Aanpassingen op het werk
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Aanpassingen op het werk  (gelezen 33007 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Aanpassingen op het werk
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:33 »
Hier alles over aanpassingen die het mogelijk maken te werken

Offline ClauUdia

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re:Aanpassingen op het werk
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2011, 19:42 »
Halve dagen werken.
2 dagen maar achter elkaar werken.
Om de 2 uur een kwartier rust.

Offline leentjuhhh1

  • Newbie
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2012, 14:49 »
ik wil heel graag weer werken, maar mijn werk in bang dat het te veel voor me word en ze weten niet wat ik wel of niet mag. zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt maar dat is te zwaar. iemand en idee wat nog zou kunnen. heb alleen me spw en helpende diploma.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2012, 14:57 »
Ik ken iemand die in de zorg werkte en die is nu op kantoor gaan werken van dezelfde instelling. Omdat ze juist door haar praktijk ervaring mensen juist goed aan de telefoon kon helpen e.d.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2012, 16:42 »
Wat vind jij leuk aan het werken in de zorg? En wat maakt het werk voor jou te zwaar? (is voor iedereen anders) Zou je nog verder willen studeren?

Ik heb naast mijn studie zelf ook een tijd in de zorg gewerkt, ook als helpende. Ik vond het heel dankbaar werk (ik werkte vooral met dementen) maar vond het tillen enzo erg zwaar.

Ik heb ook een tijdje voor een zorgverzekeraar gewerkt, zou dat iets voor jou zijn? Bijvoorbeeld als zorgadviseur, dan geef je mensen informatie over waar ze terecht kunnen voor wat voor behandeling.

Offline leentjuhhh1

  • Newbie
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2012, 16:47 »
ik werk graag met mensen met autisme en moeilijk verstaanbaar gedrag. ik vind het heel leuk om ze een dag structuur te bieden maar ook om juist net weer wat anders te doen.
maar ik zie me zelf niet in een andere tak van de zorg werken. omdat het autisme me juist heel er trekt.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2012, 16:56 »
We hebben het er maandag ook al even over gehad, maar wat denk je van HBO pedagogiek? Dan kan je blijven werken met mensen met autisme, maar meer in de advisering en behandelplannen dan in de verzorging zeg maar.

Offline leentjuhhh1

  • Newbie
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2012, 16:58 »
heb ik idd na gekeken maar ik denk dat ik geen hbo aan kan.
en als ik fulltime moet studeren kunnen we het huis niet meer betalen.
maar ga het er wel over hebben in de hoogstraat idd. als lijkt het me wel heel zwaar

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2012, 18:56 »
Zou het niet iets voor je zijn om op een leefgroep voor jongeren met autisme te werken? Die gaat overdag naar school/dagbesteding/werk, maar hebben wel iemand op de groep nodig die ze structuur biedt en een oogje in het zeil houdt. Tillen en dergelijke is dan niet nodig. Met SPW kun je dat werk meestal al doen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2012, 09:25 »
Ik ben nu 6 weken bij KPN, bijna fulltime (training was 35u per week, en nu werk ik 38, straks wordt dat 40). Het is best zwaar, maar dat was te voorspellen (op mijn vorige werk ben ik terug gegaan naar 25 omdat meer niet haalbaar is). Ik wil nu toch om een kleine aanpassing gaan vragen, nl een tweede monitor. De standaardplekken hebben er maar 1, maar ik heb een paar keer op een andere plek gezeten en het scheelt gewoon veel handelingen dus minder belasting. Tips hoe je zoiets handig aanpakt?

Martinuzje

  • Gast
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2012, 09:28 »
Sowieso eerst met je baas overleggen lijkt me handig. Misschien hebben ze er ergens nog eentje staan zodat er geen extra aangevraagd/besteld hoeft te worden. En anders zou ik het even bij het UWV gaan overleggen. Die gaan over dat soort dingen toch?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2012, 10:18 »
Ik denk dat je inderdaad bij je baas moet aangeven dat dat voor jou zoveel prettiger werkt. Het UWV kan in dit soort gevallen inderdaad ook een oplossing bieden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2012, 16:47 »
Ik zou het ook eerst met je baas bespreken. Zij zijn verplicht om naar de ergonomie te kijken. En als er inderdaad iets nieuws aangeschaft moet worden, omdat ze geen (oude) monitor meer hebben staan, kan overlegd worden of zij dat gaan doen of dat jullie daarvoor bij het UWV gaan aankloppen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #13 Gepost op: 8 maart 2012, 22:22 »
Ik heb binnenkort toch een introductiegesprek met mijn teamleider, zal het dan zeker ter sprake brengen. Dit zijn wel dingen die de baas gewoon hoort te regelen, er zijn al verschillende werkplekken met 2 monitors dus dan is het geen speciale aanpassing (en zo hoog zijn de kosten nou ook weer niet). Andere aanpassing die ik wil is iets meer flexibiliteit rond pauzetijden. Nu staan er in je rooster op bepaalde tijden korte pauzes ingepland, en ik wil dat dat voor mij losgelaten wordt. De aard van het werk laat dat ook toe (behalve op inbound, maar dat is logisch) en voor mij betekent het dat ik beter naar mijn lijf kan luisteren en het dus beter volhoud.

Verder loop ik er tegenaan dat we geen vrij kunnen krijgen. De eerste mogelijkheid om verlof aan te vragen (waaronder ook gewoon een vrije dag) is eind september. Dat zou betekenen dat ik tot die tijd week in week uit 5 dagen moet werken, en dat is niet reƫel. Ik heb echt af en toe een dag of extra lang weekend nodig om een beetje op te laden.

Het stomme is dat ik heel goed weet dat dit van die dingen zijn die niet geweigerd mogen worden tenzij er een goede
reden voor is en toch voelt jet nog alsof je om een gunst gaat vragen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2012, 00:29 »
Dat kan ik me heel goed voorstellen Marielle, dat ze er in de eerste plaats geen rekening mee houden werkt dat ook wel een beetje in de hand. Je zit in een productie systeem ontworpen om iedereen maximaal te laten produceren.

Aan de andere kant, als ze jouw kwaliteiten maximaal willen benutten zullen ze rekening moeten houden met je grenzen, het is ook in hun belang dat je aanpassingen krijgt. In de ziektewet heeft niemand wat aan je...

Goed dat je het gaat bespreken, ik hoop dat ze prettig op je reageren.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal