Maag- en slokdarm klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Maag- en slokdarm klachten  (gelezen 29094 keer)

Myrthe

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #60 Gepost op: 6 februari 2013, 20:11 »
Drukte misschien een beetje, maar daar ben ik mee bezig :) Ik slik nu 2/3 maanden tramadol, en mn maag/eetklachten zijn er sinds n maand.. Ik slik wel maagbescherming ja (hoewel ik die soms vergeet..  (A)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #61 Gepost op: 6 februari 2013, 20:36 »
het kan ook zijn dat je niet goed reageert op de maagbeschermer. ik werd namelijk ziek van bepaalde soorten. en nu niet meer. omdat ik gewoon zelf ben veranderd van product en stof.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #62 Gepost op: 6 februari 2013, 20:38 »
Ik herken je klachten wel maar ben er bij mezelf ook nog niet achter waar het van komt. Was het laatst echt helemaal zat en wilde eindelijk een doorverwijzing naar de mdl gaan vragen, was het nog aan het uitstellen maar toen ging het weer wat beter dus nu heb ik het weer op de lange baan geschoven ;). De hoeveelheid klachten verschilt bij mij van periode tot periode, het gaat nu bv al bijna een maand eigenlijk best goed zolang ik niet te grote porties of te snel achter elkaar eet (erg blij mee, meestal gaat het maar korter goed) maar daar kan zo een periode op volgen waarbij ik om de haverklap heel misselijk ben/moet overgeven. Er zijn wel bepaalde etenswaren die het echt uitlokken dus die eet ik niet meer maar dat neemt niet alle klachten weg, ik merk inderdaad ook dat het meespeelt hoe vol m'n darmen zijn en maagbeschermers idd anders gaat het sowieso flut.

Myrthe

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #63 Gepost op: 7 februari 2013, 08:44 »
Klopt Linn, het verschilt wel, ik eet hele kleine porties, maar ik krijg nooit genoeg voedingsstoffen binnen op deze manier :n

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #64 Gepost op: 7 februari 2013, 11:46 »
Ik herken het. En ondanks dagelijkse stoelgang bleken mijn darmen toch vol te zitten dat icm een vertraagde maag lediging. Ik zou toch even langs de huisarts. Veel diaree kan ook overloop betekenen. Dat het ergens verstopt is en het dan via deze manier om de verstopping gaat.

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #65 Gepost op: 7 februari 2013, 21:43 »
Ik herken het. En ondanks dagelijkse stoelgang bleken mijn darmen toch vol te zitten dat icm een vertraagde maag lediging. Ik zou toch even langs de huisarts. Veel diaree kan ook overloop betekenen. Dat het ergens verstopt is en het dan via deze manier om de verstopping gaat.

Dat probleem heb ik hier ook gehad. Ik zou als ik jou was inderdaad even langs de huisarts gaan Myrthe, want kan meerdere oorzaken hebben.

Myrthe

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #66 Gepost op: 17 februari 2013, 18:50 »
T gaat de laatste dagen weer iets beter, dus daar ben ik heel blij mee, zolang t zo blijft gaan stel ik de HA nog eventjes uit

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #67 Gepost op: 23 juli 2013, 22:01 »
Ik zit met een (nieuw) ding. De laatste tijd krijg ik mijn eten heel lastig weg en heb ik doorlopend het gevoel dat er een brok in me keel zit en er eten blijft hangen. Afgelopen zaterdag was het zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment een date met de wc heb gehad waarin ik veel geknuffeld heb helaas. :( Morgenmiddag naar de huisarts om er eens wat meer over te weten te komen wat het kan zijn.

Ik vroeg mij af (en sorry als dat al genoemd is, maar ben nu te flimpsey om terug te gaan lezen) of iemand dit herkent? :-[

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #68 Gepost op: 25 juli 2013, 08:09 »
Dat is geloof ik voor meerdere dames hier vrij herkenbaar. Voor mij wel. Maar ik heb echt periodes daarin. Dus steeds als ik denk ik ga ermee naar de ha . Dan is t weg

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #69 Gepost op: 25 juli 2013, 08:56 »
Oh ik herken dat wel, maar dat zijn dan typisch van die dingen waarvan ik denk: Oh, dat zal er wel bij horen. En dan ga ik er niet mee naar de huisarts, wat ik beter soms wel zou kunnen doen! :')

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #70 Gepost op: 25 juli 2013, 12:51 »
Ik ben inmiddels dus bij de huisarts geweest... Heb omeprazol ge"kregen" (fijn dat je dat spul nu zelf moet betalen!) om 2 weken te slikken en kijken of het daar beter mee gaat. Als het daarna nog niet wegtrekt moet ik terugkomen... Ze denkt dat het door zuurbranden komt..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #71 Gepost op: 25 juli 2013, 18:21 »
Als je de omeprazol chronisch moet gaan gebruiken krijg je het wel vergoed dan moet je ha dat op het recept zetten chronisch gebruikt

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #72 Gepost op: 25 juli 2013, 18:22 »
Klopt. Dan moet je de eerste keer zelf betalen en daarna niet meer.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #73 Gepost op: 25 juli 2013, 18:53 »
Ik herken het wel maar heb er verder nooit wat mee gedaan ;)

Omeprazol heb ik inderdaad op chronische indicatie waardoor ik het vergoed krijg.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal