Rolstoel/hulpmiddelen tips
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoel/hulpmiddelen tips  (gelezen 24259 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2013, 15:07 »
De jumbo in bolsward heeft ze ook ik vind het wel ideaal om zeg maar de wat grotere boodschappen mee te doen. Maar verder ga ik naar de ah bij ons in de buurt en dan kan ik alles gewoon lekker makkelijk in mijn tas doen.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2013, 16:29 »
Wij hebben die karretjes niet en voor grotere boodschappen zou het ideaal zijn (hoewel het er niet uitzien alsof er veel in zo'n karretje kan, maar daarvoor zou ik het uitgeprobeerd moeten hebben). Maar we gaan gewoon één keer in de week voor de grote boodschappen (aanbiedingen, drinken, houdbare dingen) en dan een paar keer per week halen we de verse dingen dat zijn toch maar kleine dingetjes, dan volstaat een mandje wel. Die ene keer dat we veel meenemen gaat Edwin dus mee!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2013, 17:18 »
Het rolt wat zwaar en de klemmen voor aan de stoel zijn niet te breed voor de meeste stoelen. Dr zit een veer mechanisme in dus dan kunnen verschillende formaten stoelen aan. Zelf ermee rollen kan ik niet. Als niels duwt... Ideaal!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #48 Gepost op: 16 september 2013, 11:56 »
Haha, ik heb net vorige week de Jumbo hier in de buurt gemaild of ze ook zo'n karretje kunnen regelen. De Jumbo bij mijn eerste kamer had hem wel en voor meerdere boodschappen vind ik het wel handig. Want als ik melk en kattengrit moet halen, is mijn mandje zo vol en heb ik twee dagen later nog de striemen van de onderkant in mijn benen staan. Ze mailden terug dat er te weinig ruimte achter de kassa's was, maar ze gaan het 'heroverwegen'. Zal wel, hihi.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2013, 13:45 »
Bij de jumbo hier in Den Haag hebben ze de karretjes op mijn verzoek besteld.  Met een gezin met kinderen heb ik miks aan boodschappen doen met een mandje op schoot.  Wat ik doe is dat ik jet karretje aan mn stoel klem. Karretje zo naar een pad toe breng waar ik zijn moet. Karretje daar neer zet en dan zonder het karretje op en neer rol om de spullen te pakken in het karretje te gooien.  Want de hele tijd rollen met dat karretje is wel zwaar. Maar na kan ik dus zelfstandig boodschappen doen voor m'n gezin. Ik moet wel 2 keer de winkel in om voor eenweek alles mee te krijgen maar dat vind ik niet erg.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2013, 16:02 »
Zoals jij het doet is het wel handig, Rika. Ik heb op die manier wel met een gewoon wagentje boodschappen gedaan (toen ik een keer veel moest halen). Ik kon er aardig mee rollen. Het nadeel was alleen dat ik alles er wel in kon laten vallen, maar dat eruit halen er niet in zat. Dat gaat met zo'n speciaal wagentje natuurlijk een stuk beter.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #51 Gepost op: 17 september 2013, 09:15 »
Dat is inderdaad ook een supergoede oplossing Rika! Slim bedacht

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #52 Gepost op: 17 september 2013, 16:45 »
Ik vind die karretjes juist heel erg handig, bij de supermarkten hier in de buurt hebben ze ze niet.. Ik heb gevraagd of ik iemand kon spreken over die karretjes, waarom er geen rolstoel-winkelwagentjes zijn. Maar ze wilden er allemaal niet veel van weten, ga het binnenkort nog eens proberen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #53 Gepost op: 17 september 2013, 20:10 »
Ik krijg bijna zin om er een landelijke actie van te gaan maken... Ik vind namelijk dat zoiets net zo normaal moet zijn als mandjes op wieltjes of van die auto-speel boodschappenwagens.. Of kinderboodschappenwagentjes. Al zou een supermarkt er maar 1 of 2 hebben...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #54 Gepost op: 17 september 2013, 22:14 »
Ik ben door schade en schande wijs geworden Roos ;-)

Ben het met je eens dat het normaal zou moeten zijn dat er zulke karretjes aanwezig zijn

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #55 Gepost op: 19 december 2013, 10:15 »
http://www.quokkabag.com

HAndige rolstoel tasjes met handige bevestiging. Ze zijn nog niet te koop. Maar binnenkort wel want er stond dat ze vanaf december beginnen met webshop

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #56 Gepost op: 19 december 2013, 14:59 »
Ja, maar ze worden wel heel duur!

De adapter die nodig is is € 34,95 en de kleine tas € 74,95 en de grotere € 85,95..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #57 Gepost op: 19 december 2013, 15:20 »
Wat gaaf!

Totdat ik de prijs zag  :/

Myrthe

  • Gast
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #58 Gepost op: 19 december 2013, 15:20 »
Dat is flink prijzig ja!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel/hulpmiddelen tips
« Reactie #59 Gepost op: 19 december 2013, 15:28 »
Ja, lijken wel echt handig overigens.  Maar in totaal min. € 100,00 best heel prijzig!

Maar dingen als je portemonnee, sleutels en mobiel kun je dan wel echt handig bij!
« Laatst bewerkt op: 19 december 2013, 15:29 door Rachel »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal