Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52939 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Pijnstilling
« Gepost op: 20 november 2012, 18:38 »
Een nieuw draadje voor pijnstilling

Nih,je kunt altijd met je ha bellen,maar misschien kun je ook de trammadol retard ook overdag gaan gebruiken.Ik weet niet hoe hoog de dosis is van de trammal,maar als die nu gelijk of hoger is als de trammal in de zaldiar,dan zou je het in plaats van kunnen nemen.Dan hoef je minder vaak te slikken en zou je voor een betere werking van de trammal 3x per dag 2 paracetamollen(mag zelfs tot 4x ).Paracetamol versterkt de werking van opiaten.
Ik hoop dat je vanacht lekker pijnvrij kunt slapen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2012, 18:44 »
Geen slecht idee van Edith.. dan heb je altijd een lichte hoeveelheid in je bloed en zou je bijv een zaldiar kunnen gebruiken bij een aanval van acute pijn?


Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2012, 19:05 »
Als je zaldiar voor echt acute pijn wil zou ik aanraden om eens te vragen naar tramadol druppels. Daar zitten 2 voordelen aan: ten eerste werkt het sneller dan de pillen en ten tweede kan je veel preciezer doseren.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2012, 17:43 »
Ja het is inderdaad niet handig dat zaldiar pas na een uur gaat werken als je het voor doorbraak gebruikt... Maar mijn huisarts is nu eenmaal niet de makkelijkste, ik ben al lang blij dat het nu aangepast is.

Ik heb weer even gebeld vandaag, de assistente snapte geloof ik weinig van mijn verhaald, volgens mij dacht ze dat ik meer medicatie wou. Ik was gewoon een beetje verward over wat nu precies de bedoeling was omdat het niet helemaal klopte met wat er besproken was.

Maar als ik alles goed begrijp is er nu 1x per dag tramadol retard en 4x per dag zaldiar voorgeschreven. 1x per dag Tramadol retard en 2x zaldiar is ongeveer gelijk aan wat ik voorheen slikte, dus dan heb ik 1-2 zaldiar voor zo-nodig.

Ik heb wel direct gemerkt dat tramadol retard veel beter werkt dan zaldiar bij mij. Pijnstilling houdt echt veel langer aan dan die 12 uur waar het voor staat. Dat kan natuurlijk komen omdat het de eerste keer is dat ik het slik, maar als dit zo blijft ben ik daar erg blij mee.

Nu nog even afwachten hoe dat gaat op een slechte dag.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2012, 17:53 »
Vannacht daardoor ook kunnen doorslapen? Mocht blijken dat het echt zoveel beter werkt zou ik toch proberen of je niet naar 2 retard kan als "basis" medicatie.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2012, 19:24 »
Als dit te weinig blijkt te zijn ga ik dat ook vragen inderdaad, of ik helemaal op de tramadol over kan gaan. Maar als dat niet nodig is liever niet, ik merk nu namelijk wel dat ik last heb van de spierverslappende werking, mijn schouders gaan weer makkelijker uit de kom en mijn elleboog protesteert meer dan normaal. En ik heb een soort spasme in mijn nek :p heel apart. Maar goed, ik slik ook weer een hele zooi medicijnen door elkaar nu das wat precies waarvan komt of dat het gewoon van mijn eigen vreemde lichaam komt...

De bijwerkingen zullen nog wel minder worden, maar das afwachten.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2013, 12:01 »
Als het goed is ga ik binnenkort aan de tramadol. Heb het al eens geslikt bij erge pijn, dus ik slik het zeg maar eens per maand of zo (heb het in huis), maar ik ga het dus op regelmatige basis slikken. Alleen is mijn huisarts een doos die er geen verstand van heeft. Dus dames hier: waar moet ik op letten? Hoe lang hebben jullie gewacht met autorijden? Raak je echt verstopt? Hoe verslavend is het? Werkt tramadol ook het beste met een spiegel? 's Nachts heb ik het niet nodig, maar misschien dat het vanwege de spiegel wel beter is om 24/7 te slikken?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2013, 12:06 »
Ik ervaar geen verschillen qua reactievermogen (ik heb een aantal keer met en een aantal keer zonder tramadol gelest en mijn rij-instructrice kon geen verandering of vermindering van m'n reactievermogen opmerken, maarja zoveel rij-ervaring heb ik niet dus misschien heb je hier weinig aan) en ik raak niet verstopt door tramadol. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Voor wat betreft die spiegel, dat werkt inderaad het beste, maarja ik heb geen spiegel ofzo, ik neem gewoon tramadol als ik veel pijn heb. Een spiegel zou wellicht beter zijn, maar nu ik het neem als ik pijn heb gaat het ook prima. ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2013, 12:16 »
Ik ben wel heel benieuwd hoe goed ik kan sporten met tramadol op! Als het mijn reactievermogen maar niet te erg beïnvloedt... Als dat wel het geval is, kan ik gelijk een streep zetten door 'project tramadol'.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2013, 12:18 »
Ik hoop het ook voor je! Ik heb ook een periode tramadol geslikt, ben er nu helemaal vanaf.
Toen ik het slikte had ik eigenlijk niet eens door dat het invloed had op m'n reactievermogen, maar na het afbouwen bleek ik plotseling toch wel weer een stuk sneller te zijn. ;) Maar jij zult dat vast beter door hebben, omdat het voor jou relatief heel belangrijk is.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2013, 13:43 »
Ik heb wel echt last gehad van mijn reactievermogen in het begin, zo erg dat ik het echt niet aandurfde om zelf auto te rijden. Binnen een paar weken was dat helemaal over, dan heb je ook een stabiele spiegel opgebouwd.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2013, 14:13 »
Ik heb de eerste weken ook merkbaar tragere reactie gehad, het was eigenlijk niet veilig om met mijn rolstoel op pad te gaan, ik dwaalde heel erg af en had dan af en toe zo'n schok moment van ohja, ik was onderweg, ik moet opletten.

Maar daar heb ik nu totaal geen last meer van. Nu is het vooral andersom, ik word heel erg suffig en verward als ik te veel pijn heb en dat wordt dan minder als ik tramadol inneem. Ik heb ook geen last van een verslavende werking, als ik vergeet in te nemen krijg ik geen ontwenningsverschijnselen, alleen maar een hoop pijn.

Of het zonder spiegel ook goed werkt weet ik niet, ik heb 's nachts ook echt tramadol nodig anders slaap ik nauwelijks van de pijn. Ik slik overigens 's nachts een hogere dosis dan overdag.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 14:15 »
De keren dat ik het geslikt heb, merkte ik niks van tragere reactie, maar dan zat ik ook alleen maar in het vliegtuig te zitten of te eten of zo. Heb er niet mee gesport of auto mee gereden. Lijkt me wel lastig trouwens als ik wel wat merk in het begin. Moet ik dan twee weken thuis blijven zitten wachten tot die bijwerking over is?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2013, 14:17 »
Officieel gezien wel... Maar je kan moeilijk je leven even stil zetten. Misschien beginnen in een rustige week en vragen of iemand je die week kan taxi'en? Dan kijken hoe het gaat...
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Pijnstilling
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2013, 14:34 »
ik gebruik het nu vaak gewoon als ik het nodig heb merk gelukkig weinig bijwerkingen :).

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal