Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41671 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Vermoeidheid
« Reactie #30 Gepost op: 12 april 2012, 23:44 »
Ik denk niet dat ik je echt kan helpen want ik zit in een zelfde ritme (en vind dat prima omdat het ook goed past met de zorg die ik ontvang). Maar je zou kunnen proberen om 8 uur op te staan (wekken zetten, echt iets plannen om te doen) dan word je waarschijnlijk ook eerder moe.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #31 Gepost op: 13 april 2012, 00:48 »
Heb ik ook al geprobeerd, en dan een paar dagen maar dat werkte ook niet echt.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #32 Gepost op: 13 april 2012, 08:32 »
Misschien je wekker zetten, gewoon elke ochtend op 8 uur? En dan ook écht eruit gaan en niet even lekker blijven liggen! ;) Dan gewoon op dezelfde tijdstippen eten, denk dat je ritme dan wel weer enigszins terugkomt. :)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #33 Gepost op: 13 april 2012, 08:58 »
Ik ben ook altijd ontzettend vermoeid en voel me 's morgens nooit uitgeslapen,maar heb mezelf gewoon aangewend om elke avond tussen 22.00 en 23.00 uur naar bed te gaan(ook al ben ik nog niet moe en blijf altijd liggen,ook al val ik niet direct in slaap,ik lig altijd minimaal een uur of langer wakker) en sta altijd tussen 8.00 en 9.00 uur op,ook al voel ik me nog zo moe.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #34 Gepost op: 13 april 2012, 10:05 »
Maandag maar beginnen met een strak schema... Dit weekend nog even niet. Maar toen ik een goed ritme had ging ik in het weekend ook op tijd erin en eruit want ik ben heel snel uit mijn ritme.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #35 Gepost op: 13 april 2012, 12:11 »
Ik probeer een ritme aan te houden, op dezelfde tijd naar bed (23.00 uur licht uit) en op dezelfde tijd op (tussen 8.00 en 9.00)
Dat werkt redelijk, al ben ik nooit uitgerust...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #36 Gepost op: 13 april 2012, 17:38 »
De enige tip die ik je kan geven, is : slaap met de gordijnen (gedeeltelijk) open. Met daglicht wordt je gemakkelijker wakker 's ochtends en houdt je lijf hopelijk een natuurlijker ritme aan. Verder helpt het mij altijd om 's ochtends te gaan sporten. Als ik 's ochtends (na het zetten van de wekker) actief ben, is het gemakkelijker een ritme aan te houden dan als ik een paar uur de krant ga zitten lezen. Dan heeft mijn lijf niet echt door dat het wakker is ;).

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #37 Gepost op: 13 april 2012, 22:10 »
ik heb daar ook heel erg last van ik heb nogal onregelmatige werk tijden.
maar door de weeks lig ik er tussen 22:30 a 23:00 in en gaat mijn wekker door de weeks tussen 8:00 en 9:00 af.
heb een uitslaap ochten de donderdag hier tank ik dan eventjes lekker bij.
ook op zondag mag ik blijven liggen.
zo is het voor mij goed vol te houden.
in die tijd dat ik niet werkte en studeerde ging ik vrijwillegers werk doen en naar een soort dagbesteding soms.
dat bezig zijn is gewoon goed voor mij.
en vermoeiend waardoor ik dus goed slaap snachts.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #38 Gepost op: 16 april 2012, 14:04 »
Vandaag begin ik weer met ritme dus optijd naar bed.. Heb vannacht super slecht geslapen dus probeer nu juist wakker te blijven en niet even te gaan liggen des de groter is de kans dat ik vanavond op tijd slaap

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #39 Gepost op: 16 april 2012, 14:22 »
@Lunajulia: Gewoon elke dag uren achter elkaar zwemmen en tekenen klint niet slecht  :lachen:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #40 Gepost op: 16 april 2012, 21:45 »
Wat dacht je van elke dag boodschappen gaan doen? Dus niet in een keer de spullen voor meerdere dagen meenemen, maar elke dag een paar kleine dingen halen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #41 Gepost op: 17 april 2012, 09:39 »
Ik sliep iets voor 12en voor mij doen dus vroeg en was om 0745 wakker en niet meer gaan slapen ;D Deze week aantal afspraken buitenshuis staan dus wie weet...

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #42 Gepost op: 17 april 2012, 09:49 »
Wat dacht je van elke dag boodschappen gaan doen? Dus niet in een keer de spullen voor meerdere dagen meenemen, maar elke dag een paar kleine dingen halen?
Dit doe ik ook,gewoon omdat ik anders soms dagen de deur niet uitkom en zo verplicht wat buitenlucht opsnuif(als het mooi weer is,zit ik wel achterthuis natuurlijk),wat van de omgeveing zie en wat andere mensen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #43 Gepost op: 18 april 2012, 08:01 »
Klopt Edith! Ik doe ook elke dag boodschappen zodat ik er verplicht even uit ben, frisse lucht opsnuif en andere mensen tegenkom!!!

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #44 Gepost op: 18 april 2012, 08:58 »
ik ben de laatste maanden echt ontzettend moe. soms heb ik midden op de dag moeite me ogen open te houden. nu weet ik wel dat dit ook komt omdat ik zwanger ben en een kindje van 1 heb rondlopen. dit is erg vermoeiend maar zorgt er wel voor dat ik elke dag een ritme heb. gelukkig staat de keizersnede ingepland op 2 mei. dan ben ik wel klaar met zwanger zijn :P

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal