Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik  (gelezen 39334 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Gepost op: 20 juni 2011, 20:54 »
Een draadje over autorijden.

Amanda

  • Gast
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2011, 21:15 »
Kun je een auto ooit nog laten ombouwen van handgeschakeld naar automaat naar handbediening?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2011, 21:18 »
Kun je een auto ooit nog laten ombouwen van handgeschakeld naar automaat naar handbediening?

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik wel gehoord heb van iemand die schakelde met de schakelpook, maar de koppeling niet hoefde te gebruiken. In plaats daarvan had hij een knopje op de pook zitten en dat moest hij dan indrukken.
Is het probleem je linker been of je rechter arm?

Amanda

  • Gast
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2011, 21:30 »
Beide benen. Dan voornamelijk filerijden en lange afstanden.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2011, 10:54 »
Kun je een auto ooit nog laten ombouwen van handgeschakeld naar automaat naar handbediening?

Van handgeschakeld naar automaat en andersom is technisch wel mogelijk, hoe handbediening ingebouwd wordt weet ik niet. Maar ik raad het je niet aan, misschien tenzij je echt een hele bijzondere auto hebt waar je helemaal verliefd op bent en een hoop geld voor uit wilt geven. Het is veel werk, technisch nog best lastig (zeker ook met nieuwere auto's met veel elektronica) en je bent goedkoper uit als je je hele auto inruilt tegen een automaat.

Amanda

  • Gast
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2011, 10:56 »
Ik ga nu eerst nog stug door, want ik ben verliefd op mijn C1 en die gaat echt niet weg!

Voor de toekomst zou het waarschijnlijk anders moeten.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re:Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:46 »
Ik ga nu eerst nog stug door, want ik ben verliefd op mijn C1 en die gaat echt niet weg!

Voor de toekomst zou het waarschijnlijk anders moeten.

Hoi Amanda,

Ik had precies hetzelfde als jij (plus dat ik op dit moment de aanpassing niet vergoed krijg omdat ik niet studeer of werk), en ik heb een aankoppelbare handcontrol set besteld.
Moet je wel automaat voor hebben, maar voor een evt. vaste aanpassing heb je dat ook nodig toch...
Als je geinteresseerd bent, kijk maar eens op http://www.sportaid.com/z4-portable-hand-control.html, daar heb ik hem vandaan.

Groetjes, Pino

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:53 »
Hey Pino,

Ik ken het systeem. Het is super handig, maar helaas niet goedgekeurd in Nederland. Ik weet niet wat er gebeurt als je een ongeluk krijgt en dat systeem zit in je auto...

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2011, 14:01 »
Hey Pino,

Ik ken het systeem. Het is super handig, maar helaas niet goedgekeurd in Nederland. Ik weet niet wat er gebeurt als je een ongeluk krijgt en dat systeem zit in je auto...

Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar voor mij was het de keuze tussen dit, of helemaal nergens meer zelfstandig kunnen komen. Taxi past helaas echt niet in mijn budget en wil de gemeente ook geen pas voor verstrekken, dus toen heb ik de gok maar gewaagd...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2011, 16:11 »
Dan begrijp ik je keuze.
Ik dacht, ik laat even weten dat het geen goedgekeurd systeem is in Nederland. Niet dat je daar pas na een hele tijd achter komt of zo.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:23 »
Dan begrijp ik je keuze.
Ik dacht, ik laat even weten dat het geen goedgekeurd systeem is in Nederland. Niet dat je daar pas na een hele tijd achter komt of zo.

Haha, dankjewel! Nee, dat wist ik al. Maar wel goed dat je het vermeldt, dan weten de anderen het ook meteen...

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:39 »
Maar heb je van te voren uitgezocht wat er gebeurd als je een ongeluk krijgt als dat product in je auto gemonteerd is? Vergoed de verzekering dan bijvoorbeeld de geleden schade? Lijkt me nogal een risico om daarmee te gaan rijden als je bijv. niet uitgekeerd krijgt wanneer je een ongeluk krijgt.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:47 »
Dat weet ik wel, heb het ooit uitgezocht voor een knop aan het stuur. Je bent niet ineens onverzekerd, maar kunt er wel behoorlijke problemen door krijgen. Alle rechtstreekse schade door een hulpmiddel dat je zelf hebt gemonteerd wordt sowieso niet vergoed (als je dat hulpmiddel niet had, had je de schade ook niet gehad redeneren ze dan). Als er een tegenpartij is (of een advocaat van een verzekeraar van de tegenpartij), zal die vaak proberen om je de schuld te geven van het ongeval, door bijvoorbeeld te stellen dat je zo niet veilig kunt deelnemen aan het verkeer, en dan is het aan jou om het tegendeel te bewijzen. (Zo had ik het tenminste begrepen)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:39 »
je hebt er toch ook een aantekening voor nodig als je met zoiets rond rijd?
wat dan wel officieel goed gekeurd is dan.
en rijlessen

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:52 »
Dat klopt, ik heb een tijdje terug mijn aangepast rijbewijs gehaald omdat ik wist dat gewoon rijden niet meer zou gaan. Was echt te gevaarlijk aan het worden. En dan krijg je meteen een hele serie codes, niet zomaar eentje  ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal