Muziek
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Muziek  (gelezen 23761 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #30 Gepost op: 27 januari 2012, 06:46 »
Harp (L)...ja en viool (L). Probleem is dat ik slecht kan kiezen. Dwarsfluit, harp,viool, of Franse hoorn (L) of sax (L)...zucht

Ik kan het allemaal spelen :bloos: :bloos: :bloos:

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #31 Gepost op: 27 januari 2012, 16:19 »
Hoe die je dat toch, zoveel instrumenten? (want dat zijn niet eens je enige instrumenten, jij kan nog veel meer).

Martinuzje

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #32 Gepost op: 27 januari 2012, 16:35 »
Ik weet niet hoe ik het doe. Ik kan het blijkbaar gewoon  :bloos: (al zijn er maar een paar instrumenten die ik echt GOED kan bespelen... Vader jacob op viool en harp gaat nog wel, maar als je me vraagt één of andere etude te spelen ga ik je met een vage blik aankijken ???)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #33 Gepost op: 31 mei 2012, 18:59 »
Ik wil in oktober het zingen weer oppakken. En daarbij is het heel handig om een piano te hebben. Een keyboard vind ik een lelijk meubelstuk, maar een piano vind ik erg mooi. Dus ik denk er nu over om een piano te kopen. Dat moet wel een elektrische worden, want mijn bovenburen zullen vast niet blij zijn als ik op een gewone piano speel. Nu heb ik deze gevonden: http://www.oostendorp-muziek.nl/digitale-piano/home-pianos/26538-oostendorp-p1-yamaha-uitvoering.html#voordelen. Hij is nog redelijk betaalbaar, hoewel het wel heel erg veel geld is. Maar als je kijkt naar hoeveel jaar je er wel niet mee doet, valt het mee. Aan de andere kant kan ik van dat geld meerdere keren op vakantie en heeeeeeeeel veel eten kopen. Maar wat wil ik eigenlijk graag een piano... *zwijmel*  Eerst maar eens nadenken waar in mijn nieuwe huis hij dan moet komen te staan.

Martinuzje

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #34 Gepost op: 31 mei 2012, 20:55 »
Zeker een mooie piano Marianne! Maar inderdaad, het is een behoorlijke investering... Ik heb zelf een piano gekregen ooit (lucky me... i know :bloos:) en hij staat mij eigenlijk stiekum af en toe behoorlijk in de weg... Neemt heel veel ruimte in en ik speel toch niet meer zoveel als ik eigenlijk zou willen... Dus ik zou zeggen: denk er echt goed over na!!! :bloos:

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2012, 20:57 »
Het is inderdaad een prachtige piano. Alhoewel ik er het geld niet voor zou hebben. Wij doen voor dat geld een half jaar boodschappen! :P Maar een piano is nu eenmaal een heel mooi instrument en als dit je droom is dan zou ik er goed over nadenken, vooral als je het kunt betalen. Overigens zou ik dan echt wachten tot je gesetteld bent en alles op orde hebt. Vaak komen er ook nog grote uitgaven tijdens een verhuizing om de hoek kijken. (Zo heeft het bij mij ruim een half jaar geduurd voordat ik eindelijk huursubsidie krijgt, want het is voor de belastingdienst lastig te begrijpen dat huizen aangepast kunnen zijn bijv.)

Maar je bent een verstandige meid dus ik geloof niet dat je impulsief zo'n aankoop zou doen. Maar ik wil het toch even meegeven! :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #36 Gepost op: 15 oktober 2012, 14:28 »
Het is geen piano geworden, maar een servieskast :P. Wie weet komt hij er ooit. Maar een keyboard moet ik wel kwijt kunnen in de tweede slaapkamer.
Heb nu wel een gitaar in de woonkamer staan. Staat er ook heel mooi bij :).


Ik vind Hijo de la Luna een mooi lied. Maar ik spreek geen Spaans. Wordt nog een uitdaging om dit lied te leren. Zou het wel graag willen kunnen zingen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2012, 14:36 »
Is een prachtig lied! Ook om m te zingen trouwens

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #38 Gepost op: 15 oktober 2012, 16:58 »
Dat lied hebben wij uit den treure gezongen bij Spaans hahaha. Maar het is makkelijker dan het lijkt hoor. :)

Marieke

  • Gast
Re: Muziek
« Reactie #39 Gepost op: 15 november 2012, 06:42 »
Mijn man en ik gaan onszelf leren pianospelen. Het lukt me al aardig al zeg ik het zelf! :)

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #40 Gepost op: 15 november 2012, 09:24 »
Helaas heb ik vioolspelen moeten opgeven dat is te belastend en te auw. Ik was wel goed en ik mis het vreselijk. Nu speel ik samen met Kiki (dochter van 10) blokfluit. We liggen dan vaak helemaal in een deuk. Ik zou graag nog meer willen doen maar ja geld en tijd hmmmm

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #41 Gepost op: 15 november 2012, 09:37 »
Marieke, wat leuk! :) Ben je niet bang dat je het jezelf verkeerd aanleert als je zelf wat probeert?
Veel plezier iig ermee!!

Wat jammer, Yildiz. :(
Ik heb ook 2 jaar geen cello kunnen spelen en kan het nu tóch weer oppakken terwijl we dachten dat het voor altijd over zou zijn. Maar ik ben in tussentijd ook aan m'n schouder geopereerd, dus dan is het ook logischer dat er weer verbetering is.
Is er bij jou nog wat te trainen waardoor je het weer zou kunnen oppakken? En lukt blokfluiten ook al een beetje op niveau? Of is dat vooral leuk? ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Muziek
« Reactie #42 Gepost op: 15 november 2012, 13:30 »
Ik denk dat je jezelf best iets aan kunt leren. Er zijn heel goede boeken hoor. Misschien is het alleen de ademtechniek die je dan verkeerd aan zou kunnen leren. Maar ach, als het voor de lol is..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #43 Gepost op: 15 november 2012, 17:25 »
Ging hier om piano leren toch? Dan is het iig heel belangrijk om goed op de stand van je vingers te letten, zeker met hypermobiele vingers.
Mijn zusje ging het pas ook "even zelf leren" en die lette daar niet op - met als gevolg veel vingerklachten en gekke vingerstandjes.

Verder kan je wel veel zelf aanleren inderdaad, zeker als je al een instrument hebt gespeeld en geen ambities hebt op profniveau. ;)

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Muziek
« Reactie #44 Gepost op: 15 november 2012, 17:48 »
@corine, het is vooral leuk maar wie weet ben ik over een paar jaar wel een wereld beroemde blokfluitster :AA: ;D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal