Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87566 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2011, 18:01 »
Is een trippelstoel misschien wat. Hoewel ik denk dat die ook te groot zal zijn.

Amanda

  • Gast
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #16 Gepost op: 18 mei 2011, 18:03 »
het probleem ligt denk ik niet aan de stoelen, maar meer aan mijn werkhouding. Ik vind het zo ontzettend moeilijk om mijn romp recht te houden tijdens het werk. De eerste uurtjes gaat het nog wel, maar daarna wordt het steeds erger. Vandaag moest ik ook nog overwerken wegens hele vervelende patiënten met moeilijke onderzoeken etc, dus is het helemaal een ramp met mijn rug nu.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2011, 18:14 »
Zou het beter gaan als je langer/vaker pauze kunt nemen? Kun je iemand mee laten kijken naar je werkhouding (ergo ofzo, of een collega die er toevallig veel kijk op heeft)? Kun je afwisselen met ander werk (in overleg met je werkgever dan)? Moeilijke patiënten aan een ander overlaten?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2011, 23:50 »
Ok, vandaag dus bij de manueel therapeut geweest. Hij had nog nooit gehoord van hms/eds, hapte ook niet op het handboek (mijn vaste fysio wou m meteen van me lenen). Maar goed, hij heeft voorzichtig wat geprobeerd. Voelde idd twee nekwervels en een mogelijke derde die bij draaiing naar rechts wel heel vroeg tegen zijn vinger aankwamen (die staan dus scheef naar links). Kon volgens hem idd komen door langdurig geroteerde positie (naar Nigelle kijken in de taxi dus haha). Volgens hem ging het draaien beter toen hij klaar was maar zelf merkte ik weinig verschil. Mn nek kraakt/schuurt niet minder en minder pijn heb ik ook niet. Alhoewel, de hoofdpijn (uitstralend vanaf mijn nek naar achterhoofd) is wel vrijwel helemaal weg voor nu.

Wel weer andere bijkomende dingen, beweging wordt steeds pijnlijker. En als ik gaap schiet de pijn van mijn nek tot in mijn onderrug door... Leuk, spieren...

Ik heb een oefeningetje van hem meegekregen, ik schoot al meteen in de stress, maar volgens mij kan het geen kwaad. Moet drie keer per dag mijn hoofd op een bepaalde manier kantelen... Dat moet kunnen dacht ik zo. Ik heb volgende week weer een afspraak, zie wel wat er van komt dan.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2011, 16:16 »
Apart dat hij hms niet kent. Let je dan wel zelf goed op dat hij geen schade toebrengt! Dat hij het syndroom niet kent is een ding maar dat hij zich er niet in wil verdiepen vind ik wel vreemd. 

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Rug- en nekklachten
« Reactie #20 Gepost op: 22 mei 2011, 09:45 »
Nou ja, het is niet heel apart hoor Rika, dat hij HMS niet kent. Bij veel behandelaars is de aandoening niet heel erg bekend. Wat wel vervelend is, is dat hij zich er niet in wil verdiepen. Daarom moet je wel goed opletten Nih! en mocht het niet goed voelen, dan moetje wel aan de bel trekken hoor!!!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:09 »
Hoe is het nu met jullie nekken en ruggen?

Ik word een beetje chagrijnig van de mijne (mijn nek dan). Het beperkt me namelijk veel meer dan bijvoorbeeld een heup of pols, want vanuit mijn nek krijg ik flinke hoofdpijn, wordt misselijk, kan me niet concentreren en functioneer gewoon niet; terwijl andere gewrichten ook flink pijnlijk kunnen zijn maar tenminste geen hoofdpijn geven. Herkennen jullie dit?

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:16 »
Dat herken ik wel! Last van mn nek werkt bij mij ook veel meer op m'n humeur.. op een of andere manier vind ik dat ook veel moeilijker van me af te zetten dan als ik ergens anders last van heb. Ga nu al tijdje meerdere malen in week naar fysio speciaal voor tractie van mn nek (naast gewoon de fysio) en moet zeggen dat het daardoor toch wel stuk beter aanvoelt!
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:23 »
mijn nek is wiebelig nog altijd, maar ik rust gewoon veel, dan gaat t wel..

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2011, 17:14 »
Erg instabiel hier, 1 wervel verschuift heel vaak. Als de pijn echt te erg is, ga ik 's middags even liggen met een kussen onder mijn nek of met mijn nekkraag van 's nachts om, en dat helpt dan wel. Krijg er ook regelmatig hoofdpijn van.

Offline fluffy

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:36 »
Heeft er al iemand een zitbal geprobeerd? Zou goed zijn voor de spiertjes omdat je deze ongemerkt gebruikt om je evenwicht te bewaren bij het zitten, en zo krijg je stevigere nek-rug-bekken, naar het schijnt?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #26 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:59 »
ik heb vroeger als klein meisje een zitbal gehad (voor de diagnose) omdat ik niet stil kon zitten in groep 2-8. Het heeft niks geholpen want ik zocht alsnog extreme houdingen op (in W-zit op een zitbal bv) de meesters en juffen werden er gek van. Achteraf gezien heeft t helemaal niks gedaan voor mn bekken-rug-nek en me alleen maar uitgeput tijdens de les.


Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #27 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:59 »
Die heb ik wel eens geprobeerd, maar kan daar totaal m'n evenwicht niet op bewaren.
Heb zelf zo'n wiebelkussen die je op je stoel kan leggen, die vind ik wel fijn!
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #28 Gepost op: 23 augustus 2011, 20:43 »
sind ik met mmijn hanbdike ben omgevallen heb ik veel nek klachten.
vooral hoe verder op de dag hoe meer ik last krijg van mijn nek
nu lig ik vaak 's avonds op de bank en pak dan mijn kussentje met piepschuim korreltjes en leg me hoofd daar lekker in zodat me nek goed ondersteun erin ligt.

verder doet de fysio het weleens goed zetten maar verder is het gewoon pech want voor mijn val had ik weinig nek klachten.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2011, 10:25 »
Ik heb wel een zitbal om inderdaad mijn bekken en rug/nek te trainen. Op het begin kon ik daar totaal mijn evenwicht niet op bewaren, nu wel heel goed. Dus dat is een vooruitgang, ik merk alleen geen verschil in pijn. Dat is dan weer een beetje jammer.

Mijn nek zit eigenlijk altijd vast en knakt aan alle kanten. Als ik niet knak kan ik mijn hoofd na een paar dagen zo ongeveer niet meer bewegen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal