Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87578 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Rug- en nekklachten
« Gepost op: 7 mei 2011, 19:38 »
Bespreek hier de problemen die te maken hebben met de wervelkolom.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2011, 20:00 »
O.T Hey Marianne, goed dat jij er ook weer bent!

Tja problemen aan de wervels, mijn fysio moet met regelmaat voorzichtich wervels terug manipuleren. Soms zorgt dit voor hernia achtige verschijnselen. Zoal een doof gevoel in m'n been en verminderd gevoel bij ht plassen. Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2011, 20:15 »
Ik heb regelmatig last van een doof gevoel in (een van) mijn benen en heb nog vaker last van tintelingen. Ook van zenuwpijn, dat hoort er soms helaas bij als er een zenuw een tikje krijgt.
Ik laat nooit mijn wervels manipuleren, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2011, 20:20 »
Bij mij gaan ze wel eens scheef staan en ik heb wel wat neurologische verschijnselen daarbij vaak, slechte controle over mijn benen, doof gevoel inderdaad en veel pijn, zowel in mijn rug en de spieren er omheen als in de uitstralende gebieden.

Ik laat mijn fysio wel eens mijn rug losmasseren (spieren he, wervels durft ze niet aan te raken), dat helpt meestal wel. Ook warmte op het scheve gebied aanbrengen wil vaak helpen, op een of andere manier schieten die wervels vaak terug als de spieren er omheen ontspannen.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2011, 20:47 »
Mijn fysio deed dat al voordat we wisten dat het probleem groter is dan m'n rug. Anders had zij er misschien ook niet aan durven komen. Maar nu dus gelukkig wel.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2011, 20:53 »
Ik heb een constant doof gevoel in mijn linkerbeen aan de zijkant, al jaren. Heb een tijdje bij een chiropractor gelopen, maar die wilde mij na een keer of 4 niet verder behandelen, durfde het niet mee aan. Had hij net alle wervels rechtgezet en zodra ik in beweging kwam om van de behandeltafel af te komen schoot alles weer verkeerd, je kon alle wervels gewoon horen knakken en sommige zag hij gewoon verschieten. Hij had zoiets nog nooit meegemaakt en wilde mij toen niet meer verder behandelen, omdat hij bang was dat hij daarmee schade aan zou richten.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2011, 11:22 »
Mijn nekklachten zijn enorm aan het verergeren. De eerste wervel onder mijn schedel staat sinds zaterdag scheef en heb knipperlicht uitvals verschijnselen... Met bijna elke hoofdbeweging hoor ik hem zachte knakjes en schuurgeluidjes maken.

Mijn fysiotherapeut heeft me nu een halskraag geleend, het is niet meer verantwoord om zonder naar buiten te gaan wegens het trillen en schokken. Ik heb met spoed een afspraak weten te krijgen bij een manueel therapeut op aanraden van mijn fysio. Zij zelf durft buiten de spieren er omheen los te masseren niks te doen. Ik mag morgen meteen langskomen.
Collective madness is called sanity

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2011, 11:51 »
Ik heb al een paar weken erg last van m'n nek, paar weken terug naar een kermis geweest en door wat vrienden in een attractie gepraat. Sinds die tijd heel veel last. :( Voelt alsof m'n hoofd te zwaar is voor m'n nek, het zwiebert alle kanten op.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2011, 12:08 »
@Nih,

schiet weer lekker op allemaal zeg. Hopen dat die peut morgen wat voor je kan betekenen!!

Sterkte

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2011, 18:47 »
@ Nih: oh jeetje...dat klinkt wat minder leuk allemaal... Ik hoop dat t een beetje helpt, die kraag.

Amanda

  • Gast
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2011, 17:44 »
Door mijn werk heb ik een continue overbelasting van de spieren rond mijn wervelkolom.  De pijn is nu écht niet te harden.
Mijn spieren weigeren dienst waardoor ik nu alleen maar kan liggen/zitten in bed. Rechtop zitten zonder steun en lopen gaat nu niet meer.

Iemand een idee hoe ik mijn spieren minder kan overbelasten op het werk?

(Zitting op het werk: zadelkruk met steuntje voor onderrug of een kruk met lage rugleuning)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2011, 17:51 »
je hebt betere steun in je rolstoel toch? is het niet een idee om die op werk te gaan gebruiken?
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2011, 17:52 »
Kun je op je werk een goede bureaustoel krijgen?

Amanda

  • Gast
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2011, 17:53 »
Rolstoel lukt niet, daar zijn de prikkamers te klein voor.
Een goede bureaustoel past er ook niet helaas  :(

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2011, 17:54 »
Misschien even overleggen met je werkgever? Zij winnen er ook niet mee als je ziek thuis moet blijven...
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal