Muziek
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Muziek  (gelezen 23825 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2011, 15:01 »
Muziek is gewoon geweldig!  :-*

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2011, 08:29 »
Een wereld zonder muziek is niet voor te stellen

Martinuzje

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2011, 06:56 »
Music is the voice of the soul and a way to the heart...

Offline Femke20

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Geniet alsof elke dag je laatste is..
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2012, 10:51 »
Dan zal ik ook mijn muzikale geschiedenis hier maar is neerkrabbelen..
Ik ben op mijn 5e begonnen met piano spelen, ( jaja, heel jong.. maar als je oma muziekdocente is... ) Toen ik 7 was ben ik via een vriendinnetje terecht gekomen bij drumfanfare Duindorp in Scheveningen.. Hier heb ik geleerd om dwarsfluit te spelen, na een half jaar liep ik al in uniform op straat.. Ik heb tot mijn 12e dwarsfluit gespeeld, en toen hadden ze piccolo's nodig dus ben ik omgeschakeld naar de minifluit.. Dit schelle instrumentje was een te grote belasting op mijn keel ( chronische keelontsteking ) en hier ben ik na een jaar ook mee gestopt..  toen heb ik tot mijn 15e de dwarsfluit weer op gepakt en ben toen gestopt omdat ik het niet meer kon combineren met school ( een heleboel weekend optredens ) op mijn 17e weer terug gegaan naar DDS, maar toen met de altsaxofoon en dit heb ik 3 jaar met plezier gedaan.. maar mijn duim wil mijn sax niet meer dragen, en mijn vingers willen de kleppen niet meer snel open en dicht doen.. dus hier helaas in oktober ook mee moeten stoppen.

Gelukkig is mijn zwager ook muzikaal en heeft hij een piano staan zodat ik het niet helemaal hoef te missen.. en als ik een goede dag heb met mijn vingers, hoe stom het ook is omdat ik weet dat ik er achteraf spijt van heb..  tongel ik toch nog af en toe wat op de piano :D

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2012, 21:07 »
Jammer dat sax niet meer gaat Femke. Zouden zilversplints dat misschien bij kunnen helpen? (nu kijk ik even met een scheef oog naar de blazers onder ons, dat heb ik dus echt geen verstand van...).

Ik heb weer een samenspeelmaatje gevonden. We zijn gisteren begonnen met een quatre-mains versie van de symfonieën van Beethoven, is gewoon humor om dat op piano te doen.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2012, 10:08 »
Vroeger speelde ik gitaar(ben met m'n leraar getrouwd) en was ik jaren pijpster in de Enschedese padvinders marsband.Helaas hebben de ontdekkers van de pijperfluit nooit stil gestaan bij de gevolgen van de naam bij meisjes :o(en de jaren daarvoor blokfluit,want daar moest ik op 10 jarige leeftijd mee beginnen van de muziekschool,omdat ik volgens hun te kleine vingers voor de gitaar had,kul >:()Helaas moest ik voor m'n 20e al stoppen met intensief gitaarspelen i.v.m. mijn vingers en ben toen meer gaan zingen in bands.Na mijn schouderarthrodese lukt het helemaal niet meer.Haha,ik kanm'n arm niet eens helemaal over de body heen krijgen en ook voor het fluiten kan ik hem niet genoeg heffen.Wat wel heel leuk is dat een instrument bespelen net zoals fietsen is,verleren doe je het nooit,wel de snelheid ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2012, 15:49 »
HA een mede pijpster! Ik ben ook nog een tijdje een pijpster geweest!! Pijperfluit forever ;)

liezenogwat

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2012, 08:03 »
hier ook een pijpster, heb 3 jaar bij crescendo dmp gespeeld, helaas werden toen de pijpers er uit gegooid om er een josti-band van te maken, had ik de keus om mallad te gaan spelen maar dat wou ik echt niet! Heel jammer maar m'n yamaha piccolo.heb ik gehouden, ze wilden er geld voor hebben maar heb nog geen rooie cent er voor gegeven! (hij was ook al 25 jaar oud en altijd buiten gespeeld ook)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2012, 09:03 »
De marsband was echt erg leuk.We hadden elke week wel een optreden en liepen taptoes.Ik bedenk me net dat ik ook nog een jaar lang trommelles heb gehad,ik wilde wel overstappen naar de tamboers.Maar helaas kreeg ik de roffel niet onder de knie (panne- koeken panne -koeken,steeds sneller,maar ik kreeg in de snelheid altijd een stuipje  ???).Ik heb me suf geoefend en snapte er niks van waarom mijn armen niet deden wat ik wilde.Later toen ik mijn diagnose kreeg begreep ik waarom ik zo onhandig was  ;)

@Lieze de band waar ik in speelde bestaat nu nog steeds,maar heeft ook de pijperfluiten vervangen door koperwerk.Zijn instrumenten soms ook aan mode onderhevig??

Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2012, 13:45 »
http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/9b/W+J0Znggt5IDOFilKEMjig==.jpg

Ik heb op een echte pijperfluit gespeeld. Een piccolo is toch geen echte pijperfluit hoor, of bedoelde je dat je erna piccolo hebt gespeeld Lieze?
Lang leve de houten pijperfluit...

Wij moesten leren spelen op een pijperfluit, voordat we dwarsfluit mochten leren spelen. Ik heb altijd een beetje een hekel aan die fluit gehad :P

Oh en Edith..ik heb ook trommel les gehad en ben zelfs 3 jaar tamboer geweest.. Maar nooit denderend, die roffel he!!!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2012, 14:25 »
Ik heb een paar jaar in een Jeugd Drum Band gespeeld. Trommels met bongo's enzo. Ik was een van de oudste daar dus liep met oefenen en optredens met de volledige uitrusting (met bongo's dus). Heel zwaar en waarschijnlijk ook een van de redenen waarom mijn heupen en bekken begonnen af te takelen! Ik heb ook gedrumt, maar had toch de motoriek, kracht en coördinatie niet om die vervelende voetpedalen te bedienen! Wel een paar jaar gedaan hoor...

En in een ver ver verleden heb ik blokfluit gespeeld. Ik wou dwarsfluit maar moest dan eerst blokfluit kunnen spelen. Daarna werd het steeds uitgesteld omdat ik te kleine handen en te weinig longvolume zou hebben.

En eigenlijk heb ik altijd cello willen leren, maar dat mocht dan weer niet  ::)

Amanda

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2012, 16:18 »
Ooh cello(L)


Viool lijkt mij ook ontzettend leuk om te spelen!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2012, 16:30 »
Viool is ook leuk :-)

Vroeger als kleuter wilde ik het liefste harp gaan leren. Maar dat kon toen niet en dus is het piano geworden. Ben benieuwd of het er ooit nog van komt, vind het nog steeds een heel mooi instrument.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2012, 14:24 »
Afgelopen zomervakantie heb ik, toen een leerling van me op vakantie was, de harp van haar zusje twee weekjes mogen lenen. Ideaal, ben erachter gekomen dat ik dat ook ooit nog eens wil doen :) Hopelijk mag 'ie dit jaar weer hier 'overzomeren'!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2012, 10:29 »
Harp (L)...ja en viool (L). Probleem is dat ik slecht kan kiezen. Dwarsfluit, harp,viool, of Franse hoorn (L) of sax (L)...zucht

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal