Zwemmen en HMS/EDS
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zwemmen en HMS/EDS  (gelezen 58698 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #30 Gepost op: 24 september 2011, 14:56 »
alles subt vrolijk, hoewel het best gaat, zwemmen. Ik ben alleen slecht in baantjes zwemmen. gewoon wat dobberen lukt me wel

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #31 Gepost op: 8 november 2011, 18:46 »
gisteren dus weer bij de revalidatie geweest en bij mn fysio, ik ben nu een tijdje terug gestopt met groepslessen in de sportschool omdat het te zwaar werd en wil nu weer iets doen! En ik moet iets doen van mn fysio, wat volkomen waar is! Zwemmen lukt mij niet, mn enkels, knieën en heupen werken dan niet mee. Nu zat ik dus te denken aan aquarobics of aquajogging? Iemand ervaringen mee?

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #32 Gepost op: 8 november 2011, 20:44 »
als het alleen je onderlijf is wat zulke problemen geeft, zou ik eens gaan proberen te zwemmen met een pullboy (pagina 1 van dit topic staat wel hoe die eruit ziet en hoe hij werkt enzo) ;) Want als dat voor jou werkt, kun je gewoon gaan zwemmen enzo

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #33 Gepost op: 9 november 2011, 07:42 »
Okee, ziet er uit als een handig ding!  Hebben ze die in zwembaden zelf wel? Of moet ik er naar eentje op zoek? Of heb je daar zelf geen ervaring mee?

liezenogwat

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #34 Gepost op: 9 november 2011, 10:06 »
In de Waterwijk heb ik ze wel eens zien liggen!

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #35 Gepost op: 9 november 2011, 10:13 »
Okee, dan moet ik het daar maar eens proberen. Dankje! Ik ken een badjuf die in de waterwijck werkt dus dan zal ik haar wel eens vragen!

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #36 Gepost op: 9 november 2011, 10:17 »
Ik heb er zelf eentje thuis liggen omdat ik die tijdens mijn zwemcarrière zo'n 10 jaar geleden nodig had bij de trainingen. Of ze tegenwoordig bij de zwembaden te leen zijn weet ik niet. Zou je inderdaad even bij het zwembad zelf moeten navragen en anders eentje zelf halen (misschien heeft de perrysport ze...)

liezenogwat

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #37 Gepost op: 9 november 2011, 10:23 »
Okee, dan moet ik het daar maar eens proberen. Dankje! Ik ken een badjuf die in de waterwijck werkt dus dan zal ik haar wel eens vragen!

Badjuf Jenny toevallig ? :P

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #38 Gepost op: 9 november 2011, 12:56 »
Net even lekker gaan zwemmen, aangezien ik toch een vrije dag heb! Het ging echt super lekker. Deze keer had ik 2 uurtjes de tijd ipv 1 uurtje, waardoor ik het iets rustiger aan heb gedaan dan normaal :) Maar wel heb ik langer en meer gezwommen. Het ging vandaag zo onwijs lekker dat ik de 60 baantjes heb gered! Een nieuw record voor mij. Nu zijn mijn benen alleen wel ontzettend moe en vrees ik het ergste voor de komende dagen...SPIERPIJN! Haha. Zolang het niet mijn gewrichtjes zijn waar ik last van krijg vind ik het prima! Na het zwemmen nog even heerlijk uitgerust in de sauna :)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #39 Gepost op: 26 november 2011, 17:32 »
Ik gebruikte een wetbelt bij het zwemmen, zo'n aquajog ding. Ik kon zelf niet met de oefeningen / gym meedoen en echt zwemmen ging ook niet, maar ik kon zo wel lopen in het water. De druk is daarbij redelijk verdeeld en het is geen extra belasting op je schouders, dus het is zeker aan te raden om een keer te proberen.

Zwemmen gaat bij mij helaas niet meer omdat het omkleden te zwaar is, maar ik hoop dat jullie nog wat aan de tip hebben.
Collective madness is called sanity

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #40 Gepost op: 28 november 2011, 07:43 »
Zwemmen gaat bij mij helaas niet meer omdat het omkleden te zwaar is, maar ik hoop dat jullie nog wat aan de tip hebben.

In welke opzicht is het omkleden te zwaar? En is het voor het zwemmen of na het zwemmen (of beide natuurlijk?)?
Wat bij mij nog wel eens helpt is om zo makkelijk mogelijke kleren aan te doen. Een trainingsbroek waar je geen knoopjes bij vast hoeft te doen, lekker ruime sokken, desnoods sloffen/schoenen met klittenband en een lekkere slobbertrui. Als je gewoon echt last hebt van het omkleden zelf, dus de handelingen, zou je dan iemand kunnen vragen om je te helpen? :-[

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #41 Gepost op: 9 december 2011, 19:50 »
Het is alles met het omkleden, en de transfers die erbij komen zijn eigenlijk nog veel zwaarder. Ik wil niet aan de mensen daar vragen om me te helpen, daar voel ik me niet prettig bij.

Maakt voor mij ook niet echt uit hoor, ik heb ervan genoten zolang het duurde en nu ga ik op zoek naar iets anders :)
Collective madness is called sanity

Amanda

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #42 Gepost op: 9 december 2011, 22:27 »
Loes, is er tussen groningen en drachten niet ergens een zwembad die voor ons beiden goed te bereiken is?

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #43 Gepost op: 17 december 2011, 11:00 »
Whoa... Ik heb het weer goed te pakken! Ik ga zometeen denk ik weer lekker zwemmen! Ik heb woensdag 60 baantjes gedaan en ik voel me echt kiplekker! Geen spierpijn o.i.d. ik ben weer een halve kilo kwijt en ik voel me gewoon over het algemeen fitter! Daarbij rook ik ook steeds minder sinds ik weer zwem! Ik denk dat ik gewoon lekker voor 2x per week zwemmen ga!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #44 Gepost op: 17 december 2011, 20:38 »
zolang het je lukt zal ik lekker zwemmen :).
60 baandjes is wel veel ik ben al blij als ik er eentje haal  ???

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal