Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41664 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Vermoeidheid
« Gepost op: 8 mei 2011, 19:53 »
Een topic om te praten over vermoeidheid.

Offline Judith

  • Newbie
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2011, 14:58 »
hey hallo,

Hier heb ik het meeste last van! Jullie ook???

Groetjes Judith

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2011, 15:08 »
Hoi Judith,

Ja, ik vind de vermoeidheid, naast pijn, ook het vervelendste. Dat belemmert je vaak meer dan de andere dingen.

Zou je je ook nog even willen voorstellen in dit gedeelte: http://www.meidenmethmseds.nl/index.php/board,11.0.html willen voorstellen? Het is voor de leden wel prettig als ze weten wie er allemaal meelezen en -praten op het forum.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2011, 17:11 »
Welkom Judith!

Momenteel zit ik ook weer in een periode dat ik veel last heb van vermoeidheid, heel irritant. Ik probeer nu wel om goed op mijn energie te letten, en mijn rust te pakken wanneer ik dat nodig heb, en dan hoop ik dat het snel weer een beetje bijtrekt.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Vermoeidheid
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2011, 19:51 »
Ik heb ook erg veel last van vermoeidheid, ik word meestal vermoeider wakker dan dat ik naar bed ga. Slapen lijkt niet echt te helpen...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2011, 21:25 »
Mijn vermoeidheidsklachten zijn nu een stuk minder dan voorheen, omdat ik mijn dagen beter indeel en beter mijn rust pak.
Helaas heb ik af en toe wel periodes met erge vermoeidheid. Dan word ik moe wakker en blijf ik de hele dag moe, ook al neem ik extra rust. Gelukkig zijn die periodes tot nu toe altijd weer voorbij gegaan.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2011, 08:35 »
Nu ik hulpmiddelen gebruik (rolstoel, loopfiets, trippelstoel) heb ik veel minder pijn en ben ik ook veeeeeel minder moe.

Gisteren zijn we naar de efteling geweest, ik ben nu wel moe maar..... heb geen pijn ;D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2011, 08:56 »
Sinds ik een rolstoel gebruik ben ik ook veel minder moe.
Ik let er ook veel meer op dat ik mijn rust pak als ik dat nodig heb, voorheen liep ik gewoon door omdat ik dacht dat dat hoorde ofzo.. Ik was me er ook niet zo van bewust dat ik me constant aan het overbelasten was, en dat vermoeidheid een deel van HMS is. Bij Altrecht ben ik mijn grenzen aan het leren, die veel lager liggen dan ik dacht.
Verder slik ik ook ijzer tabletten en B12, omdat ik steeds vitamine B12 tekort had/heb en daardoor ook ijzer tekort.
Dat helpt ook een beetje.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2011, 09:53 »
Ik heb ook het grootste probleem met de vermoeidheid. Maar ik heb ook naast EDS FM en ook CVS dus bij mij staat vermoeidheid sowieso meer op de voorgrond.

Ik pak de rust die ik nodig heb, maar ik weet gewoon dat ik elke dag moe ben en blijf

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2011, 10:06 »
Ik ben ook extra vermoeid door ME/CVS, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd echt een stuk beter gaat.
Ik heb minder stress, kan mijn dagen beter inplannen, heb meer rustmomenten en let op wat ik eet. Nu moet ik van arts/diëtiste ivm lage/wisselende bloedsuikerspiegel beginnen met een dieet en mag ik bepaalde voedingsmiddelen niet meer. Een vriendin van mij met ME/CVS houdt zich aan diezelfde etenslijst en het heeft bij haar ook een hele goede invloed op haar vermoeidheid gehad. Dus ik heb goede hoop. :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2011, 16:51 »
De laatste weken is er ineens abrupt iets verandert in mijn slaapgedrag. Waar ik voorheen maar af en toe overdag in slaap stortte val ik sinds een aantal weken ineens bijna elke dag in slaap! En dan zo voor 2 a 3 uur! Soms ga ik er voor liggen, maar meestal gebeurt het tijdens het studeren of tv kijken (of college :-[ ) Ik slaap gemiddeld zo'n 11-12 uur per dag!

Hebben anderen ook wel eens dit soort rare weken? Zal het overgaan? Moet ik actie ondernemen en bloed laten prikken?  Zou het helpen om af en toe druivensuiker of iets als fantomalt te gebruiken op de momenten waarop ik "inkak" ? Misschien moet ik cafeïne door gaan spuiten  :P

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2011, 17:39 »
Ik zou het voor de zekerheid even na laten kijken. Ik heb ook zo'n periode gehad maar achteraf bleek dat dus door pfeiffer te komen. Als het niet van jezelf gewend bent zou ik het dus na laten kijken.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2011, 17:44 »
is er niet iets veranderd in dag ritme?


hier ook iemand die heel erg moest wennen aan school en stage.
maar merk nu dat het steeds beter gaat met mijn energy pijl.
terwijl ik in de vakantie wel gewerkt had  ::).
en heb nogal last van een telage bloed druk.


maar ingeborg je kan altijd vragen of ze je bloed een keertje kunnen na kijken ?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2011, 17:58 »
@Linda:
Het begon al voor mn college's weer begonnen waren, dus echt aan school specifiek ligt het denk ik niet.

Als het nog langer aanhoud zal ik volgende week eens om een bloedtest bellen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #14 Gepost op: 20 september 2011, 19:00 »
Ik heb ook wel een toename in vermoeidheid omdat ik aan het schoolritme moet wennen. Dus dat kan de boel wel verergeren misschien

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal