Aanpassingen op het werk
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Aanpassingen op het werk  (gelezen 33028 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #45 Gepost op: 9 november 2013, 06:45 »
Misschien is het een idee om de wekker te zetten, zodat je er ook echt aan denkt om van houding te wisselen?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #46 Gepost op: 9 november 2013, 09:33 »
Ja, dat is wel een goed ja. Als ik bezig ben vergeet ik de tijd nog wel eens ;), dus dat lijkt me prima plan!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #47 Gepost op: 9 november 2013, 18:50 »
je kan ook soort wekker op je computer zetten. bij mij op het werk heeft ook iemand zo iets en dan word het scherm 5 minuten zwart :P

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #48 Gepost op: 9 november 2013, 19:15 »
Voor mij is het vooral makkelijk om vol te houden als ik veel afwisseling heb en veel flexibiliteit. Ik ben redelijk flexibel in mijn werktijden, dus begin gewoon wat later als ik 's ochtends wat meer tijd nodig heb of als het druk is onderweg, of ga soms even wat eerder naar huis (en daar staat dan tegenover dat ik ook regelmatig langere dagen maak).

Ik zit ook nooit de hele dag op mijn plek, heb regelmatig meetings en zit vaak bij andere mensen mee te kijken of even wat te overleggen. Ik probeer om elke dag ook echt lunchpauze te nemen - en dan gaan we met een groepje collega's een stuk lopen - even helemaal wat anders.

Soms is computerwerk even wat lastiger (polsen), dan ga ik wat telefoontjes doen of print ik documenten uit en ga die rustig doorlezen. Of ik sleep een collega mee om nog wat te bespreken - in de koffiecorner hebben we een zitje met lage stoelen (ook weer even een totaal andere houding).

Ik heb ooit workpace gebruikt (pauzeprogramma), maar vind het alleen maar verschrikkelijk irritant. Niet geschikt voor mij dus.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #49 Gepost op: 9 november 2013, 19:33 »
Buiten werkafspraken om heb ik gelukkig volledige vrijheid qua werktijden, voordeel van zelfstandig ondernemen. :) Dus daar speel ik sowieso wel wat mee, al moet het werk natuurlijk wel afkomen. (En zit er soms dus wel meer druk op, omdat ik voor alles zelf verantwoordelijk ben en het zelf moet afhandelen... Een dag rust nemen betekent gewoon dat ik daarna dubbel zo hard moet werken).

Ik ga in ieder geval alle tips meenemen, en dan rustig aan de slag om te ontdekken wat bij mij het beste blijkt te werken. Wie weet ontdek ik nog een soort ei van Columbus hiervoor, dan zal ik het even delen.. ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #50 Gepost op: 10 november 2013, 17:53 »
Mag ik vragen hoe je dit nu hebt opgestart en wat je hiervan verwacht enzo? Want ik meen me te herinneren dat je gestopt was met je studie omdat dat niet meer ging. En die studie had toch juist ook vrij weinig contact uren?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #51 Gepost op: 11 november 2013, 08:38 »
Ja hoor, natuurlijk mag je dat vragen.
Klopt helemaal van die studie. Probleem op de uni zat hem niet in dat ik te weinig concentratie o.i.d. had om te studeren, maar wel dat het reizen i.c.m. soms lange colleges te zwaar was. Om die reden ben ik dus van huis uit gaan studeren en heb ik in de loop van de tijd ook wat klussen opgepakt bij organisaties die ik vanuit huis kon doen. Thuis heb ik een aangepaste stoel (zo'n relaxstoel zeg maar), waar vanuit ik wel bijna de hele dag kan werken. Merkte dat, doordat die in de woonkamer staat, het gezinsleven wel een beetje in de war werd geschopt en mijn werk ook; doordat koffie drinken, kletsen et cetera voor mij niet altijd handig was als ik productief wilde zijn. ;)

Toen zijn we gaan kijken hoe ik buiten de deur zo'n zelfde situatie zou kunnen creëren. Ik heb dus op mijn kantoor zo'n zelfde soort stoel staan, en ga nu kijken hoe het allemaal werkt. Ik ga er vanuit dat het wel gaat lukken, maar mocht het toch mislukken dan is het in ieder geval een leerzaam experiment denk ik en het financiële risico is behoorlijk beperkt. Groot voordeel is dat ik nu mijn eigen tijden kan bepalen, maar 3 minuten ipv 30 minuten met de auto hoef te reizen én dus overal mijn goede aangepaste stoel heb. (Voor vergaderingen kan hij verreden worden naar de goede ruimte) Dat was allemaal op de uni niet mogelijk, dus vandaar.
Maar goed, het blijft spannend hoe het gaat maar ik heb er zelf wel vertrouwen in. :)

En daarbij nog een belangrijk punt: ik start nu vanuit een stabiele situatie, merk dat ik fysiek steeds minder schommel qua klachten. Dat was wel zo toen ik op de universiteit startte, dus ik schat in dat ik in die zin ook meer ruimte heb om even wat te proberen voordat ik echte achteruitgang in gang zet.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #52 Gepost op: 23 november 2013, 14:34 »
Ben nu 3 weken aan het werk, dus dacht: zal er even op terugkomen. Wissel nu -zoals hier veel werd geadviseerd- veel meer af in werkzaamheden (dus lezen / typen / bijles geven) en let ook op dat ik genoeg momenten kort in beweging ben (even thee halen e.d.). En als ik bijv. een keer 's avonds moet werken, zorg ik dat ik de volgende ochtend uit kan slapen.  Gaat op dit moment prima zo, natuurlijk soms nog best puzzelen maar gaat wel goedkomen! Dus nogmaals dank voor alle tips, ben er blij mee en heb er baat bij. :)

Myrthe

  • Gast
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #53 Gepost op: 23 november 2013, 15:45 »
Super zeg leonoor!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #54 Gepost op: 23 november 2013, 17:37 »
Fijn dat het goed gaat.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #55 Gepost op: 23 november 2013, 19:17 »
Dat klinkt goed Leonoor! Fijn dat het zo lekker gaat!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #56 Gepost op: 24 november 2013, 08:41 »
Wat fijn!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #57 Gepost op: 25 november 2013, 08:16 »
Fijn hoor!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #58 Gepost op: 30 december 2013, 16:43 »
Zijn er mensen die een laptoptrolley gebruiken voor kantoor?
Mijn laptoptas is (veel te) zwaar, dus zoek nu naar een alternatief. Kwam dit tegen: http://bit.ly/1chGH7K, dus was benieuwd of mensen ervaring hebben met een soortgelijk product. (Al bedenk ik me nu dat het waarschijnlijk voor rolstoelrijders juist weer minder speelt, omdat je hem dan op schoot kan nemen of aan de leuning o.i.d.)
Ben vooral erg benieuwd hoeveel kracht het scheelt in je armen t.o.v. gewone laptoptas die je moet tillen.


Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Aanpassingen op het werk
« Reactie #59 Gepost op: 24 maart 2014, 16:45 »
Geen ervaring mee, maar zie  t ineens wel voor me, een rolstoel met een aanhangertje hihi.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal