Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41660 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2011, 16:48 »
Ik heb ook de laatste tijd weer heel erg veel last van mijn vermoeidheid. Dat staat bij mij ook het meeste op de voorgrond. Ik kan maar 3 middagen in de week naar school omdat het me zoveel energie kost. Vandaag kon ik niet naar school omdat ik gewoon echt te moe was (dat uit zich bij mij in overgeven)... Dit weekend maar weer rustig aan  doen dus. Beetje boodschappen doen en verder niks...

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Vermoeidheid
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2011, 15:16 »
Ik ben het meest gebaat bij een duidelijk dagritme, en als ik te moe wordt, uit zich dat in vaak spontaan beginnen met janken om de kleinste dingen hihi!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #17 Gepost op: 26 september 2011, 16:40 »
ik heb nu amytriptiline gekregen zodat ik beter ga slapen. Het werkt volgens mij wel redelijk....
Ik slaap goed...en gewoon zonder honderd keer wakker worden..EN k heb 's nachts geen zenuwpijn !

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #18 Gepost op: 26 september 2011, 17:25 »
zo fijn voor je roos!!!  :D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2011, 08:26 »
Ohh wat fijn!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #20 Gepost op: 27 september 2011, 16:21 »
Wat fijn, Roos!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #21 Gepost op: 28 september 2011, 11:19 »
ja het is heerlijk. ik moet wel even door 3 weken bijwerkingen als droge mond en de eerste uren 's morgens spacen heen...maar ik merk nu het verschil al. Het slapen is veel functioneler

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2011, 18:48 »
De afgelopen 2 weken heb ik echt weer heel slecht geslapen. Elke nacht gemiddeld 3 uurtjes. Daar komt bij dat ik wel 7 dagen heb gewerkt (wat ik nog niet echt gewend ben!). Afgelopen vrijdag stond ik echt even op instorten. In de bus naar huis ben ik een aantal keren even weggevallen, al weet ik zeker dat ik niet in slaap ben gevallen. Toen ik thuis kwam schrok mijn moeder omdat ik echt lijkbleek was. 's Avonds thuis ook nog een paar keren weggevallen. Maar ik moest er wel bij zeggen dat ik sinds donderdag weer een zware ontsteking in mijn pols heb, waardoor ik telkens hele hoge koorts heb en weer leef op de pijnstilling. Zal vast wel een beetje met elkaar te maken hebben. Gister was ik echt zo onwijs moe, dat ik al om 19.00 in me bed lag. Vanochtend om 12.00 nieuwe tijd deed ik mijn ogen weer open. Ik heb dus 18 uur (!!!) achter elkaar door geslapen. Aankomende week moet ik alleen maandag en donderdag werken, maar de kans zit erin dat ik voor nog 1 of 2 dagen extra gevraagd word. Ik denk dat ik dat nu maar even afsla en toch maar eens aan mezelf ga denken, want ben bang dat het anders echt mis zal gaan, aangezien dat wegvallen van vrijdag niet echt heel gezond lijkt! :-[

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #23 Gepost op: 31 oktober 2011, 12:43 »
Dat wegvallen klinkt inderdaad echt niet gezond! Wel goed voor jezelf blijven zorgen hoor, als het niet meer gaat dan is dat maar zo. Je gezondheid is belangrijker.
Vervelend hoor.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #24 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:20 »
Dat wegvallen klinkt inderdaad niet goed. Kies maar even goed voor jezelf en probeer zoveel mogelijk uit te rusten. Ik neem aan dat je nog heel wat jaren wil werken, dan kun je beter nu even een stapje terug zetten, zodat je lichaam kan herstellen. Sterkte!! :knuf:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #25 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:25 »
Ik denk dat het wegvallen een heel duidelijke boodschap van je lichaam aan jou is: neem rust! Je moet nu echt even om jezelf denken en niet extra gaan werken en zo. Het is niet leuk, maar nu wel noodzakelijk. Sterkte ermee.  :knuf:

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #26 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:29 »
Vandaag een rustige dag gehad op werk en nu 2 dagen vrij. Dat word morgen lekker de hele dag in me bedje blijven! Toch wel een voordeel van nog thuis wonen: alles wordt voor me gedaan :P

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #27 Gepost op: 31 oktober 2011, 18:05 »
Ik denk dat ik deze week een behoorlijk zware hap ga krijgen... Vandaag een normale dag, maar vanaf morgen begin ik met een communicatietraining (8 weken lang) die dus de dinsdagochtend om 9.15 is (betekent om 7.15 de deur uit), daarna krijgen we een rondleiding bij een drukkerij en hoe lang dat gaat duren weten we niet.

Woensdag een vrije dag om even uit te puffen, maar dan moet ik donderdag om 9 uur alweer op het station in Deventer staan om vervolgens nog een halfuur in de auto te zitten naar het klantbezoek. Hoe lang dat duurt weet ik ook nog niet. En dan vervolgens vrijdag ook weer naar school...

Ik moet maar even kijken hoe ik dat ga volhouden, want vandaag was al best een intensief dagje.... En de aankomende dagen gaat dat absoluut niet minder worden!
Dus waarschijnlijk wordt volgende week weer een crashweek :/

Martinuzje

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #28 Gepost op: 14 november 2011, 08:10 »
Nou, het is geschied... 2 weken achter elkaar een drukke week op school (en met ziekenhuisbezoekjes) heeft zijn tol ge-eist... Ik ben echt doodop, ondanks een weekend heel rustig aan doen en veel slapen. De hoofdpijn die ik erbij heb gekregen werkt ook niet echt mee en de kou buiten zorgt ervoor dat alles zeer doet en stijf is... Vandaag maar even een crashdagje inlassen dus. Morgenochtend weer naar communicatietraining (wat ik niet mag missen, anders krijg ik mijn bewijs van deelname niet)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #29 Gepost op: 12 april 2012, 23:40 »
Ik zit helemaal in een verkeerd slaapritme de laatste tijd... Slaap pas laat (1 รก 2 uur) en ben dan ook laat wakker. Omdat ik tijdelijk even geen dagindeling had ik mezelf een ritme aangeleerd (met behulp van melatonine) zodat ik gewoon rond 23uur sliep en rond 8 uur wakker werd. Maar nu lukt het me niet meer iemand tips?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal