Aanpassingen op het werk
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Aanpassingen op het werk  (gelezen 32992 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #30 Gepost op: 20 maart 2012, 07:12 »
Wat enorm fijn dat het toch zo soepel is gegaan dan zeg!

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #31 Gepost op: 20 maart 2012, 15:52 »
Fijn dat het zo soepel is verlopen en naar je wordt geluisterd... hele opluchting zeker... :)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2012, 22:48 »
Het is zeker fijn dat het allemaal zo lekker loopt! Vandaag in het teamoverleg heeft mijn teamleider het ook naar de rest van het team benoemd dat ik een eigen werkplek met tweede monitor krijg (want ik krijg hierdoor wel een uitzonderingspositie), dat werd ook heel goed als vanzelfsprekend opgepakt. Misschien is dat toch ook wel een voordeel van mijn rolstoel nu, toen ik nog echt een onzichtbare handicap had was het met dit soort dingen wat lastiger (al speelt dan natuurlijk ook mee dat ik toen ook zelf mijn grenzen nog niet echt goed kende/erkende).

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #33 Gepost op: 18 juli 2012, 18:53 »
Het verlofprobleem wordt nu weer actueel... Ik werk 40 uur, ben sinds februari nog geen dag ziek geweest en heb buiten de algemene vrije dagen zoals pasen en zo nog geen vrije dagen gehad, alleen een per keer een uurtje eerder naar huis. Als ik doordeweeks iets wil afspreken moet ik 's avonds of op zaterdag werken. Ik draai ook veel avonddiensten, want sta altijd klaar om met een collega te ruilen.

Ik loop nu aardig tegen mijn grenzen aan. Ik blijf maar moe en dat trekt ook niet bij en als ik naar mijn lichaam luister weet ik dat het tijd wordt om even bij te komen. Maar juist nu zitten we midden in de vakantie en hebben al een krappe bezetting.

Ik heb mijn teamleider gevraagd of ik 1 augustus een dag vrij kon krijgen, maar hij wil niet overrulen dus ik zal die zaterdag moeten werken. 7 augustus heb ik weer iets gepland staan, dus dat worden dan 2 zaterdagen achter elkaar. Ik wil morgen toch het gesprek opnieuw aangaan. Hebben jullie nog tips om dit handig aan te pakken?

Ik heb momenteel buiten mijn werk helemaal niet veel gepland staan, daar heb ik ook de energie niet voor. Ik weet uit het verleden wel hoe belangrijk het is om ook de leuke dingen door te laten gaan, al is het heel verleidelijk om werk voor te laten gaan en de rest te schrappen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #34 Gepost op: 18 juli 2012, 21:05 »
Misschien dat het help als je hen de dag laat kiezen. Presenteer het als in "ik heb ergens in de komende x weken een extra dag vrij nodig, wanneer kan dat?" en dan duidelijk maken dat er anders echt ziekte uitval aan zit te komen, dat kunnen ze niet zelf in plannen.
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #35 Gepost op: 19 juli 2012, 11:01 »
Dank je Nih! Ik heb besloten om gewoon te zeggen waar het op staat, en maar gewoon het gesprek aan te gaan. Een dag vrij lost het probleem ook niet op, dat is hooguit uitstel, want ik zit momenteel structureel over te belasten. Daar schiet niemand iets mee op.

Ik heb nu een heel lijstje met punten:
-rooster gewoon weer naar 1 avonddienst en de rest van de week hooguit tot 18
-niet beoordeeld worden op afhandeltijd, moeten we maar een alternatief voor zoeken
-minder uren inbound
-ook 's avonds mijn eigen werkplek (nu moeten we naar een andere zaal)
-verlofmogelijkheden
-officiële tijd voor andere werkzaamheden, nu telt dat mee in mijn productie
-de komende weken even langere pauzes, elke 2 uur een half uur, dan blijf ik wel wat langer of begin wat eerder; ik heen momenteel gewoon even niet genoeg aan een kwartier
-concrete stappen gaan zetten om naar een andere functie te komen

Ben benieuwd...

Martinuzje

  • Gast
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #36 Gepost op: 19 juli 2012, 13:45 »
 Ik ben nu op stage waar ik 15 uur in de week werk... Ik heb een heel fijne baas, want als ik echt moe ben of merk dat ik mijn concentratie er niet bij kan houden, dan mag ik naar huis om eventueel die tijd later weer in te halen. Zo ben ik vandaag om half 2 al naar huis gegaan omdat ik vanavond nog afsluitend feest heb van school. Als ik een dag vrij nodig heb om bij te komen, dan mag ik die nemen, hoef ik niet op te sparen.

Pfff als ik dat van jou dan lees Marielle, dan denk ik dat ik echt heel erg in mijn handjes mag knijpen dat ik het zo voor mekaar heb en niet in zo'n slavendrijverscultuur (want zo komt het op me over) zit. Ik zou het daar nog geen week uithouden! Respect dat jij jezelf er echt doorheen weet te slepen en 40 uur werkt.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #37 Gepost op: 19 juli 2012, 18:52 »
Gesprek ging goed, was prettig. We hebben nu een aantal dingen afgesproken: ik krijg minder inbound uren, hoef me niet druk te maken over ACW, mag ook 's avonds op mijn eigen werkplek blijven zitten en de komende paar weken ga ik extra lange pauzes nemen (dus echt elke 2 uur een half uur pauze). Verder ga ik verder zoeken naar een andere functie, en mijn teamleider wil daarbij helpen door een gesprek aan te vragen met iemand van HR. Heel positief allemaal dus :)

@Martine: we hebben absoluut geen slavendrijverscultuur hier, juist een hele goede sfeer. Maar omdat wij werken met klanten die bellen moeten we wel steeds goed bereikbaar zijn (nu tussen 8 en 22; binnenkort langer) en werken we met een vrij strict rooster.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2012, 20:36 »
Wat fijn dat het gesprek goed verlopen is en dat je zoveel voor elkaar hebt gekregen :).

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #39 Gepost op: 27 november 2012, 10:36 »
Ik zal hier ook nog maar even melden hoe het is afgelopen. Vlak na het gesprek met mijn teamleider in juli ging hij op vakantie. Ik ben nog even doorgegaan, maar heb me uiteindelijk ziek moeten melden omdat het toch echt te zwaar werd. Helaas een hele vervelende ervaring gehad met mijn vervangend teamleider, maar dat is niet anders. Ik heb vrij snel weer opgebouwd van 4 uur per dag via 6 uur naar volle dagen, en heb daarna mogen genieten van een weekje vakantie (geregeld via de dienstenmanager).

Daarna weer vol aan de slag, maar dat viel behoorlijk tegen (oa door bijwerkingen medicijnen), en had ook niet de ruimte om even wat eerder naar huis te gaan bijvoorbeeld. Dus gewoon doorgebikkeld ;), en een paar weken later ben ik door collega's naar huis gestuurd omdat ik er echt helemaal doorheen zat. Ik ben weer op halve dagen begonnen (alleen outbound) en ben daarna naar 5 uur per dag gegaan (zonder onregelmatige diensten, elke dag 11.15-16.15). Ik heb in goed overleg besloten om helemaal te stoppen, zodat ik alle tijd heb om naar ander werk om te gaan kijken. Helaas kwam er nog een virusje tussendoor, gevolgd door een luchtweginfectie, en bleek toen ik weer wilde beginnen dat het toch nog te zwaar was, en heb daarom de knoop doorgehakt om eerder te stoppen.

Ik heb het geluk gehad dat ik een hele fijne menselijke teamleider had, heel begripvol en altijd bereid om mee te denken. En daarnaast lieve collega's. Maar achteraf hadden we toch wat dingen beter/anders moeten doen, dan was er misschien wel het een en ander te voorkomen geweest. Ik heb signalen van mijn lijf genegeerd omdat ik vond dat het gewoon moest kunnen en had waarschijnlijk veel kunnen voorkomen door eerder te luisteren. Aan de andere kant heb ik ook wel dingen aangegeven waar ze op het werk niet op gereageerd hebben (vooral op het gebied van verlof/vrije dagen; heb bijvoorbeeld geen vrij gehad voor een verhuizing - moest maar een dienst ruilen met een collega - terwijl zoiets er eigenlijk niet extra bij kan als je het zonder rare dingen al maar net redt). En eerlijk is eerlijk, het werk is ook behoorlijk zwaar. Veel boze klanten (tsja, hoort bij klachtafhandeling...), de hele dag door geconcentreerd en scherp moeten zijn, tegelijk moeten bellen en werken met een groot aantal systemen, en onregelmatige tijden. Als ik wat meer vrijheid zou hebben om mijn werk en tijd zelf in te delen kan ik het veel beter aan.

Maar goed, dat hoofdstuk is nu afgesloten, nu door naar de volgende uitdaging.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #40 Gepost op: 7 november 2013, 13:52 »
Ik werk nu op kantoor, merk dat het daar lastiger is dan thuis om even rust te pakken. Terwijl ik binnenkort wel dagen tot 18 uur moet gaan maken, dus dan is aan één stuk door werken echt te veel.

Zijn er nog anderen die op kantoor werken en daar mee te maken hebben? Hoe pakken jullie dat aan en zorg je dat je genoeg rust neemt om de dag door te komen zonder een bed o.i.d. te hoeven regelen? ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #41 Gepost op: 7 november 2013, 22:58 »
Kan je misschien een lekkere bank in je kantoor plaatsen?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #42 Gepost op: 8 november 2013, 10:06 »
Of inderdaad een bedbank. Dan heb je geen bed in je kantoortje staan, maar kun je wel even goed liggen, mocht het nodig zijn.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #43 Gepost op: 8 november 2013, 12:37 »
Goed afwisselen tussen door. Ik heb ieder kwartier een micro pauze en ga dan even achter me beeldscherm weg. Je zou dan bijvoorbeeld een rondje kunnen lopen. of iets anders lopend doen bv wat drinken halen.

Zelf in mijn rolstoel heb ik nog andere houdingen bij het zitten. Zelf doe ik ook kantoor werk. Maar gelukkig gaat het bij mij aardig goed kwa belastbaarheid. Ik werk van 8:15 tot 15:00 en heb dan half 11 kwartier pauze en rond half 1 een half uur pauze plus die micro pauze's dan voor houding veranderingen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #44 Gepost op: 8 november 2013, 19:18 »
Misschien dat ik vooral nog moet focussen op het wisselen van houdingen dan... Ik heb op zich een hele goede stoel daar, die ook kantelbaar is zodat ik eventueel wel wat kan rusten. Maar werk vaak de hele dag door wel in min of meer dezelfde houding, dus ga daar eens op letten dan!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal