Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik  (gelezen 39380 keer)

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #90 Gepost op: 27 november 2012, 09:10 »
Okee, nou in principe denk ik dat het rijden voor mij geen probleem oplevert maar het is natuurlijk wel zo eerlijk en veilig dat ze weten van de HMS. Dan kun je het beter op safe spelen. Ik heb namelijk ook drie splints.
Hoeveel geregel is dat medische keuring? En hoelang duurt zoiets?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #91 Gepost op: 27 november 2012, 09:17 »
Als je op je EV invult dat je HMS hebt krijg je vanzelf een oproep van het CBR (duurt 4-6 weken), dan krijg je de keuring en vaak gelijk de uitslag. (Ik kreeg gelijk de uitslag, dat betekent dus of je zo door kunt gaan of beter de overstap kunt maken naar automaat, maar als jij zegt dat het rijden geen problemen oplevert en de medewerker van het CBR constateert dat ook dan zal het geen probleem zijn dat je door blijft lessen in een handgeschakelde auto).

Aline

  • Gast
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #92 Gepost op: 27 november 2012, 11:01 »
Het rijden is bij mij ook geen probleem. Dat wist de examinator ook (die zei immers dat ik geslaagd was). Maar verzekeringstechnisch moest ik alsnog de keuring.

Ik kon heel moeilijk een arts hier vinden die een positieve verklaring wilde afgeven. (Rond kersttijd... Druk, druk en vakanties) Toen dat eenmaal klaar was, had ik snel een medische test bij het cbr en 2 dagen later kon ik mijn rijbewijs eindelijk aanvragen.

Nu bijna 5 jaar later rij ik nogsteeds in een handgeschakelde auto. Alleen filerijden vind ik niet zo leuk, de rest gaat uitstekend.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #93 Gepost op: 27 november 2012, 11:32 »
ik zit net als Amanda

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #94 Gepost op: 27 november 2012, 11:48 »
Bij mij duurde het wel erg lang bij CBR, ruim 2 maanden. Ondanks allemaal beloftes dat het snel zou gebeuren overigens. Kreeg toen erg lomp terug van de CBR medewerker bij zoveelste telefoontje na niet nagekomen termijnen: "Ja, het komt wel een keer hoor mevrouw. Zo werkt dat nou eenmaal bij de overheid."  ???

Maar goed, uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Maar ik zou er wel op tijd mee aan de slag gaan dus voor de zekerheid!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #95 Gepost op: 28 november 2012, 14:35 »
bij mij ook ik zou van cbr naar een neuroloog moeten alleen heb ik hem toen telefonische gemeld dat ik het nut er niet van zag omdat eds niet neurologische was. toen hoefde ik niet meer en scheelde me het een hoop geld.
heb alleen verklaring nodig gehad van een huisarts en de rijtest moeten doen.
en toen was het goed ;) en kon ik me rijbewijs opnieuw aanvragen bij gemeente huis.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #96 Gepost op: 8 januari 2014, 12:05 »
Weet iemand of je met tramadol op mag autorijden in Australiƫ en de VS?

Tomac

  • Gast
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #97 Gepost op: 8 januari 2014, 12:21 »
Ik denk dat je dit of bij je huisarts, of bij je apotheek, of bij het Amerikaans consulaat, of het reisbureau kan vragen.

Ik heb zitten google-en, maar kan er niets over vinden.

Groetjes,

Thomas

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #98 Gepost op: 8 januari 2014, 12:22 »
Ik heb even ook even gegoogled, maar volgens mij mag het wel gewoon. Je zou contact op kunnen nemen met het Department of Transportation in Amerika of inderdaad met het consulaat om het zeker te weten.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #99 Gepost op: 8 januari 2014, 14:35 »
Ik weet alleen dat het niet onder de opium wet valt. Ik zou even kijken of je contact kunt opnemen met de desbetreffende ambassades in die landen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #100 Gepost op: 13 januari 2014, 22:46 »
Ik heb ook even gegoogled en kom alleen waarschuwingen tegen (zoeken op ultram - merknaam in de VS).

Ik zit zelf ook weer even aan de zaldiar en vind het toch wel eng in het verkeer. Vooral de combinatie van vermoeidheid + pijn + misselijk + wazig maakt dat ik niet helemaal op mijn gemak achter het stuur zit (zaldiar alleen kan na de eerste dagen wennen eigenlijk prima). Dus maar even heel goed uitkijken, niet teveel nadenken en gewoon op de navigatie vertrouwen en even niet meer rijden dan nodig is.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #101 Gepost op: 8 februari 2015, 07:23 »
Ik heb bij de gemeente geinformeerd naar parkeerkaart voor invaliden. Volgens hen zou ik die waarschijnlijk kunnen krijgen, maar dan alleen voor de keren dat ik zelf rijd. Als mijn vriend bijv rijdt, mogen we hem niet gebruiken omdat ik 'afzetbaar' ben: als hij  mij eruit helpt en ik de rolstoel heb, kan ik wachten totdat hij verderop geparkeerd is. Herkennen jullie dit onderscheid? En hoe strak wordt dit in de praktijk gehandhaafd?

Zie nu overigens bin Rijksoverheid dat je met rolstoel beiden zou moeten krijgen: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welke-soorten-gehandicaptenparkeerkaarten-zijn-er.html. Toch nog weer checken bij de gemeente denk ik... Probleem is dat ik alleen aanvraag wil doen als ik vrij zeker weet dat de uitkomt positief is. Aanvraag kost namelijk €100, onafhankelijk van de uitslag.
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2015, 07:29 door Leonoor »

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #102 Gepost op: 8 februari 2015, 11:02 »
Als de auto op een invalideparkeeplaats staat, met een invalide parkeerkaart, valt er toch verder niet meer te zien wie er gereden heeft?  :o

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #103 Gepost op: 8 februari 2015, 15:34 »
Volgens mij wordt daar niet zozeer op gecontroleerd. Vaak genoeg dat Edwin rijdt en we op een invalidenpp gaan staan terwijl ik een 'bestuurderkaart' heb. In mijn ervaring kijken controleurs alleen of je een kaart hebt ja/nee en niet naar wat voor kaart het precies is. Vaak genoeg dat parkeerbeheer vanaf een afstandje een duim opstak als ik inparkeerde en ze mijn kaart zagen, dan was het al goed, dan weten ze nog niet of er een P (passagier) of B (bestuurder) op staat.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #104 Gepost op: 8 februari 2015, 21:12 »
Ik heb nog nooit iemand naar de P of B zien staren. Er wordt alleen gekeken of er een kaart ligt. En hoe groot is de kans dat precies op het moment dat je uitstapt een parkeercontroleur bij jouw parkeerplaats staat?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal