Zwemmen en HMS/EDS
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zwemmen en HMS/EDS  (gelezen 58793 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #15 Gepost op: 5 september 2011, 07:48 »
Dat is zeker een goed teken Inge

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #16 Gepost op: 6 september 2011, 02:51 »
Zolang je gewrichten geen pijn doen, is er helemaal niks aan de hand! Dan betekent spierpijn juist dat je sterkere spieren gaat krijgen en dat is net wat je wilt hebben!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #17 Gepost op: 10 september 2011, 12:00 »
Ik ben blij dat het idd niet op je gewrichten is geslagen, en geweldig dat dit blijkbaar een manier van bewegen is die bij jou goed gaat! Ik ben blij voor je :)
Collective madness is called sanity

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2011, 18:26 »
Vanochtend voor de tweede keer gaan zwemmen met mijn vriend. Vind het toch wel een fijn gevoel dat er iemand dicht bij me blijft voor het geval het toch ineens mis gaat. Dus voorlopig gaan we gewoon samen zwemmen, ook wel zo gezellig! :) Ondanks dat ik nog steeds niet helemaal fit ben (loop al bijna 2 weken rond met een zware verkoudheid die over is gegaan in een keelontsteking), hebben we toch weer 40 baantjes gehaald. De eerste 10 gingen erg moeizaam, maar daarna ging het steeds makkelijker :) Vorige keer had ik de 40 baantjes in 45 minuten, deze keer waren het er 40 in 40 minuten. Dus ook een klein stukje beter :) Tot nu toe nog geen last van me gewrichten, alleen begint de spierpijn nu al wel weer flink te komen, dus dat zal wel weer een weekje rustig aan doen worden :P Maar het was wel lekker om weer even te bewegen :)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #19 Gepost op: 18 september 2011, 18:56 »
Jeetje wat goed!!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2011, 20:59 »
wat goed zeg

angeliquev

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #21 Gepost op: 23 september 2011, 14:36 »
Mooi dat ik deze gedeelte vind. Ik heb met veel pijn en moeite in 1999 mijn zwemdiploma A gehaald. Helaas kon ik 2 jaar later al niet meer zwemmen  ??? Zwemmen verleer je niet zou je zeggen maar ja ik dus wel ... Als ik probeer te zwemmen vallen mijn benen na een halve slag stil en zink ik naar de bodem  :o Dus ik dacht in het begin,misschien moet mijn lichaam weer wennen dus ben wel doorgang,maar na poging 5 bleef ik hetzelfde houden en heb toen toch wel de handdoek in de ring gegooid.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #22 Gepost op: 23 september 2011, 16:08 »
De laatste keer dat ik ging zwemmen was in zo'n heel groot buitenbad bij 38 graden. Dan wil je het water wel in. Er lagen daar drijfhulpen waar de kids gebruik van maakten, dus van die plankjes en zo. De badmeester keek gelukkig niet raar op toen ik om zo'n plankje kwam vragen (wellicht dankzij mijn rolstoel?). Dus met plankje kon ik mooi rondhangen in het water! Echt zwemmen werd het niet hoor, maar ik hoefde me in ieder geval niet de hele tijd vast te houden aan de kant. En het voelde lang niet zo ongemakkelijk als ik verwacht had. Laat ik het zo zeggen: ik schaamde me niet voor het plankje!

PS. Ik kan door de EDS niet meer zwemmen, heb wel een A en B diploma in huis.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #23 Gepost op: 23 september 2011, 16:10 »
Ik kan ook niet zwemmen en of dit nu door EDS komt of niet, het lukt gewoon niet doordat ik niet genoeg lucht krijg als ik op mijn buik zwem. Ik krijg de druk van het water niet weggeduwd met mijn longen.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #24 Gepost op: 23 september 2011, 17:21 »
Mooi dat ik deze gedeelte vind. Ik heb met veel pijn en moeite in 1999 mijn zwemdiploma A gehaald. Helaas kon ik 2 jaar later al niet meer zwemmen  ??? Zwemmen verleer je niet zou je zeggen maar ja ik dus wel ... Als ik probeer te zwemmen vallen mijn benen na een halve slag stil en zink ik naar de bodem  :o Dus ik dacht in het begin,misschien moet mijn lichaam weer wennen dus ben wel doorgang,maar na poging 5 bleef ik hetzelfde houden en heb toen toch wel de handdoek in de ring gegooid.

Wat is de reden dat je benen stil vallen? Is dit echt omdat je niet meer kan zwemmen, of heb je niet de kracht (of iets anders) om de slagen te kunnen maken? Daar zit natuurlijk wel een groot verschil in. Misschien dat het gebruik van hulpmiddelen iets is als je wel zou willen zwemmen? Of misschien een ander soort zwemslag gebruiken. Dat maakt misschien ook nog wel verschil. Of je nu de schoolslag neemt of borstcrawl.

angeliquev

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #25 Gepost op: 23 september 2011, 17:36 »
De kracht in mijn benen. En ik heb weleens een plankje geprobeerd maar dat geeft weer problemen met mijn ribben. En ik ken niks anders dan de schoolslag en de rugslag. Borstcrawl daar faalde ik altijd mee haha

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #26 Gepost op: 23 september 2011, 18:09 »
Als ik zwem zwem ik puur op mn armen! (Kan jij dat niet Marianne? Jij hebt toch sterke armen van het tenissen?) En dan kan ik wel even zwemmen -baantje ofzo-  :laugh:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #27 Gepost op: 23 september 2011, 18:14 »
(Kan jij dat niet Marianne? Jij hebt toch sterke armen van het tenissen?)
Ik heb wel sterke spieren, maar mijn schouders zijn nogal slecht. (Dat zou je niet zeggen als je mij ziet tennissen, maar het is wel zo). Dus dat gaat niet. Schoolslag gaat bijna gelijk al mis. Paar jaar terug heb ik de borstcrawl wel geprobeerd, tien slagen of zo, en dat ging best wel goed. Maar nu ben ik gewoon bang dat het fout gaat, zeker omdat ik meestal zwem tijdens een tennistoernooi en dan wil ik geen schouder er naast hebben liggen. Dat heb ik er niet voor over.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2011, 18:53 »
De kracht in mijn benen. En ik heb weleens een plankje geprobeerd maar dat geeft weer problemen met mijn ribben. En ik ken niks anders dan de schoolslag en de rugslag. Borstcrawl daar faalde ik altijd mee haha
Dan ben je het zwemmen zelf misschien helemaal niet verleerd :) Alleen heb je dus de kracht niet om te kunnen zwemmen, maar de techniek zal je best nog wel uit kunnen voeren. Heb je wel eens geprobeerd om met kurken te zwemmen? Die kan je laag om je middel vastmaken, waardoor je misschien geen last krijgt van je ribben? En dan blijf je automatisch drijven dus hoef je ook niet veel kracht te zetten met je benen.

Amanda

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #29 Gepost op: 24 september 2011, 11:19 »
Ik hou van zwemmen. Alleen mijn conditie is echt brak. Een paar baantjes lukt mij nog wel maar mijn gewrichten subluxeren wel.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal