Maag- en slokdarm klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Maag- en slokdarm klachten  (gelezen 29095 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Maag- en slokdarm klachten
« Gepost op: 24 februari 2012, 13:13 »
Een draadje voor problemen die te maken hebben met de maag en slokdarm.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2012, 13:14 »
Het is geen probleem, maar dit draadje lijkt me toch het juiste draadje.

Ik heb altijd dorst. Dus ALTIJD. Ik kan net iets gedronken hebben en een minuut later al weer veel dorst ervaren. Ik heb geen diabetes (heb me er op laten testen), dus dat is het niet. Nu vroeg ik me af of het iets te maken kon hebben met maagklachten. Ik heb namelijk geregeld last van mijn maag. Zou je daar om de een of andere reden dorst van kunnen krijgen?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2012, 13:16 »
Hmm ik kan zo even geen connectie bedenken Marianne. Is het altijd of heb je echt "aanvallen" zeg maar?
Plas je ook veel? Zweet je veel? Diaree?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2012, 13:20 »
Ik plas niet vaak, maar ik ga nooit voor kleine beetjes! Heel soms heb ik dagen dat ik die dorst niet heb, maar bijna altijd wel. Ik geef er ook niet altijd aan toe. Ik weet namelijk dat ik genoeg drink, ook als ik dat extra glas wat er niet pak.
Ik zweet niet veel. Tijdens het sporten zweet ik wel, maar het drinken dat ik tijdens en kort na het sporten drink, neem ik niet mee als ik zeg dat ik "veel drink".
Ik heb geen diaree, maar de boel is wel vrij soepel zeg maar. Ik ben zo iemand die altijd binnen een minuut weer buiten de wc staat.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2012, 13:30 »
Wat raar. Waar gaat al dat water dan heen denk je? Het moet toch ergens blijven zou je zeggen.

Heb je er trouwens echt last van of is het meer een rarigheidje waarvan je nieuwschierig bent naar de oorzaak?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2012, 13:47 »
Nou, ik plas al dat water wel gewoon uit hoor. Maar ik bedoel dat ik niet elk uur naar de wc ga. Maar ik plas wel VEEL.
Ik heb er geen last van, ik vind het alleen een beetje raar.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2012, 16:50 »
Nou dat je veel plast is niet raar als je veel drinkt natuurlijk. Ik weet niet precies, maar sommige mensen drinken nu eenmaal veel. Ik heb ook een periode gehad dat ik bijna 5 liter per dag kon wegdrinken. Alleen is me dit door de uroloog wel uitdrukkelijk verboden. Je belast je nieren en je blaas enorm  en daarbij kan je blaas, omdat je niet elk uur naar de wc gaat dus, enorm uitrekken, wat weer niet handig is als je HMS/EDS hebt....

Mijn uroloog heeft me uitdrukkelijk op het hart gedrukt het te laten bij 2,5 liter drinken per dag.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2012, 11:31 »
Ik heb dat ook!  :o Ik ben ook al heel vaak getest op diabetes, maar daar kwam ook nooit iets uit. Ik kan de hele dag wel door drinken en soms is het inderdaad een dagje weg.

Ik denk dat het geen kwaad kan als niet te veel gaat drinken, net wat Roos ook zegt. Soms helpt het bij mij om mijn tanden even te poetsen of fruit te eten, dan wordt het meestal iets beter.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2012, 23:35 »
Waarschijnlijk is dit een beetje achterhaalde vraag maar ik waag het er toch maar op. Hebben jullie je zoutinname al eens bijgehouden? Ik kan me voorstellen dat je van een te hoge (maar ook van een te lage) zoutinname dorst kunt krijgen.
Collective madness is called sanity

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2012, 09:46 »
Ik heb ook altijd veel dorst en ik plas ook erg vaak.Vooral 's nachts,ik spaar het op een of andere manier op ;)Overdag ga ik soms maar een keer of 4 a 5 ,maar ik heb nachten dat ik elk uur moet plassen(als ik niet kan slapen nog vaker) en dan plas ik grote hoeveelheden.Dus geen loze aandrang met een paar drupjes.
Ik moet sinds mijn ileostoma minstens 3 liter per dag drinken en extra zout gebruiken,dus minder vocht is geen optie.Maar ik had dit al voor mijn stoma en toen gebruikte ik heel weinig zout en dronk gewone hoeveelheden.Ik neem vaak een scherp snoepje of kauwgom om het droge mond gevoel tegen te gaan.

iets anders,maar toch ook gerelateerd,
Ik ga als ik alcehol drink nog meer plassen(wie niet).Maar het is bij mij wel heel erg.Ik drink de laatste jaren praktisch niet meer,maar daarvoor toen ik nog in goede doen was,ging ik vaak sjikkerbipsen op m'n oude werk.Als ik dan bv. mijn 2e biertje ophad,begint het plassen.Ik ga per glas 2x naar de wc.Grote plassen.Commentaar van de mensen die in de buurt van de plee staan....moet je alweer :o.Ja,ik moet alweer.Dan hoef ik ineens niet meer te plassen,na tig keer en krijg ik ontzettende dorst.Nadorst dus,ik ben gewoon uitgedroogd.En dat terwijl ik nog gewoon aan de bar zit he.Dus glaasje water bij het bier,voor de dorst.Ik ben dan absoluut nog niet dronken ofzo hoor ;) en de volgende morgen dan is mijn dorst eerder wakker dan ikzelf.En blijf ik drinken de hele dag om mijn vochtgehalte weer op te krikken.
Ik heb dit ook als ik wijn of zo drink,vooral de enorme nadorst de volgende dag,maar met bier heb ik dus al nadorst als de avond nog niet voorbij is.
Ik denk dus dat ik meer plas,als dat ik vocht opneem en daarom zo dorstig ben.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2012, 16:23 »
Ik denk dus dat ik meer plas,als dat ik vocht opneem en daarom zo dorstig ben.
Dat klinkt wel logisch.

Ik hoef 's nachts juist nooit naar de wc en kan 's ochtends als ik wakker ben meestal rustig een uur wachten voor ik ga. Ik houd 's nachts vocht vast, dat zie ik ook aan mijn gezicht als ik 's ochtends in de spiegel kijk. Dan is mijn gezicht een beetje opgeblazen (met extra duidelijke onderkin zeg maar). Gek hoor, vochthuishoudingen!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2012, 19:12 »
Ik drink ook heel veel en heb altijd dorst/een droge mond. Ik sjouw dan ook de hele dag een flesje water met me mee. Ik heb wel eens gelezen dat die erge dorst/droge mond kan wijzen op het syndroom van Sjögren (een reumatische aandoening) ik ben idd ook meerdere keren getest op diabetes en heb dat ook niet, overweeg nu om toch eens naar de huisarts te gaan om te vragen of ik getest kan worden op het syndroom van Sjögren.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #12 Gepost op: 27 februari 2012, 22:20 »
Ik heb sinds 3 jaar last van een maag- en slokdarmontsteking. Door een middenrifbreuk heb ik reflux (het opkomen van maagzuur) gekregen en doordat ik er eigenlijk geen erg in had (wel pijn, geen zuurbranden) heb ik er lang mee doorgelopen met erosie van de slokdarm en maagmond tot gevolg.
Heb ondertussen 6 verschillende maagzuurremmers geprobeerd, tot op heden helaas niet met bevredigend resultaat.
Het stomme is dat ik pas 'het zuur' kreeg toen ik startte met maagzuurremmers. Lekker tegenstrijdig :D
Dorst/droge mond herken ik dan weer niet..

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2012, 06:48 »
Volgens mij kan het ook nog zo zijn dat als je dorstgevoel van uit een droge mond onstaat je misschien te weinig speeksell aan maakt met je speeksel klieren?

Daarbij heeft de een veel meer vocht nodig dan de ander!

Ik ben ook zo een zuiplap die veel drinkt!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2012, 08:06 »
ik heb een vraag.
nu heb ik sinds vrijdag antibiotica en ben nu steeds enorm misselijk smorgens.
wat kun je daar tegen doen?
iemand tips voor mij?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal