Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41729 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #45 Gepost op: 18 april 2012, 11:41 »
optijd je rust pakken is ook goed.
dit hoefd geen slapen te zijn maar kan ook iets anders zijn (computeren, lezen, handwerken, gewoon iets ontspannends)
mij lukt het op dit moment best aardig.
om me aan mijn week ritme te houden :).
drukke dag volgende dag koest houden.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #46 Gepost op: 18 april 2012, 12:09 »
lukt het je misschien om te rusten als je kindje naar bed is 's middags.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #47 Gepost op: 23 april 2012, 14:14 »
Absoluut herkenbaar.Ik heb zomers of in ieder geval met mooi zonnig weer en een temp van rond de 20 tot 25 graden ook veel meer energie.Als het warmer wordt of kouder en vochtiger dan stort ik weer in.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #48 Gepost op: 23 april 2012, 14:41 »
Ja hier ook erg herkenbaar... Kan oa met vitamine D te maken hebben die je ook uit zon haalt. Mijn moeder zei dat ik als kind al elke winter geprikt omdat ik zo extreem vermoeid was in die periode

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #49 Gepost op: 23 april 2012, 15:06 »
Hier ook herkenbaar. Ik heb in de winter ook veel meer last van vermoeidheid (en pijn). Laat het maar weer zomer worden. Weer lekker lang en veel licht en vooral de warmte!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #50 Gepost op: 23 april 2012, 20:34 »
ik heb het alleen met slecht weer met echte vrieskou heb ik het niet.
was laats op skie vakantie hele droge lucht en lekker weertje opzich. geen gewrichtpijn gehad ook geen echt vermoeidheid.
wel moe van skiee maar das gezond naar zo inspanning.
maar nu met dit weer voel ik me wel meer belaberd.
en met drukkend/warm weer voel ik me ook vaak een stuk moeier.
het is vaak aan de luchtdruk bij me droge lucht doet me beter dan vochtig weer.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Vermoeidheid
« Reactie #51 Gepost op: 23 april 2012, 22:26 »
Ik heb met koud en nat weer altijd een stuk meer klachten. Maar bij mij speelt ook mee dat ik vrolijker word van zon, als ik depressief ben kan ik ook minder pijn hebben en word ik sowieso vermoeider.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #52 Gepost op: 24 april 2012, 09:15 »
Ik heb het ook, meer pijn en vermoeidheid met koud vochtig weer. Nu is de lucht in Nederland altijd vochtig, dus zodra het hier koud is, dan is het ook wel meteen raak. Moe en veel meer pijn....

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #53 Gepost op: 24 april 2012, 09:58 »
Ik heb met koud en nat weer altijd een stuk meer klachten. Maar bij mij speelt ook mee dat ik vrolijker word van zon, als ik depressief ben kan ik ook minder pijn hebben en word ik sowieso vermoeider.

Absoluut herkenbaar!
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #54 Gepost op: 24 april 2012, 12:40 »
Ik geloof dat vrolijker zijn wat zon betreft, heel menselijk is. Sommige mensen zijn daar idd wat gevoeliger voor dan anderen. Ik zelf word wel vrolijker als de zon schijnt, maar dat heeft te maken met dan wat meer energie en minder pijn. Ik ben nog nooit depressief geweest, maar ik ben wel vrolijker als de zon schijnt en het een aangename temperatuur is buiten...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #55 Gepost op: 24 april 2012, 13:19 »
BIj mij heeft het helemaal geen invloed :D

Ik kan eerder chagrijnig worden als het mooi weer lijkt, maar toch te koud is om lekker buiten te zitten ofzo.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2012, 13:50 »
Pfff ben zo moe de laatste tijd, net weer in slaap gevallen op de bank. Bedacht ik ineens dat ik vroeger ook vaak moe was en dat ik vaak naar de dokter moest om bloed te prikken om te kijken of ik bloedarmoede had en dat was nooit zo.

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #57 Gepost op: 22 juni 2012, 14:23 »
Same here... Ik merk zelf dat het bij mij ook veel samenhangt met de weersveranderingen steeds. Dan weer warm, dan weer koud, regen, droog... Op de een of andere manier reageer ik daar op door moe te worden...

Ik wil niet iedereen hier een b-12tekort aanpraten ofzo, maar heb je je daar al eens op laten controleren? Sinds ik de injecties krijg, ben ik wel minder moe dan toen ik ze niet kreeg. Kan het vooral merken in de 2 dagen voor mijn injectie... Dan ben ik echt een wrak, maar zodra ik dan me injectie heb gehad, voel ik me gelijk een stuk beter..  :bloos:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #58 Gepost op: 22 juni 2012, 21:17 »
Ik heb ook weer een periode vol vermoeidheid. Werd vorige week woensdag wakker en wist "het is weer zo ver". Nu nog steeds, hopelijk is het snel weer voorbij. Heb dat elk jaar wel een of twee keer en geen flauw idee waar het door veroorzaakt wordt. Mijn hartslag ligt in zo'n periode ook een stuk hoger dan anders, dus ik vermoed dat er toch ergens iets aan de hand moet zijn. Het verklaart wel waarom ik zo moe wakker word, want mijn ochtendpols licht al 20 slagen hoger dan normaal. En bij inspanning schiet mijn hartslag ook omhoog.
Maandag bloed prikken bij de huisarts. Ben benieuwd of er wat uit komt.

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #59 Gepost op: 25 juni 2012, 07:18 »
Wat ik me trouwens nog afvraag hoe jullie er mee omgaan: Als je nou een hele dag op werk/school/stage zit en er is nergens en rustruimte, maar je bent zodanig moe dat je eigenlijk nix nuttigs meer kunt doen. Hoe lossen jullie dat dan op?

Ik heb inmiddels gemerkt dat koffie voor mij niet echt helpt. Ik ben een halfuurtje scherp en daarna knal ik 3x zo hard weer terug in de vermoeidheid.

Wat doen jullie? :-[

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal