Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41696 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #105 Gepost op: 27 november 2014, 10:15 »
Ik denk dat je uit moet proberen wat voor jou het beste werkt. Als je toegeeft aan de vermoeidheid en daardoor de nachten niet meer slaapt is dat niet zo handig hihi. Dan word je uiteindelijk alleen maar vermoeidher

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #106 Gepost op: 27 november 2014, 16:28 »
Ik sluit me aan bij zwaantje, kijken wat voor jou werkt.

Ze zeggen altijd niet overdag slapen, niet goed. Maar het werkt nu eenmaal voor iedereen anders. Ik heb altijd gedaan wat zogenaamd goed was en achteraf was dat het slechtste wat ik kon doen. Eenmaal toegegeven aan wat voor mij werkte was ik ook minder vermoeid.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #107 Gepost op: 27 november 2014, 16:40 »
Helemaal eens! Rekening houden met de basisprincipes die in t algemeen werken is goed, maar uiteindelijk is ieder lichaam uniek. Werkt uiteindelijk toch het beste om naar je lichaam te luisteren.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #108 Gepost op: 29 november 2014, 00:26 »
Zo, de week zit er grotendeels op. Zolang ik een beetje in de 'flow' bleef, ging het nog wel, maar nu het erop zit, heb ik het meer dan gehad. Daarnet (lees: gisterenavond... tijd vliegt als je een serie kijkt, hihi!) even uitgejankt bij mijn ouders, omdat het gewoon zo'n zooi is dat ik niet meer alles kan doen wat ik wil.
Vandaag is er van rusten niet veel gekomen, 'k had een erg druk schema. Gek genoeg kan ik nu alsnog niet in slaap komen. Vandaar dus dat series kijken, in de hoop dat ik daarbij in slaap val.
Morgen nog mijn moeders verjaardag, ik heb wel besloten dat ik alleen 's avonds ga. Dan komt de familie, die kent mijn situatie en dan hoef ik dus niet duizend vragen te beantwoorden. De vrienden van mijn ouders zijn lief hoor, daar niet van, maar ik krijg altijd de neiging om keihard om stilte te brullen en dan meteen maar even aan iedereen tegelijk te vertellen hoe het is om vragen te voorkomen. Dat vind ik mentaal vermoeiend. Als ik al moe ben, trek ik me veel liever op aan mensen waar ik energie van krijg, en dat is het grootste gedeelte van mijn familie. En het niet-energie-opleverende gedeelte komt niet, dus dat wordt gewoon een leuke avond :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #109 Gepost op: 30 november 2014, 20:30 »
Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt! Daar kun je misschien ook wat energie uit halen hihi

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #110 Gepost op: 1 december 2014, 14:05 »
Dat is sowieso al verstandig als je moe bent en al niet veel kunt hebben, de mensen die veel energie vragen een beetje vermijden. En dat klinkt lullig tegenover de mensen zelf, maar je moet echt aan jezelf denken daarin. Ik sluit me verder aan bij alle tips en adviezen die al langsgekomen zijn...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #111 Gepost op: 27 maart 2015, 20:20 »
Het wordt weer lente, en ik merk dat ik dan toch weer vermoeider wordt. Hooikoorts geeft ook vermoeidheid klachten dus ik ga er van uit dat dat er mee te maken heeft. Lastig is het wel. Ik wil meer dan ik kan.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #112 Gepost op: 28 maart 2015, 05:37 »
Wat vervelend. :( Bij mij doet de zon meestal juist goed. Is je hooikoorts met pillen niet onder controle te krijgen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #113 Gepost op: 28 maart 2015, 08:32 »
Ik heb in het verleden meerdere middelen tegen hooikoorts geprobeerd maar er slaat bijna niets aan. Nu heb ik ook niet de meest bekende klachten zoals rode ogen en dat soort dingen. Bij mij zijn het meer de kruis allergieen, dus gevoeligheid voor heel veel soorten groenten en fruit. En de vermoeidheid. Maar echt zeker weten of dit met de hooikoorts te maken heeft doe ik dus niet.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #114 Gepost op: 28 maart 2015, 10:55 »
Ik heb de laatste maanden een enorme vermoeidheidsdip, en ik denk dan af en toe dat het beter gaat, maar eigenlijk gaat het gewoon ruk. Ik kan weinig hebben, ben na simpele dingen al helemaal uitgeput en wil eigenlijk overdag ook meer slapen. Dat doe ik niet trouwens, want ik moet er ook wel tegenin gaan. Ik probeer vaak ook activiteiten te blijven doen, al is het maar kleuren of haken, of iets huishoudelijks. En als het enigszins gaat mee met boodschappen doen of een stukje handbiken (zeker als vriendinnen het vragen, vind ik het echt heel moeilijk het af te slaan, ik vind handbiken namelijk heerlijk, maar het kost echt heel veel energie). Ik merk dat mijn hersteltijd ook langer is dan gemiddeld, zeker vergeleken bij de dames hier. Ik heb na bijv. een weekend leuke dingen doen echt ruim anderhalve week nodig om bij te tanken, terwijl de meesten na drie dagen er wel weer een beetje zijn. Ik vind dat heel frustrerend natuurlijk. In sommige periodes kan ik helemaal niet door de vermoeidheid heen komen, en kan ik alleen maar van het ene naar het andere bed verplaatsen. Ik heb een bed in de woonkamer,omdat ik het niet meer red om lang rechtop te zitten, ivm rug en nek klachten en vermoeidheid. Ik probeer wel dagelijks een paar uur echt actief rechtop te zitten etc. Maar soms kom ik er niet doorheen dus. Frustrerend.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #115 Gepost op: 30 maart 2015, 00:16 »
Super frustrerend inderdaad. Snap dat t ook rot is als anderen san veel sneller hersteld zijn. eigenlijk kun je het niet echt vergelijken. Als jouw belastinga niveau lager is dan die van de rest, dan is een weekendje leuk dingen doen voor jou ook een grotere belasting, en moet je automatisch langer herstellen omdat je die activiteit niet gewend bent. en dat is frustrerend.
Mijn belastbaarheid is ook enorm laag geweest (hele dag op bed in de slaapkamer voor zo min mogelijk prikkels als geluid en dat soort dingnen) maar heb het wel op weten te bouwen door idd een beetje met opbouw schema's te werken. En kleine stapjes vooruit!

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #116 Gepost op: 13 juni 2015, 10:36 »
jeetje rozemarijn wat heftig! herken het wel moet ik toegeven...dat zo lang duurt dat je dan weer bij 'getankt' bent. Als je dan slaapt en je wordt wakker, en je wilt bijvoorbeeld je arm of hoofd anders neerleggen, herken je dan ook dat je zelf daar te moe voor bent? Ik lig dan echt als plank in bed, en kan me soms dan geen eens meer omdraaien, geen energie meer voor.

Oh zwaantje! we are alike! Hier ook hooikoorts, kruis allergieeen en niks helpt....behalve mijn noodmedicatie voor anafylactische shock (tavegil). Maar daar wordt je zo versuft van... Ik gebruik nu wel loratadine, maar ben lactose intolerant...dus dat wil eigenlijk niet, maar je moet toch wat? Nu hebben ze in mijn gemeente ook nog besloten om niet meer te gaan gras maaien, dus laten ze al die allergenen grassen groeien....soms is ademen te moeilijk  :(


 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal