Kaak klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Kaak klachten  (gelezen 36717 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2012, 19:21 »
Was een gewone rechtstaande kies die er in 3 stukken uit kwam. Ben later wel een keer terug geweest, omdat een stukje kaakbot verbogen was door het trekken. Dit hebben ze weggehaald. Dus mijn plek van de kies is wel 2 keer gehecht. Misschien noemen ze het dan een gecompliceerde extractie.  ???

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Kaak klachten
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2012, 19:43 »
Hey bedankt meiden. Ik ga er eens achteraan en die oefening van  Nih uitproberen. Ik moet trouwens altijd naar de kaakchirurg als er kiezen getrokken moeten worden, omdat de wortels van mijn kiezen nogal vreemd zijn, soort van weerhaakjes onderaan die mijn hele kaak meenemen als je niet oppast.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Kaak klachten
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2012, 10:06 »
Dat herken ik zonne, ik moet bij dat soort dingen dus ook naar de kaak chirurg. Ik heb een soort weerhaakjes aan mijn wortels en ze zijn gedraaid. Nou ja gewoon moeilijk dus...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2012, 12:34 »
Ik ben in het UMC geweest vanochtend bij 'bijzondere tandheelkunde'  voor mijn kaak klachten.
Het blijkt dus geen lux ofzo te zijn maar kraakbeen wat verkeerd is geschoten door overbelasting (bijv. kaakklemmen 'snachts, nagelbijten, kauwgum enz)
Het kraakbeen zit dus scheef in het kop-kom gewrichtje, als ik mijn mond een klein beetje open doe gebeurt er nog niks. Als ik hem dan verder open doe knakt het en dat komt doordat het kraakbeen dan weer goed schiet volgens mij.

Ik heb op dit moment heel erg veel last van mijn kaak, vooral aan de rechterkant. Bij iedere keer dat ik kauw voel ik dat hij even verkeerd schiet, maar hij schiet dan wel weer gelijk terug. Eerder had ik dat wel eens, maar nu dus dagelijks bij iedere keer dat ik iets eet en het doet ook steeds meer pijn (eerder deed het geen pijn).
Zonne de klachten die jij beschrijft lijken dus op de klachten die ik heb, maar ik heb dat alleen aan de rechter kant. Ik dacht dat mijn kaak steeds subluxeerde. Vooral het deel van de overbelasting.


De tandarts gaat nu een bitje aanvragen bij de zorgverzekering (vanwege het kaak klemmen snachts) en dan krijg ik over een paar weken waarschijnlijk een oproep om dat bitje te laten maken. Het bitje zorgt er voor dat de kaken niet helemaal sluiten en er dus ruimte tussen de kop en kom overblijft, zo kan het verschoven kraakbeen weer op zijn plaats komen

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Kaak klachten
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2012, 13:13 »
Kaak klemmen ken ik wel, dat doe ik trouwens ongemerkt overdag ook heel vaak. Ik zet letterlijk dus mijn kiezen op elkaar..
Ik heb een tijdje een bitje gehad tegen het kaak klemmen maar ja overdag dat bitje in is niet heel handig....

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2012, 11:34 »
Vanochtend weer bij de kaakchirurg geweest. Schroef blijft langer zitten dan bij een "gezond" iemand. Ivm botaanmaak vond hij het toch veiliger een flinke marge van een paar maanden extra te nemen. Hij had nooit gehoord van niet werkende plaatselijke verdoving schreef ijverig mee met wat ik zei(kon hij het opzoeken was interessant) en de schroef gaat er op dezelfde manier uit als dat hij geplaatst is onder narcose. Luisterende artsen die dan ook nog wat doen met wat je zegt  :bloem:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Kaak klachten
« Reactie #21 Gepost op: 2 april 2012, 07:32 »
Dat is fijn Rachel! Die luisterende artsen. Dat die schroef langer blijft zitten is denk ik wel een beetje balen. Hoewel het natuurlijk fijn is dat hij ivm botaanmaak toch wel wat extra tijd te nemen. Beter het zekere voor het onzekere.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #22 Gepost op: 3 april 2012, 04:17 »
Hoe gaat het ondertussen met je kaken, zonne?

En Rachel: balen dat de schroef wat langer moet blijven zitten, maar beter een arts die het secuur aanpakt dan een die volgens de standaard regels werkt en dus dingen over het hoofd ziet.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #23 Gepost op: 3 april 2012, 11:12 »
De verzekering heeft mijn het maken van een bitje voor 's nachts goedgekeurd, nu nog wachten op een afspraak ..

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Kaak klachten
« Reactie #24 Gepost op: 27 juni 2012, 21:55 »
ahw..
ik heb nu al sinds zondag best last van mij kaak.
soms nogal erg pijnlijk met open doen.
en met praten.
wat moet ik hier nu mee doen iedereen zegt naar de tandarts maar wat wilt hij er mee doen.
hij is tenslotte maar gaatjes vuller :P.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #25 Gepost op: 27 juni 2012, 22:10 »
Kijken wat er aan de hand is en eventueel doorverwijzen? Of foto maken kunnen ze daar ook toch.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Kaak klachten
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2012, 16:23 »
ik kijk het wel aan tot maandag. merk wel wanneer me pijnstillers uitgewerkt zij :P.
maandag heb ik toch half jaar controle.
heb geen pijn met kouwe alleen met me mond open doen zeg maar en vooral als ik wil/moet gapen :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2012, 19:35 »
Ik denk dat je eerder bij een kaakchirurg moet zijn. En dan zou ik me laten doorverwijzen door de huisarts ivm de tandarts verzekering en de kosten

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Kaak klachten
« Reactie #28 Gepost op: 30 juni 2012, 18:37 »
Of anders een kaakfysio.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Kaak klachten
« Reactie #29 Gepost op: 30 juni 2012, 21:35 »
@rachel ik moet maandag toch half jaar lijkse controle.
en heb er nu al een dikke week last van dus ik ga het maar een goed laten uitzoeken.
kijk me kaak zal vast hyper mobiel zijn (knobbel aan buiten kant met open doen)
maar nu ik mijn mond al een week niet ver open kan doen is niet zo oke lijkt me.
en wil eerst weten wat er aan de hand is voor ik naar een of andere fysio ga.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal