Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52929 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #135 Gepost op: 7 januari 2015, 10:27 »
Hahaha  ;D

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #136 Gepost op: 7 januari 2015, 14:03 »
Nou... ik ben daarna dus zelfs nog met de auto naar orkest gereden en dacht halverwege: hoe kom ik hier en wat doe ik hier...
Bij orkest schijn ik nog wel zinnige dingen gezegd te hebben ook, alleen ik was lollig, had constant honger en keek idioot uit mijn ogen :AA:

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #137 Gepost op: 7 januari 2015, 22:14 »
Ik heb een scheve rugwervel waardoor ik te pas en te onpas verminderd gevoel in mijn benen krijg (sinds een week ofzo), en nu heb ik iets geks gemerkt.

Met de cannabis merk ik dat sensaties sowieso iets anders binnen komen (dingen voelen zachter, smaken zijn anders), maar met die half verdoofde benen werd ik er echt heel erg beroerd van... Hebben jullie dat ook wel eens?
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #138 Gepost op: 7 januari 2015, 22:25 »
Bedoel je dan dat we beroerd worden of dat sensaties anders binnen komen?
Ik heb wel dat mijn benen anders voelen als ik druppeltjes heb genomen. Ik heb dan ook een verbeterde doorbloeding en vaak warme voeten! Terwijl ik van mezelf echt altijd koude voeten heb. Daardoor voelen mijn benen ook anders aan denk ik.
En ik ben wel eens beroerd geweest omdat er toen te veel druppels in mijn mond gedaan waren tijdens een aanval (das moeilijk doseren). Maar dat komt dan gewoon omdat ik te veel gehad heb.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #139 Gepost op: 8 januari 2015, 20:33 »
Ik was van de pijn alleen al nogal 'out of it', dus wat het precies was is lastig te zeggen, maar ik heb het idee dat het inderdaad van de gekke sensaties was waar ik zo beroerd van werd.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #140 Gepost op: 9 januari 2015, 13:18 »
Ik heb ook een andere sensatie in mijn benen. Maar beroerd word ik er vrijwel nooit van. Wel afwezig. En ik kijk dan scheel en heb rode ogen, warme handen en voeten en de pijn die ik dan wel heb doet me psychisch gezien niks.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #141 Gepost op: 9 januari 2015, 17:51 »
Die symptomen van rode ogen, raar uit je ogen kijken heb ik alleen als ik te veel heb gehad. Dan zit je aan je bovengrens

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #142 Gepost op: 19 januari 2015, 10:57 »
Ik weet t. Vaak is het voor mij fijn om bij veel pijn op die bovengrens te zitten. Niet te vaak natuurlijk...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #143 Gepost op: 26 januari 2015, 11:19 »
Ik denk dat het bij mij een interactie is met de autonome dysfunctie, als dat slechter gaat heb ik gewoon veel meer nare bijwerkingen van de wiet. Dat scheel kijken herken ik, de ene keer valt het nauwelijks op, dan zie ik weer dagen mijn neus omdat het veranderd is en ik vet scheel zie... :p Maar dat lijkt niet met de cannabis samen te hangen, had ik al voordat ik er mee begon.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #144 Gepost op: 26 januari 2015, 11:58 »
Is autonome dysfunctie POTS?
Edit: Inmiddels opgezocht wat het is  :)
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2015, 14:39 door Zwaantje »

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #145 Gepost op: 15 mei 2015, 14:19 »
haha beetje stoned geeft niks, als maar helpt tegen de pijn! nooit cannabis gebruikt...wel paracetamol met codeine en gewone paracetamol...helaas voor alle ander pijnstillers zoals ubiprofen naproxen etc allemaal allergisch....en iets sterkers vind ik nu nog niet nodig..

off topic, hoor dat jullie allemaal koude voeten hebben dat het ik dus ook zou het echt een typisch HMS/EDS kwaaltje zijn?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #146 Gepost op: 21 mei 2015, 09:59 »
Koude voeten is vaak een doorbloedingsprobleem. Maar ik denk dat dat wel iets is wat mee kan spelen bij HMS/EDS. Dus of het nu een echt HMS/EDS kwaaltje is weet ik niet, wel een kwaaltje dat aangeeft dat de doorbloeding bij de voeten niet optimaal is. Aangezien HMS/EDS een foutje is in het aanmaken van collageen, en dat ook in bloedvaten aanwezig is, kan het volgens mij best dat daardoor de doorbloeding niet altijd optimaal verloopt. Nu weet ik niet meer uit mijn hoofd of bij HMS/EDS, ongeacht welk type, de vaten ook aangedaan kunnen zijn, of dat dit uitsluitend het geval is bij type 4

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #147 Gepost op: 21 mei 2015, 12:57 »
Koude voeten kan wijzen op het syndroom van reynaud (of hoe je het ook spelt), dat komt veel voor in combinatie met EDS. Is verder niet gevaarlijk hoor, voornamelijk gewoon vervelend.

Ik kom even klagen hoor, het is weer niet goed met die rot medicatie. Ik wou dat ik eens een keer een pil tegen kwam die gewoon bleef werken! Nu lyrica aan het afbouwen en in plaats daarvan carbamazepine gaan gebruiken. Dat afbouwen is niet zo'n succes, en de carbamazepine maakt het erg lastig om muziek te maken (tast mijn toonhoogte perceptie aan  - vertaling; alles klinkt vals) plus dat ik er best misselijk van word, terwijl het net wat beter ging met eten...

Goed, dat was mijn klaagmomentje weer. Sorry daarvoor.
Collective madness is called sanity

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #148 Gepost op: 23 mei 2015, 11:59 »
We hebben allemaal wel eens een klaagmomentje hoor, en als het wegtypen helpt gewoon doen  ;) Nog nooit gehoord van syndroom van raynaud....had het even gegoogled lijkt wel wat bij mij altijd gebeurd onder de douche.
Vind koude voeten zo vervelend want lijkt wel of je hele lichaam dan koud wordt  ???

oh bah best wel naar dat je er zo misselijk van wordt, dan gaat alles zeker slechter met eten...want dan krijg je zo wie zo minder trek.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #149 Gepost op: 30 mei 2015, 23:47 »
Klopt, t kan raynaud zijn. Wat ook een doorbloedingsprobleem is zeg maar. Komt idd erg veel voor icm eds....

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal