Maag- en slokdarm klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Maag- en slokdarm klachten  (gelezen 29093 keer)

liezenogwat

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2012, 08:26 »
Ik zou zeggen cola, maar weet niet of je daar's morgens op zit te wachten...
Misschien gelijk wat weten als je wakker wordt? Hoeft niet uitgebreid, een biscuitje, beschuit, cracker... als er naar weer wat in je maag zit.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2012, 08:34 »
dat doe ik nu al ben een uur bezig met een rijstwafel.
en cola mag ik niet hebben.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2012, 09:13 »
lieve Lin.
Waarom een rijstwafel?? Dat is caloriearm dieetvoedsel en zo droog als sinterklaas z'n kont.
Probeer eens (vruchten)yogurt met cruslie of muslie,pap bv. bambix,brinta,havermout,griesmeel,rijstepap met bruine suiker,enz. of als dat allemaal niet wil een drinkontbijtje.Kun je kant en klaar kopen,maar ook zelf maken van verdunde yogurt met bv. roosvicee en wat bambix en fruit.Dan heb je vocht en calorieen in 1x naar binnen.En zure zuivel wordt beter verdragen door je maag als gewone melk ;)
En doe net alsof je zwanger bent,eet iets voordat je opstaat.Ook al is het een biskwietje(en dan een lekkkere zaanse kermisbiskwie met suiker of kokos en niet zo'n smaakloze droge rijstwafel,die ook nog eens stoppend werkt) en dan pas opstaan.Dat wil ook nog wel eens helpen tegen ochtendmisselijkheid.
Succes!!! en een  :knuf: sondevrije Edith,die nu weer dubbel alert moet zijn op haar eten ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2012, 09:25 »
Weet je wat ook lekker is? Een paar lepels magere kwark met wat yoghurt, dan wordt het iets dunner. En dan doe je er wat fruit door wat je lekker vindt. Ik eet het 's ochtends altijd met banaan en rozijntjes. 's Ochtends ben ik vaak misselijk, maar dit is echt goed weg te krijgen!

liezenogwat

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2012, 09:48 »
Ik heb ook heel veel positieve dingen gehoord over budwigpapje, dat is kwark/yoghurt met lijnzaadolie en fruit.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2012, 12:56 »
Ik at toen ik zwanger was en ontzettende last van ochtend-middag-avond-en nacht misselijkheid had (kortom 9 maanden constant misselijk!) ook altijd kwark, dat was het enige dat er meestal wel in bleef!

Overigens heb ik ook een middenrifbreuk en dientengevolge een slokdarmprobleem, of die extreme dorst daaraan gerelateerd is weet ik niet, tot nu toe was het ook geen bekend verschijnsel bij de artsen die ik bezocht heb, daarom ben ik het meer gaan zoeken in een speekselaanmaakprobleem (zoals bijv., bij het syndroom van Sjögren) en ben ik dus meer die richting op ngaan denken. Wel frappant dat er meer mensen zijn met een slokdarm/maagprobleem die zoveel dorst hebben, nu ga ik dus toch weer denken dat het wel gerelateerd is....

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2012, 06:25 »
ik kwam deze link van de week tegen maar weet zo 1, 2 3 niet waar ik die kan poste

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=924#3

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2012, 08:22 »
Ik denk dat hij hier prima staat Linda ;)
Duidelijke informatieve link.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2012, 08:32 »
oke :) vond hem wel heel erg intressant

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2012, 08:41 »
Ik ben de laatste weken weer regelmatig erg misselijk en weet niet zo goed hoe het komt en wat ik er aan kan doen, iemand tips? Het is gewoon erg onhandig (midden op de eiffeltoren; op mijn werk is ook niet ideaal). Ik heb nu primperan, dat doet wel iets maar haalt het niet weg. Ik eet niet anders dan anders, enige wat ik zelf kan bedenken is dat ik misschien toch nog te vaak mijn grenzen over ga. Het hangt namelijk ook samen met pijn en vermoeidheid (die ik dan negeer en er dwars doorheen ga).

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2012, 08:57 »
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar kan me goed voorstellen dat het dan inderdaad komt doordat je te vaak over je grenzen zou gaan. Bij mij is het in 90% van de gevallen zo dat misselijkheid komt van vermoeidheid. Dus heel veel anders doen dan meer op je grenzen letten kan ik niet bedenken..

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2012, 10:21 »
Ik herken dat ook wel marielle. Bij mij komt het ook een stukje door het roken, maar ook een heel stuk door (over)vermoeidheid. Als ik moe ben, ben ik veel sneller misselijk.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2012, 12:13 »
Ik ben de laatste weken weer regelmatig erg misselijk en weet niet zo goed hoe het komt en wat ik er aan kan doen, iemand tips? Het is gewoon erg onhandig (midden op de eiffeltoren; op mijn werk is ook niet ideaal). Ik heb nu primperan, dat doet wel iets maar haalt het niet weg. Ik eet niet anders dan anders, enige wat ik zelf kan bedenken is dat ik misschien toch nog te vaak mijn grenzen iover ga. Het hangt namelijk ook samen met pijn en vermoeidheid (die ik dan negeer en er dwars doorheen ga).

let je wel op wat je eet? als je vaak misselijk bent kwam je proberen om standaard wat lichter verteerbare dingen te eten. dus geen vettige dingen en vezel rijke dingen. misschien dat dat wat helpt? verder moet ik even kwijt: primperan is echt een duivels medicijn! ik heb nog tremoren van de paar dagen dat ik het heb gehad (en de over dosering tijdens mijn opname) hels is het! kijk daar meer uit alsjeblieft! domperidon heeft de zelfde
« Laatst bewerkt op: 12 september 2012, 12:18 door Wendela »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2012, 17:17 »
oeh hier ook iemand als ik zwaar vermoeid ben word ik snel misselijk.
al heb ik dagelijks dat ik wat misselijk opsta.
gelukkig werken de medicatie die ik gebruik redelijk om het tegen te houden :).


Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2012, 22:17 »
Ik word ook misselijk bij veel pijn en overbelasting...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal