Muziek
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Muziek  (gelezen 23760 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Muziek
« Gepost op: 17 augustus 2011, 15:33 »
Een draadje voor de musici onder ons. Wat speel je en waar ben je momenteel mee bezig?

Mijn instrument is toch echt piano, ik heb tijdens mijn studie een tijdje zonder moeten doen en vond dat verschrikkelijk. Eigenlijk hou ik vooral van samenspelen, de laatste tijd is dat vooral met zang (af en toe met een vriendinnetje), maar ik heb ook wel weer eens zin in een triootje of groter. :) En binnenkort ga ik eens even goed de tijd nemen en mijn viool weer eens afstoffen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2011, 15:51 »
Ik speel dwarsfluit..ik hou gewoon van dat instrument, verder krakeel ik nog wat mee met de radio....

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:29 »
Hier nog een fluitiste: heb net mijn 2e jaar conservatorium afgesloten.
Sinds kort ook de piano herontdekt: van de Amsterdamse grachten tot Chopin... ;)
En natuurlijk meezingen met alles wat op de radio voorbijkomt!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Muziek
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2011, 01:15 »
Ik heb 9 jaar behoorlijk intensief cello gespeeld, ik mis het enorm. Ik ben bang dat dat er echt niet meer in zit met mijn armen/handen, maar ik heb besloten te gaan zingen. Ik ben nu in overleg met een muziekschool in de buurt over de toegankelijkheid.
Collective madness is called sanity

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:42 »
Nihlaeth, heb jij jouw cello nog? Ik heb dat altijd al eens willen proberen, maar kon hem nergens huren... Als jij er niks (meer) mee doet, zou ik hem dan (ooit, na de revaliatie ofzo) een tijdje van je mogen lenen?

Wat voor stijl ga je zingen?

Martinuzje

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:12 »
Hier nog zo'n muzikaal mutsje. op mijn 7e AMV afgesloten, toen accordeon gaan spelen, 2,5 jaar gedaan, toen ben ik trompet gaan spelen. Daarmee toegelaten op het conservatorium (Enschede) als muziektherapeut, toen de overstap gemaakt naar klassieke muziek met hoofdvak Slagwerk. Uiteindelijk vanwege mijn tekort aan energie en ik gewoonweg steeds meer last kreeg van handen, polsen en schouders heb ik mijn droom moeten laten schieten en ben ik gestopt met het conservatorium (mede omdat ik mijn overgangstentamen niet had gehaald).
Nu speel ik thuis vooral nog veeeeeel op mijn piano en zing ik lekker onder de douche de tegels van de muur  ;D)

Oh ja, ik leid samen met mijn oud leraar van klassieke muziek nog een Samba-Band op het conservatorium! Dus toch nog een beetje slagwerk, nog steeds lekker op het conservatorium (oude vertrouwde stekkie) en toch in een groep spelen...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Muziek
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2011, 19:46 »
@Pino: ik heb alleen nog maar een elektrische cello, die mag je best wel een keer komen proberen maar ik durf hem niet goed uit te lenen. Zowel de cello en de stok zijn behoorlijk prijzig (daar gaat het me niet echt om hoor) en me vooral heel erg dierbaar.
Collective madness is called sanity

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2011, 19:58 »
Als ik mijn autoaanpassing heb, kom ik hem een keer uitproberen. Lijkt me super leuk!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Muziek
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2011, 23:58 »
Gezellig :) Als je echt cello gaat spelen heb ik heeeeel veel bladmuziek die je mag kopiƫren ;) van absoluut beginners niveau tot ver gevorderd.

Trouwens, voor de mensen die piano spelen, ik heb best wel wat cello-piano muziek liggen. Stuur me maar een berichtje als je scans wilt hebben :)
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2011, 10:49 »
Ik heb wel belangstelling Nih, kun je er ook een leuke cellist bij leveren omgeving Groningen? ;) Ik heb sowieso veel zin om weer eens wat meer samen te gaan spelen, dat is eigenlijk gestopt toen ik op kamers ging en geen piano meer had, vind ik wel jammer.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Muziek
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2011, 11:15 »
Ik ken zelf niet direct iemand maar ik denk dat als je een oproepje op de cello4life hyves plaatst je er plotseling een heleboel hebt ;)
Collective madness is called sanity

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2011, 16:23 »
Gezellig :) Als je echt cello gaat spelen heb ik heeeeel veel bladmuziek die je mag kopiƫren ;) van absoluut beginners niveau tot ver gevorderd.

Cool! Ik wil het wel heel graag (altijd al gewild), maar eerst geld hebben, want als ik cello ga spelen, wil ik het wel meteen goed doen, dus op les gaan en zo. Anders leer ik het mezelf toch fout aan ;) En sowieso proberen of het me wel lukt. We houden contact! :D

Vandaag voor het eerst sinds tijden mijn viool weer aangeraakt. Het vibrato wil echt nog niet zoals het hoort, heel stijf en onwennig, en zo klinkt het ook, maar het is dan ook ruim 2 jaar geleden dat ik voor het laatst speelde, dus dat komt wel weer, hoop ik. Het was wel super om het weer te doen, begreep meteen weer waaom ik ook alweer altijd zo graag viool wilde spelen ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #12 Gepost op: 5 september 2011, 15:47 »
Samenspel mis ik sowieso enorm. dwarsfluiten kun je inderdaad ook alleen, maar ik vond duetten, trio's en kwartetten altijd heel leuk om te spelen...zucht..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2011, 22:24 »
Hallo dames, omdat jullie concrete plannen aan het maken zijn om een meet te houden rondom het muziekthema heb ik het topic gesplitst en deze naar het meetingboard verplaatst. Hier kunnen jullie verder de plannen bespreken betreffende de muziekmeet.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2011, 09:54 »
Ik vond muziek maken ook altijd erg leuk.Ik ben met m'n gitaarleraar getrouwd ;),speelde pijper en dwarsfluit in een marsband vroeger en gezongen in een band.Helaas lukt het nu niet meer,door schouderarthrodese.Maar muziek is hier in huis erg belangrijk,Geert is nog steeds (solo)gitarist in een band en alles wordt hier geassocieerd met muziek.Helaas heeft Marijke geen interesse om een instrument te bespelen,maar ze heeft 10 jaar in een koor gezongen(eerst kinder,toen jongerenkoor),maar wegens gebrek aan leden is het koor ten ziele gegaan en ze zit bij een dansgroep,elke week een dikke 2 uur training,vanaf november weer elke week optredens en wedstrijden.Dus ze is ook veel met muziek bezig.
Muziek is emotie (L)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal