'n arts dat nu zo zeggen? Hij voelt ons lichaam toch niet maar wij wel degelijk!
Dus dart kan die arts onder zijn klompen schrijven!
Liefs Bianca

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #69 Gepost op: 3 december 2013, 22:01 »
Bianca, slik jij je pijnstillers in tablet/capsulevorm? Als je maag en darmen niet goed werken, zou het goed kunnen dat de pijnstillers niet eens (goed) worden opgenomen door je lichaam... Schoot me net te binnen.

Myrthe

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #70 Gepost op: 3 december 2013, 22:05 »
Marianne kan wel eens goed gelijk hebben Bianca.. Misschien is het een idee om sowieso tramadol druppels te regelen ipv tabletten..

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #71 Gepost op: 4 december 2013, 07:35 »
@marianne
Al mijn tabletten worden gemalen en de capsules maak ik open en dan gaat het door de pej sonde rechtstreekse in mijn dunne darm!

@myrhe
Morgen heb ik een gesprek met de geweldige huisarts van hier ik kan het hem voorstellen maar hij wil niets voorgekauwd krijgen!
Ben benieuwd!
Liefs Bianca

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #72 Gepost op: 4 december 2013, 19:51 »
Misschien heel erg proberen te sturen...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #73 Gepost op: 16 december 2013, 11:29 »
Voor degene met zenuwpijnstilling wat hebben jullie? De arts op de pijnpoli gaf aan dat als ami niet werkt het dan geen zenuwpijn is. Maar van ami is algemeen bekend dat dit maar bij een bepaald percentage werkt voor de zenuwpijn. En ik zou eigenlijk willen kijken of iets anders dan werkt, zodat ik wat omlaag kan met oxynorm gebruik.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #74 Gepost op: 17 december 2013, 07:34 »
Ik gebruik cymbalta.  Dat is van origine een antidepressiva maar dan word meestal 60 ng gebruikt  Ik gebruik 30

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal