Inslaap problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Inslaap problemen  (gelezen 25624 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Inslaap problemen
« Reactie #30 Gepost op: 27 november 2012, 16:07 »
Ik gebruik nu een tijdje voor de inslaap problemen ( die deels veroorzaakt worden door zenuwpijn, waartegen het ook helpt) amitriptyline. En het werkt voor mij voldoende. Ik slaap er dieper van en beter. Klein nadeel is dat mijn dromen echter lijken, vooral de nachtmerries. Maar dat komt sporadisch voor. Het is het proberen waard denk ik.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #31 Gepost op: 27 november 2012, 17:09 »
Ja, het is beter dan de zware medicatie dus ik hoop dat dit helpt :)

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #32 Gepost op: 27 november 2012, 18:28 »
Ik gebruik ook amitriptyline voor het in- en doorslapen (vanwege de pijn). Bij mij helpt het ook goed. Ik slaap veel beter. Wat je zegt over die dromen, komt mij ook erg bekend voor. Ik krijg er ook meer eetlust door (dat is dan weer wat minder).

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #33 Gepost op: 27 november 2012, 18:39 »
Wat een vervelende bijwerking. Ik heb een hekel aan nare dromen.  ;)

Maar ik hoop dat dit wel helpt, Rachel! Fijn dat je arts ook wist hoe ze het daar een beetje doen en zelf gewoon die stappen nam. Gaat een stuk sneller. :)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Inslaap problemen
« Reactie #34 Gepost op: 27 november 2012, 23:34 »
Ik heb de laatste tijd ook veel problemen met slapen en dan met name de gebroken nachten!

Helpt amitriptyline ook voor het doorslapen? En merken jullie veel van de bijwerkingen of sufheid overdag?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #35 Gepost op: 28 november 2012, 08:43 »
Het is juist meer voor het doorslapen dan het inslapen heb ik het idee.

Ik heb geslapen als een blok! Viel rond kwart voor elf/elf uur in slaap en werd om 05.00 uur pas voor de eerste keer wakker!!!! Viel ook vrij makkelijk weer in slaap nog één keer even wakker geweest en toen om 0830 de wekker. Ik hoop dat dit geen uitzondering was.

Over de bijwerkingen durf ik nu niet zoveel te zeggen nog. Maar voor een depressie wordt 150 mg voorgeschreven en ik heb 10mg met eventueel ophogen naar 20mg dus dat is zo'n lage dosis dat volgens mijn huisarts de kans klein is zeker als je er aan gewend raakt.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2012, 10:08 »
Ik heb geslapen als een blok! Viel rond kwart voor elf/elf uur in slaap en werd om 05.00 uur pas voor de eerste keer wakker!!!! Viel ook vrij makkelijk weer in slaap nog één keer even wakker geweest en toen om 0830 de wekker. Ik hoop dat dit geen uitzondering was.

Wow, wat superfijn! :D Dat klinkt echt vele malen beter dan hiervoor zeg!
Ik hoop met je mee dat het zo blijft, dat scheelt je vast een sloot energie die je wel beter kan besteden dan aan slapeloze nachten. :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Inslaap problemen
« Reactie #37 Gepost op: 28 november 2012, 11:45 »
Ja, het werkt idd beter bij het doorslapen hoor. Ik heb verder naast die nachtmerries als enige bijwerking een droge mond....maar dat schijnt er echt bij te horen. Dus ik drink wat meer en dan is dat allemaal best te doen.

Aline

  • Gast
Re: Inslaap problemen
« Reactie #38 Gepost op: 28 november 2012, 13:45 »
Pfff droge mond door ami, dat had ik ook (al paar jaar gestopt). Soms kon ik amper praten van de droogte.

Bij mij had het geen effect op het slapen, maar daar kreeg ik het ook niet voor :-) (tegen zenuwpijn in pols)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Inslaap problemen
« Reactie #39 Gepost op: 28 november 2012, 23:27 »
Nou ja, een droge mond die kan ik wel over leven die heb ik nu ook altijd al ;) dus misschien moet ik toch maar weer eens een bezoekje aan mij HA wagen

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #40 Gepost op: 30 november 2012, 00:18 »
Voordat ik ami (of iets soortgelijks) krijg wil mijn HA zeker weten dat mijn pijn (deels) zenuwpijn is. De mijne schrijft het dus niet zo makkelijk voor. Misschien dat het anders is als je het voor inslaap-problemen vraagt, maar voor pijn dus wss wel. Het is ook best stevige troep, dus logisch dat ze er voorzichtig mee zijn. Ik zou het raar vinden als je bij de eerste kik al ami kreeg.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #41 Gepost op: 1 december 2012, 09:37 »
Dat vind ik ook, Wendela. Ik heb het ook maar kort gehad. Raakte compleet de weg kwijt. Wist gewoon niet meer waar ik mee bezig was. Ben toen ook ziek naar huis gegaan toen dat op m'n werk gebeurde.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #42 Gepost op: 1 december 2012, 10:21 »
Ik had al de stappen ervoor al gehad ;) Overigens heb ik nergens last van behalve meer dorst.


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Inslaap problemen
« Reactie #43 Gepost op: 10 december 2012, 09:36 »
Je krijgt gelukkig niet bij de eerste kik al ami. Dat zou me een mooie boel worden zeg!

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:13 »
Ik weet dat het een oud topic is maar ik heb al een tijdje weer veel problemen met inslapen.

Ik heb 2 jaar lang amitrypteline gehad als pijnstiller. Had geen effect op het slapen bij mij. Dus ik heb toen melatonine gekregen. Ik moest eerst maar beginnen met 2,5 mg. Dat werkte geweldig. Al na 10 minuten was ik duf en ik sliep zo. Dat effect werd echter snel minder en na een week merkte ik niks meer. Ik begon weer slecht te slapen dus uiteindelijk ben ik naar de 5 mg gegaan. Hielp ook weinig. Toen dacht ik dat het misschien beter was als ik het een paar dagen niet nam en daarna weer wel. Hielp ook niet. Ik heb nu een ander merk en probeer nog af en toe 6 mg maar ik merk totaal geen verschil. En dat terwijl de apotheek en de dokter zegt dat het niet zou mogen, dat je er niet aan kunt wennen en niet telkens een hogere dosering nodig hebt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal