Kaak klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Kaak klachten  (gelezen 36816 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #45 Gepost op: 31 juli 2012, 13:24 »
 :lachen: :lachen:
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #46 Gepost op: 14 november 2012, 09:56 »
Bij mij zit vaak 1 kant van mijn kaak op slot. Kan mijn mond dan alleen open krijgen door eerst mijn kaken helemaal scheef op elkaar te zetten met mijn mond dicht en dan mijn mond open doen. Eergister was het mijn linker kant en sinds gister mijn rechter kant.. Iemand een idee om dit op  te lossen? Het is zo irritant.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #47 Gepost op: 18 november 2012, 12:06 »
Gevarendriehoek werkt niet afdoende voor eigenwijze ikjes, ik heb het toch geprobeerd... au! Oeps! :AA:

Offline Mandy

  • Newbie
  • Berichten: 1
  • Stay Strong.♥
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #48 Gepost op: 7 juni 2013, 09:11 »
Wie heeft er ervaring met de tandarts?
Heb nu twee gaatjes in mn kiezen...
En kan me mond nog geen minuut open houden.. Dan past me vinger er net tussen.
Waar bij ik daarna veel last heb van me kaken met eten praten enz.
Wie kan mij helpen?
Groetjes



Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #49 Gepost op: 8 juni 2013, 07:16 »
Nou die gevaren driehoek helpt voor mij dus ook niet..... Iets met Eigenwijze Dames Syndroom denk ik.....

Offline Daantje79

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:09 »
Hier ook erg veel last van kaaklemmen en tandenknarsen.
Dit kan ook de oorzaak zijn van mijn hoofdpijn, nek en schouderklachten, pijnlijke kaken heb ik al m'n hele leven.
Het speciale bitje van de tandarts had ik binnen 2weken al doormidden, verder geprobeerd om de kaakspieren op te rekken, wat ontzettend veel pijn deed (dus maar weer mee gestopt).
Sinds kort gebruik ik de Bruxcure een soort van klemmetje om je kaak iets te rekken, deze kreeg ik gratis opgestuurd omdat ik me als proefpersoon heb opgegeven http://www.bruxcure.nl/#/
Wie weet is het ook iets voor jullie?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Kaak klachten
« Reactie #51 Gepost op: 10 januari 2014, 22:47 »
Heeft iemand hier ooit een beugel of elastiekjes laten zetten om het kaakgewricht in de kom te houden? Ik zie soortgelijke behandelingen wel in de prijslijst staan bij tandartsen en ben hard op zoek naar een oplossing voor mijn meer-uit-dan-in-de-kom kaak...
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #52 Gepost op: 4 januari 2015, 21:36 »
Ik ga komende week een afspraak maken bij een speciale kaak fysio. Mijn kaak gewricht en alle spieren / banden er om heen zijn overbelast en geirriteerd. En de nekpijn wordt daardoor ook steeds erger. Niet alleen omdat die spieren door lopen naar je nek, maar ook gewoon omdat ze zo strak staan dat er dingen steeds gaan schuiven, ook lager in mijn nek.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #53 Gepost op: 5 januari 2015, 02:55 »
Nih, ik heb wel eens gehoord van een kaaksplint daarvoor. Verder is het bij mij beter geworden na mijn kaakoperatie maar daar was de operatie niet voor en mijn bovenkaak was echt veel te smal waardoor ik veel klachten had, blijkbaar triggerde die afwijking ook meer luxaties.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #54 Gepost op: 5 januari 2015, 10:07 »
Oh, wat ik trouwens wel grappig vind; ik zei tegen de dokter (ik was in t ziekenhuis vanwege de kaak problemen en het kaak klemmen enzo) dat ik niet wist of mijn kaak ook vaak uit de kom gaat. En toen vertelde hij dat je kaak elke dag uit de kom gaat. Dus als hij mensen krijgt met de klachten: kaak gaat uit de kom, dan denkt hij: mooi dan is er niks aan de hand :P

Hij legde uit dat je kaak gewricht niet echt een kop kom gewricht is. Als je je mond open doet, schuift je onderkaak al automatisch uit de kom. Het gewricht zit dan niet meer in elkaar. Op een gegeven moment is er een stop, je kan je mond niet wijder open doen dan dat. Pas als je óver die stop heen bent spreek je over een luxatie. En Dan kan je mond niet meer dicht. Dat is net als dat je de deur open doet: op een gegeven moment kom je tegen de de deurstop aan.Dan kan de deur dus niet verder open. Maar als je de deur maar hard genoeg open ramt, ga je op een gegeven moment over die stop heen, en dan kan die niet meer terug dicht.
Als je kaak op slot zit en je hem niet meer goed open krijgt, dan is het probleem dat je kaak niet meer uit de kom kan schuiven. Dus het tegenovergestelde van een luxatie eigenlijk.

Geen idee of jullie dit al wisten maar ik vond het wel interessant. Hij vertelde trouwens ook dat kaak problemen heel veel voorkomen bij EDS. Maarja.. welke gewrichten hebben nou geen problemen bij EDS :P


Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #55 Gepost op: 5 januari 2015, 13:11 »
Dat wist ik ongeveer :) Wel duidelijk uitgelegd zo met die deurstop!

Ik heb tegenwoordig een nachtbeugel gecombineerd met zoiets, en dat houdt het 's nachts in elk geval wel behoorlijk goed op z'n plek. Voordeel is ook dat ik niet meer te uitgebreid kan gapen waardoor mijn mond open blijft staan ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Kaak klachten
« Reactie #56 Gepost op: 5 januari 2015, 13:41 »
hemeltje wat een ding zeg Janelle. Fijn dat t helpt. Ik tandenknars wel behoorlijk. Maar mijn kaak schiet niet vaak door die "stop" heen zeg maar. En ja wat een interessant verhaal Mel. Dus als wij roepen kaak luxatie is het eigenlijk het tegenovergestelde daarvan...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #57 Gepost op: 5 januari 2015, 15:46 »
Heeft je tandarts wel eens een opmerking gemaakt over je kiezen? Als je behoorlijk knarst of klemt kun je dat namelijk goed zien aan je tanden en kiezen, doordat ze helemaal afslijten.
Ik hoef nog geen bitje om mijn tanden en kiezen te beschermen omdat de slijtage niet ernstig is. Maar als het probleem niet minder wordt met die speciale fysio moet ik dat waarschijnlijk alsnog.
Ik heb eigenlijk nooit een kaak luxatie. Ik heb meer last van klemmen / knarsen en op slot gaan en knakken. En verder is alles gewoon overbelast daardoor. Er zijn allemaal verdikkingen te voelen.
ALs ik zo' n ding zou gaan dragen zouden mijn klachten volgens mij alleen maar erger worden!

Wat voor een nacht beugel heb jij dan Janelle?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Kaak klachten
« Reactie #58 Gepost op: 5 januari 2015, 21:20 »
Ja de tandarts heeft t al wel gezien inderdaad. Maar we hebben er verder geen actie op ondernomen. Misschien zijn mijn tanden niet heel erg afgesleten nog? Ik heb geen idee verder.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Kaak klachten
« Reactie #59 Gepost op: 7 januari 2015, 22:29 »
Mijn kaak gaat niet op de 'normale' manier uit de kom, kaakchirurch vond het wel een luxatie. Mijn kaak komt scheef te staan, kaak kopje gaat uitsteken bij mijn wang zeg maar.

Lijkt me niet prettig zitten, die brace, janelle! Maar fijn dat het help.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal