Inslaap problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Inslaap problemen  (gelezen 25608 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Inslaap problemen
« Gepost op: 30 oktober 2012, 21:47 »
Ik heb altijd al wel moeite gehad met inslapen. Maar tegenwoordig lukt het me redelijk om in te slapen door ontspannigs oefeningen, melatonine pilletjes, bewust ademen en de prikkels verminderen hoe later het wordt. Dus zorgen dat mijn hoofd rustig is (vanwege mijn hoogsensitief zijn). Als ik maar om 12 uur slaap, het liefst eerder, kan ik er goed mee leven. Maar met minder slaap niet..

Maar... Sinds drie weken lukt et me niet meer. Dit is eigenlijk gekomen na mijn super vervelende gesprek met mijn niet-zo-leuke-neuroloog (zacht uitgedrukt). Ik was daar zo ondersteboven van dat k moeite had met inslapen maarja ik dacht dat gaat wel weer over na een paar dagen. Als het allemaal wat gezakt is.

Ik slaap nu steeds tussen 2 en 3 uur en met m'n gezondheid gaat het daardoor achteruit terwijl ik eindelijk stabiel was :-(. Ik heb door de vermoeidheid meer aanvallen en luxaties (dagelijks). En er komt letterlijk helemaal niks meer uit handen. Ook qua huishouden. Dit is ook vervelend voor m'n vriend.

Ik moest dit even kwijt want vind het erg vervelend.
Zijn er meer mensen die er last van hebben en wat doen jullie er aan?
Ohja pijn speelt ook een rol maar ik wil niet meer pijnstilling dan ik al slik .. Omdat in geval van nood (bij lux) ik dan geen pijnstilling-boost meer voel omdat ik er zo aan gewend raak.
Zijn er misschien ervaringen met homeopathische middelen?
En anders ga ik toch maar naar de huisarts. Soms verlang ik zo naar een slaap pil.. Terwijl ik eigenlijk niet zo van de "zooi" ben

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2012, 23:25 »
Ik kan je geen tips of adviezen geven, want ik heb geen van je klachten. Maar wil je wel even sterkte wensen en een knuf geven.  :knuf2:

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2012, 06:07 »
Ik herken het wel een beetje, zelf ook zo'n periode gehad.
Zou het inmiddels ook niet kunnen komen door de extra aanvallen, luxaties en de pijn die dat oplevert?
Dat bleek bij mij namelijk wel zo. Ik heb in overleg met de huisarts toen tijdelijk extra pijnstillers geslikt, tot ik m'n slaaptekort had weggewerkt. Daarna direct weer afgebouwd.

Begrijp wel dat je geen extra pijnstillers wilt, maar zou wel met je huisarts overleggen wat de beste oplossing is.
Zo kan je niet al te lang doorgaan, omdat het ws alleen maar erger wordt door de vicieuze cirkel waar je in zit.
(En ik heb helaas geen goed homeopathisch middeltje kunnen vinden.)

Sterkte ermee! :knuf:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Inslaap problemen
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2012, 06:46 »
Ik ben echt zo coma slaper :p half 11 naar bed half 7 schiet ik wakker van me wekker.

Ook ik kan je helaas niet helpen ermee  :knuf:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2012, 08:37 »
Ik heb deels hetzelfde bij mij werd het ook wel verhoogde waakzaamheid genoemd. Ik ben ook veel te allert in bed op geluiden ed. Tijdens revalidatie hebben ze temazepam geprobeerd nadeel daarvan ik sliep wel in maar niet door. Nu gebruik ik plantival van vsm daar zit valeriaan in. Soms combineer ik het met melatonine. Daarbij heb ik geleerd mezelf helemaal te ontspannen om "uit mijn hoofd" te komen. Het gaat nog niet altijd goed maar die valeriaan maakt mij wel rustiger.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:15 »
Je zou een hoge dosis melatonine kunnen proberen.Maar dan moet je echt even kijken welk merk de hoogste dosis heeft en die zeker verdubbelen.Maar je kunt het ook op recept krijgen en dan is de dosis automatisch hoger,dan als je het zelf koopt.Dit werkt vaak goed en is onschuldig en wordt veel gebruikt door mijn borstkanker vriendinnen en mijn moeder,omdat het inslapen door de behandeling met o.a. hormonen  echt resulteerd in blijvende inslaapprobs. ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:45 »
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker wat mee doen :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2012, 12:38 »
Als ik trouwens niet kan slapen gebruik ik wel een trucje dat mijn moeder heeft geleerd toen ze zwanger was van mij. Je concentreert je daarbij alleen op wat je voelt in je lichaam. Beginnende bij een van je benen ga je van het puntje van je tenen omhoog naar je bekken. Dan het andere been en zo werk je heel je lijf af. Heel grondig moet je dat doen, ik slaap meestal al bij de 2e knie  :P

Maar je doet het dus echt grondig en benoemt wat je voelt. Dus zo ongeveer:
Mijn linker grote teen, ik voel hoe mijn huispak mijn grote teen aanraakt. Precies op het topje van mijn teen voel ik de zoom van het huispak. Het is niet een naar gevoel, gewoon een gevoel van lichte aanraking en druk. Ik voel dat mijn huispak wat klein is daar. Aan de onderkant van mijn grote teen voel ik het matras, dat is lekker zacht. Aan de bovenkant komt er niks tegen mijn teen aan, Het voelt daar wel lekker warm. Ik voel dat mijn teen kleine spasmetjes heeft en af en toe heen en weer trilt. Het doet niet pijn maar voelt wel vermoeiend aan. ......   

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2012, 14:42 »
Ik herken het ook wel. Ik ga altijd om 10 uur naar bed en slaap meestal pas tegen een uur of 1. Wat mij vaak helpt is de tv (of de radio) aanzetten met het volume zo zacht dat je bijna niet kan verstaan wat ze zeggen. Van dat gepraat op de achtergrond wordt ik altijd heel rustig, kan ik mijn hoofd beter leegmaken en heb ik minder aandacht voor geluiden buiten (schrik meestal een beetje als ik geluiden hoor die ik niet herken  ::) )

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2012, 17:45 »
Jouw inslaapproblemen lijken me op dit moment vooral door alle stress van de neuroloog en alles daar omheen te komen. De enige tip die ik je kan geven, is wat een aantal andere meiden ook al hebben gezegd: probeer je hoofd leeg te krijgen voordat je gaat slapen. Ga niet stressen als je niet in slaap valt, ga dan ook niet piekeren over alle dingen die je op dit moment overkomen, maar probeer het langs je heen te laten glijden, hoewel dat natuurlijk heel moeilijk is.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2012, 22:08 »
Het lijkt te zijn begonnen na t gesprek met die kwal van een vent :-P inderdaad. Maar dat is nu niet meer de reden. Het is gewoon weer een ritme geworden ofzo waar ik niet uit kom.
Ik heb de bachbloesem en melatonine al. Ik kan nog valeriaan proberen. Maar gisteren sliep ik alweer een uurtje eerder. Dus t gaat al de goede kant op.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #11 Gepost op: 5 november 2012, 12:06 »
Ik heb 2 keer melatonine tabletjes van mijn buurjongen gebruikt (hij heeft ze van de apotheek, schijnt toch beter de werken dan die van de drogist?). Ik sliep alsnog wel laat maar wel beter. En nu lijkt het een beetje te zijn opgelost. Ik slaap nu weer rond 12 uur in ieder geval. Gelukkig :)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #12 Gepost op: 5 november 2012, 12:07 »
Wat fijn voor je! Ik hoop dat het zo blijft. :)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #13 Gepost op: 5 november 2012, 13:08 »
Zou kunnen hangt van de dosering af. Over het algemeen zijn die van de drogist 0,1 of 0,3mg. Ik hoop voor je dat het blijft werken!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Inslaap problemen
« Reactie #14 Gepost op: 5 november 2012, 18:57 »
die op vrije verkoop is de dosis behoorlijk lager dan die je op dokters recept krijg.
gelukkig slaap je nu een stukje beter zwaantje :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal