Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87543 keer)

Offline fluffy

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2011, 13:46 »
Ik kan ook zo enorm luid knakken vanuit mijn nek, ik ben al wakker geworden van het geluid, en onze secretaresse die achter de hoek van mijn bureel zit, hoort het tot bij haar! Ook mijn knieën, polsen en enkels kraken vaak :(

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:32 »
Ik heb goede ervaringen met een zitbal, maar dan wel als trainingsobject en niet om gewoon op te zitten bij andere dingen (kost me teveel concentratie, en verkeerd zitten helpt ook niet).

Een kussentje met piepschuim is wel lekker voor in je nek inderdaad, en anders werkt een opgerolde handdoek ook goed. Piepschuimbolletjeskussen (hihi, scrabble anyone?) kun je ook bij de action halen (ligt daar als badkussentje, met zuignappen).

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #32 Gepost op: 26 augustus 2011, 14:44 »
Die zo een bal is zeker een mooi trainingsobject. Alleen moet je dan wel weten hoe te gebruiken. Want met fysio wist ik het zelfs te presteren om op die bal scheef te zitten. Maar je leert op die manier wel goed je balans kennen!

Offline fluffy

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #33 Gepost op: 26 augustus 2011, 19:30 »
Ik ga toch eens zo'n bal proberen, wie weet!!!
En ik heb ook zo'n kussentje met piepschuimballetjes, zàlig!
Mijn ouders hebben een infraroodsauna, dat doet me ook wel deugd als ik helemaal moe ben van de pijntjes >:(
Ik was gisteren zo blij dat de pijn in mijn handen en polsen minder was, nu begint mijn rug onderaan weer op te spelen, maar ja, het blijft wel spannend hé, waar ga ik vandaag last van hebben? :P

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #34 Gepost op: 26 augustus 2011, 21:29 »
heb al eens een snoekduik van zo een bal afgemaakt, was volgens mij niet helemaal de bedoeling van zo een ding.. maar ik dacht ..och.. optimaal gebruik van het volledige oppervlak van het kamertje :)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #35 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:45 »
Ik heb met reva ook een tijdje oefeningen of zo'n bal gedaan, heeft me indertijd erg goed geholpen met mijn rug. Ik zou het nu niet kunnen proberen voor mijn nek want ik kan niet meer op die bal komen...

Evenwicht en balans waren trouwens niet de problemen voor mij op die bal, was meer om de kleine spiertjes te trainen. Over het algemeen ben ik niet trainbaar maar daar blijkbaar wel...

Mn nek is echt hel nu, zeker wel het meest beperkende. De taxi rit van en naar behandeling hoeft maar iets te wild te zijn en ik ben weer 2 dagen minstens onder de pannen... Laat staan als ik buiten ga rijden... Ik kan echt geen enkele vorm van schokken of trillen meer hebben... Ik hoop dat betere vering gaat helpen...
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2011, 01:50 »
Dat hoop ik ook voor je zeg. nekpijn is echt vreselijk.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #37 Gepost op: 29 augustus 2011, 03:02 »
Dat is rot dat je nek nu zulke problemen geeft, heb je niet iets van een nekkraag ? Desnoods een opgerolde
Handdoek wat iets steun geeft?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #38 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:29 »
Ja ik draag een rigide nekkraag als ik naar buiten ga of in de taxi moet reizen. Het is helaas niet afdoende... Binnen draag ik hem absoluut niet, ik wil het kleine beetje spieren wat ik over heb daar niet kwijtraken...
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2011, 16:36 »
Wat vervelend Nihlaeth!
Mag ik vragen waardoor dat dan komt? Schuivende wervels of iets..?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #40 Gepost op: 30 augustus 2011, 02:37 »
Als ik op de zitbal zit, heb ik eigenlijk een spiegel nodig, want ik voel zelf bijna niet aan of ik recht zit of niet. Een wiebelkussen heb ik nog nooit geprobeerd. Wat ik een erg mooie manier vind om je balans en buik/rugspieren te trainen, is het trainingskussen van www.sensamove.nl. Maar daar mag je dan wel gelijk flink wat geld voor neerleggen...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #41 Gepost op: 2 september 2011, 21:07 »
Ja komt door instabiele en subluxerende wervels, al zijn de meningen erover verdeeld wat het is. De een noemt het een torsie scoliose, de ander draaiing, weer een ander noemt het scheve wervels en weer een ander zegt dat ze niet netjes boven elkaar staan.

Ik ben er redelijk zeker van dat het een subluxatie is aangezien ik de wervelknoppen (die uitstekende dingen, weet niet hoe het officieel heet) nogal goed kan voelen zitten vanwege mijn gewicht, en die kan ik dan ook voelen verspringen.

Het is me vanochtend voor het eerst gelukt zo'n scheve wervel actief terug te zetten, dat heeft me een weekend bedrust bespaard. Helaas weet ik wel zeker dat ik met dat terugzetten mijn nek ook weer beschadig... Het heeft behoorlijk wat gewring in uiterste standen nodig gehad. Aan de andere kant... hoe langer die wervel scheef staat, hoe meer schade... Wat een dilemma weer zeg...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #42 Gepost op: 4 september 2011, 20:36 »
Als ik veel last van mijn rug heb, heb ik het ontzettend koud. En niet even, maar de hele tijd door. Herkent iemand dit?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #43 Gepost op: 6 september 2011, 00:45 »
Ja herken ik wel. Maar dat heb ik over het algemeen wel als ik specifiek ergens meer pijn heb dan normaal

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #44 Gepost op: 10 september 2011, 03:07 »
Ik verrek van de rugpijn (nou ja, na heel veel pijnstillers nu gelukkig niet meer). Vandaag heeft een arts (orthopeed van het tennistoernooi waar ik ben) even naar mijn rug gekeken en mijn verhaal aangehoord. Ik kwam voor sterkere pijnstillers en heb die ook gekregen. Maar wat haar erg verbaasde, is dat er nooit een foto of scan of zo van mijn rug is gemaakt. "Het is de EDS" vond ze een verklaring die haar niet tevreden stelde. Want ook iemand met EDS kan een kapotte tussenwervelschijf of zo hebben, wat de rugklachten kan verklaren. Ik krijg steeds meer last van mijn rug en probeer het nu 'op te gaan lappen' met een andere rugleuning op mijn rolstoel. Oefeningen (met fysio) doe ik al lang. Maar wanneer komt dan het moment dat je je rug toch laat onderzoeken? Of komt dat moment nooit, "want het is toch de EDS"?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal