hms en fibromyalgie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hms en fibromyalgie  (gelezen 25227 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hms en fibromyalgie
« Reactie #45 Gepost op: 30 mei 2015, 23:46 »
Oke, ik heb ook bij de reumatoloog gelopen, die ook achter het feit kwam dat ik EDS had. Ik had echt alle teiggerpoints, en kan me totaal voorstellen hoe je je moet voelen op zo een moment. Heb je echt ook veel last van die triggerpoints in het dagelijks leven? Ik kan er aardig mee omgaan, als ik niet specifiek op de triggerpoints druk of aanraking krijg, hoewel dat soms te vermijden is.

Een rekbare huid is niet op zichzelf het teken van wel of geen eds hebben. Misschien moet je dat laten onderzoeken nog een keer. Mijn huid is ook niet extreem rekbaar. Wel heb ik slechte wondgenezing en heel snel blauwe plekken. Ook is mijn huid wel opvallend zacht. Ik vind t altijd een beetje tricky als artsen zeggen dat geem rekbare huid geen eds betekent...

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hms en fibromyalgie
« Reactie #46 Gepost op: 8 juni 2015, 10:10 »
Heb op moment gelukkig weinig last overdag, zolang niemand aan me zit. Heb nu een puppy en die slaat wel hard op mijn benen en armen, en tja dat voel ik wel... Idd er op drukken kan ik echt niet, dan slaat mijn hart onmiddelijk over en is de pijn niet te doen. Het ligt er ook echt aan of ik me teveel stress en of ik ook wel magnesium en valeriaan heb gehad, beide werken goed om mij goed te kunnen ontspannen. Dat is ook echt van belang want anders is het sommige dagen érg zwaar.

Neem jij ook iets in vorm van supplementen?

Ik denk er misschien aan om te gaan voor nieuw onderzoek om te kijken of het echt geen EDS is, ik heb wel gauw blauwe plekken ja maar dat kan ook komen omdat ik best mager ben geworden sinds de diagnoses.


Sorry voor eventuele wartaal, heb slechte dag, ''fibrofog'' dus dat je niet op woorden en zinnen kan komen. Heb ik op moment. Dat vind ik nog wel het ergste van allemaal, dat je geen eens meer normaal meer kunt communiceren.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hms en fibromyalgie
« Reactie #47 Gepost op: 8 juni 2015, 11:23 »
Herkenbaar..ook voor EDS ers.. De zogenaamde brainfog. Niet op woorden komen, compleet wartaal uitkramen...ik weet t...en het is tot groot vermaak van mn familie haha. Maar vervelend blijft t wel. Ontspannen is wel erg belangrijk ja. Het geen met eds dus niet te ontspannen moet worden anders valt er van alles uit elkaar..

Ik neem qua suplementen op dit moment B vitaminecomplex en Metarelax (magnesiumfosfaat) , beiden doen veel tegen vermoeidheid en spierverzuring. De Metarelax helpt ook bij het ontspannen. Maar apart daarvN slik ik niets. Ik slik al zoveel pillen , straks hoef ik geen normale maaltijd meer te nuttigen haha.

Je hoeft geen sorry te zeggen trouwens als t wat minder duidelijk is. Komen we er niet uit dan vragen we wel duidelijkheid. Je kunt er immers zelf niks aan doen en wij snappen wel hoe t voelt hoor
En

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hms en fibromyalgie
« Reactie #48 Gepost op: 8 juni 2015, 12:07 »
haha mijn familie vind het ook prachtig, en zijn dan vaak verbaasd van ''wat zeg je?'' en dan weet ik dus dat het onzin betreft  ;D ja te ontspannen is ook niks... dan valt alles uit elkaar...

Van de B vitaminencomplex, kun je dan wel slapen? ik heb dan altijd probleem dat ik niet goed slapen meer kan, teveel energie ervan! Ik ga vanmiddag de metarelax ophalen, eens kijken of dat ook goed werkt bij mij. oh dat gevoel ken ik dus ook van teveel pillen wordt je ook gek van :P

dankje klopt is ook zo, maar zeg het er altijd even bij, want op de 1 of andere manier zie je soms zelf geen eens dat je zinnen absoluut niet kloppen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal