Schouderproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Schouderproblemen  (gelezen 30600 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Schouderproblemen
« Gepost op: 28 oktober 2012, 17:00 »
En hier weer verder.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2012, 18:37 »
Hihi, Maaikes vriendje was een weekend over. Ik denk niet dat dat het ideale moment is om ondersteund door allerlei kussens te gaan slapen :P.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:50 »
Hihi, Maaikes vriendje was een weekend over. Ik denk niet dat dat het ideale moment is om ondersteund door allerlei kussens te gaan slapen :P.
Hahaha das waar  ;D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2012, 20:07 »
Hihihihi, jullie hebben helemaal gelijk. ;) Haha nee, het gaat wel okee. Ik heb een nieuw kussen gekocht en dat helpt al iets. Ik kan in ieder geval weer op mijn zij liggen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2012, 10:11 »
Mijn schouderblad zit enorm vast. Het werd in de loop van de week al telkens wat erger, maar nu doet het bij elk hoestje of hikje echt zeer en kan ik niets meer bewegen zonder 'klikconcert'. ;)
En het probleem is dat 'ie ook niet goed meer meebeweegt, waardoor m'n schouder snel uit de kom draait.

Ik doe wel m'n oefeningen waarbij ik heel bewust m'n schouderblad moet meebewegen, maar het schiet nog niet echt op. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
(Ik ben een beetje bang voor vastzittende schouderbladen, op een gegeven moment zat ie bij mij zo vast dat ik echt een periode van een aantal maanden aan zware pijnstillers en therapie heb gezeten om hem weer in beweging te krijgen en schouderluxaties te verminderen.)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2012, 18:06 »
Ik zou zeggen: ga zo snel mogelijk naar een fysiotherapeut die de boel los schudt/los masseert! Want wat je zelf al schrijft, je moet voorkomen dat straks het einde zoek is.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2012, 18:30 »
Ja, dat ben ik inmiddels ook van plan. Wordt in de loop van de dag alleen nog maar erger, dus maandag snel bellen! :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2012, 08:41 »
Zit je schouderblad ondertussen al weer wat losser, Leonoor?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2012, 09:00 »
Ja, gaat gelukkig beter!
Denk dat de oefeningen na een aantal dagen toch resultaat gingen opleveren, dus dat is erg fijn. :)

Moet binnenkort weer een afspraak maken met m'n schouderfysio, dus dan ga ik het er even over hebben. Maar denk dat het zo prima is als de oefeningen het weer losser maken!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2012, 15:33 »
Voor de geïntereseerden, hier een röntgen foto als mijn schouder niet goed zit.
Hij zat geluxeerd naar voren, je zou het beter gezien hebben als de foto van opzij gemaakt zou zijn maar die heb ik niet.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 6 december 2012, 09:35 »
Ja ik denk het wel

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Schouderproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2012, 11:49 »
Als ik mijn armen op een normale manier langs mijn lichaam heb staan alle twee mijn schouders eigenlijk altijd een behoorlijk stuk uit de kom naar voren. Ik kan ze makkelijk terug op hun plek trekken, ze blijven alleen niet staan. Dat heeft dus heel weinig zin en meestal laat ik het maar gewoon.

Maar sinds gisteren heb ik wel last van mijn rechter schouder, ik kan ook niet op mijn rechter zij liggen omdat ik dan het gevoel in mijn gehele arm verlies. Mijn rechter arm is nu ook veel sneller moe. Volgens Marianne was het niet rood en het voelt ook niet warm aan, dus ik denk niet dat het ontstoken is ofzo...

Ik laat het wel eens tapen, maar mijn huid is op die plek best kwetsbaar. Als ik er te vaak tape op heb zitten krijg ik er blaren en wonden, dus dat is niet echt een goede oplossing.

Ik moet er toch iets mee, want dit geeft problemen met de verzorging (ik moet voor het omkleden op beide kanten kunnen liggen). Het vormt ook een gevaar voor drukplekken en overbelasting van mijn linker schouder...

Dus mijn vraag is nu of jullie nog ideeën hebben...
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2012, 15:32 »
Zou een brace een optie kunnen zijn? Het schijnt alleen dat een goede schouderbrace lastig te vinden is.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2012, 15:54 »
Ik heb wel een poosje een schouderbrace gehad, helemaal op maat gemaakt.
Maar grote nadeel is dat je, wil je de schouder in de kom houden, een brace moet maken waarin al je bewegingen vrijwel onmogelijk worden.

Lig je altijd op een zij en niet op je rug dan Nihlaeth, waardoor het nu te belastend is voor links? Of wissel je veel van houding anti drukplekken?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Schouderproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2012, 17:19 »
Hey die foto had de mijne kunnen zijn...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal