Aanpassingen op het werk
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Aanpassingen op het werk  (gelezen 33029 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2012, 23:12 »
Als ik het niet aangeef, kunnen ze het ook niet weten toch? Vragen staat vrij, en werkgevers zijn nou eenmaal verplicht om mee te werken aan alle noodzakelijke aanpassingen. (Tsja, nu ben ik een keer in loondienst, dan vind ik wel dat ik het mezelf niet moeilijker moet maken dan nodig is).

Ik heb vandaag even een gesprekje gehad met een van de flexcoördinatoren (die onder andere de werving van de nieuwe uitzendkrachten doet). Zij was niet op de hoogte van de verlofproblemen op mijn afdeling en vond het zorgelijk en gaat er zelf ook achter aan. Zo lang geen vrij kunnen krijgen (behalve met een bijzondere reden) werkt ziekteverzuim in de hand. De cijfers laten dit nu niet zien (ziekteverzuim is best netjes), maar daar speelt mee dat we ook hele betrokken medewerkers hebben en een goede werksfeer verder.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2012, 08:49 »
Inderdaad, als je het zelf niet aangeeft, weet niemand dat er iets speelt. Goed dat je voor jezelf opkomt!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2012, 22:25 »
Aanstaande vrijdag heb ik een gesprek met mijn teamleider en trainer/coach. Ik wil de punten die ik hier heb genoemd daar ook zeker in meenemen.

Ondertussen ben ik al wel weer wat wijzer over onze verlofproblematiek. De planner (die uiteindelijk het rooster maakt dus verlof toekent of afkeurt) stelt dat op dagen dat er een blackout is er al te veel verlof is aangevraagd, als je op zo'n dag toch verlof aanvraagt wordt het voor 99,99 procent zeker afgekeurd. Tot en met week 38 zijn er geen dagen meer zonder blackout. Dit heeft ze ook zwart-op-wit zo in een mail gezet.

Omdat ik het had aangekaart bij flexconnect is een van de contactpersonen daar eens gaan peilen bij de dienstenmanager (de grote baas zeg maar). Hij kreeg een ander verhaal te horen, nl: vakantie kan inderdaad niet meer, maar een keer een vrije dag of een paar dagen is geen enkel probleem, gewoon aanvragen en dan heb je grote kans dat het goedgekeurd wordt. Dus ik kreeg een mailtje 'ik kan je geruststellen...'.

Ik heb dit weer teruggekoppeld en ben nu verwezen naar mijn teamleider. Volgens flexconnect is de dienstenmanager de eindverantwoordelijke en heeft zij het voor het zeggen. Collega's op de vloer bevestigen overigens plaatje 1, er is geen verlof mogelijk tenzij je je teamleider de planning laat overrulen. Wordt nog vervolgd dus. Ergens heb ik er ook wel plezier in om nu gewoon door te gaan tot het echt helder is, daar hebben veel collega's ook baat bij (maar zij durven niet vanuit een wij-zijn-er-nog-maar-net-gevoel).

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #18 Gepost op: 14 maart 2012, 12:02 »
Wat een ingewikkeld gedoe zo zeg...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2012, 15:49 »
Behoorlijk lastig gedoe zo zeg.

Ik snap dat je het nog ff door gaat uitspelen. Zou ik ook doen (A)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2012, 16:09 »
Wat een vreemd verhaal zeg. 2 van die verschillende verhalen!

Wat is een blackout trouwens (in deze context dan)?

Martinuzje

  • Gast
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2012, 18:26 »
Wat een vreemd verhaal zeg. 2 van die verschillende verhalen!

Wat is een blackout trouwens (in deze context dan)?

Ik gok dat dat het moment is waarop ik mijn vlam zou gaan roepen om de boel weer op gang te helpen... OFtewel: wanneer er een storing is ofzo? :bloos:
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:06 door Wendela »

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2012, 18:43 »
O ja, sorry. Een black-out in deze context betekent een blokkade op verlofaanvragen (omdat er al teveel is weggegeven), dan gaat de dag op zwart im de kalender.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2012, 19:47 »
Mag dat wel zo volgens de arboregels eigenlijk ???

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2012, 22:03 »
Is een twijfelgeval, zal er vanaf hangen hoe soepel de teamleiders zijn met overrulen. Ik heb het er vandaag met nog wat mensen over gehad en heb besloten dat ik het echt verder uit ga zoeken. Want dit is geen gezonde situatie zo, dat moeten ze structureel gaan oplossen. Ik zou zelf waarschijnlijk wel een uitzondering kunnen krijgen als ik mijn hms uitspeel (ik hou het niet vol als ik nooit op kan laden) maar dat voelt voor mij niet goed.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2012, 22:56 »
Wordt er zo verschrikkelijk veel verlof aangevraagd dan? Dat klinkt eerder als personeel tekort.
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2012, 23:06 »
Klopt, we kunnen het werk nauwelijks aan. Dit zijn echt groeiproblemen, we komen ook werkplekken te kort. Omdat alle uren nu nodig zijn wordt ook iedereen op zijn maximale uren ingepland (32-40 betekent momenteel gewoon altijd 40) en dan bereik je vanzelf dat mensen meer verlof gaan vragen. Omdat nu ook bekend is dat het lastig gaat, vraagt iedereen massaal aan zodra er ergens een mogelijkheid is, en dan is die ook meteen weer weg.

Ik vermoed dat de planner hier zelf niet eens zo veel aan kan doen, dit is geen roosterprobleem, efficiënter en eerlijker roosteren gaat bijna niet. Maar dat neemt niet weg dat het wel opgelost moet worden

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2012, 15:58 »
Gesprek met mijn teamleider ging goed, ze zijn erg enthousiast over mij. We hebben een heel gezellig gesprek gehad en even wat beter kennis kunnen maken.

Het puntje pauzetijden/werktijden was geen enkel probleem. Ik probeer me gewoon aan mijn tijden te houden, maar als dat een keer niet lukt is het niet erg. Tweede monitor ging ook soepel, ik krijg een eigen werkplek met een tweede scherm erbij. In eerste instantie heb ik alleen gezegd dat ik het prettiger en sneller vind werken, daarop wilde hij al gaan informeren en kijken wat hij kon doen, maar kon geen garanties geven. Daarop heb ik aangegeven dat ik het evt ook nog bij het UWV kon proberen, en toen kwam het puntje lichamelijke belasting er pas bij. Met dat extra argument heeft hij direct een mail gestuurd aan de dienstenmanager, en binnen een uur was de toezegging binnen.

De verlofsituatie is mij nu ook duidelijk. De planning houdt zich aan stricte regels, en binnen die regels is er geen verlof meer mogelijk de komende heel veel tijd. Als je nu verlof aanvraagt, is het dus vrijwel zeker dat het wordt afgekeurd. Teamleider vindt dit echter geen gezonde situatie, en vindt dat zijn teamleden gewoon een dag vrij moeten kunnen krijgen (wat de dienstenmanager ook vindt) en kan daar zijn bevoegdheden als teamleider voor gebruiken. Daar is planning dan weer niet zo blij mee, maar die heeft daar verder niks over te zeggen. En zo vallen de twee verhalen netjes op hun plaats. Verlof is bij ons niet mogelijk, maar stiekem toch.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2012, 18:37 »
Super dat je werkplek en pauze tijden geregeld zijn ;D En fijn dat je nu dus tussendoor wel vrije dagen kan opnemen weliswaar beperkt neem ik aan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2012, 19:24 »
Wat fijn dat het nu allemaal geregeld is! En fijn dat het gesprek zelf ook zo goed verlopen is. Mooi dat je voor jezelf bent opgekomen :D.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal