Muziek
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Muziek  (gelezen 23820 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #45 Gepost op: 15 november 2012, 18:12 »
Haha, wie weet. Maar belangrijkste is toch wel dat je er plezier in hebt, en zo klinkt het wel. :D :D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #46 Gepost op: 15 november 2012, 20:42 »
Ik heb mijzelf ook piano leren spelen en je hebt inderdaad kans dat je je vingers verkeerd gebruikt. Maar als je uit een boek leert staan er vaak cijfers onder de noten zodat je weet wanneer je je hand moet verschuiven, omdat een cijfer voor een bepaalde vinger staat. Toch?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #47 Gepost op: 15 november 2012, 20:58 »
Ja, maar ik bedoelde hoe gespannen je handen staan of niet. Je moet een "bruggetje" vormen met je handpalm, waardoor je vingers niet als een soort drumsticks de noten aanslaan.
(Pianoleraar van mijn vriend zei altijd dat je er een balletje in vast moest kunnen houden qua vorm).

Dat schijnt best vaak mis te gaan bij mensen die het zichzelf aanleren. Dat is ergonomisch funest; en omdat er door eigenlijk iedereen hier erg op ergonomie gelet moet worden leek het mij wel handig om te delen. 

Ik weet niet of mijn verhaal een beetje duidelijk is hoor, dus hier nog even linkjes met verduidelijking. :AA:
Deze rechterhand is dus heel erg gespannen: http://jclossphoto.deviantart.com/art/Piano-Fingers-188194444 , terwijl het hier wel goed gaat: http://flickriver.com/photos/46081098@N08/6768549533/ .

Marieke

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #48 Gepost op: 15 november 2012, 22:52 »
Bedankt voor de tip! Ik zal er zeker op letten!
En het scheelt wel dat ik de noten allemaal ken, ze ook weet te vinden op de piano en dat ik beide sleutels kan lezen! :)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #49 Gepost op: 16 november 2012, 20:22 »
Mijn man en ik gaan onszelf leren pianospelen. Het lukt me al aardig al zeg ik het zelf! :)

Hebben jullie snel voor gespaard dan. ;)

Marieke

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #50 Gepost op: 16 november 2012, 21:53 »
Hoe bedoel je?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Muziek
« Reactie #51 Gepost op: 16 november 2012, 21:56 »
Het is inderdaad erg belangrijk om de goede houdingen aan te leren met het bespelen van een instrument. Niet alleen met piano. Ik weet dat als je het met cello te lang verkeerd doet je de zenuwen in je vingers permanent kan beschadigen...
Collective madness is called sanity

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #52 Gepost op: 16 november 2012, 22:19 »
Hoe bedoel je?

Aangezien in je voorsteltopic staat dat je graag piano wilt leren spelen en je daar zegt dat je er nog even voor moet sparen.

Marieke

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #53 Gepost op: 17 november 2012, 06:36 »
O zo. Ja, gelukkig hebben we een tijdelijke oplossing gevonden, mijn schoonvader had een keyboard op zolder liggen die wij nu lenen :) .

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #54 Gepost op: 17 november 2012, 13:37 »
Aha.

Offline cheyflo

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #55 Gepost op: 4 april 2013, 16:33 »
Heeii
Ik hou heel veel van zingen en ook van drummen op mijn Elektrische drumstel!!! Het liefste zou ik ook gitaar spelen maar dat kan ik nog niet  ;) Misschien nog eens leren?! :D (L)

xxx Cheyflo

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal