Schouderproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Schouderproblemen  (gelezen 30597 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Schouderproblemen
« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2013, 18:02 »
mijn fysio tape mijn schouder ook. met dat gekleurde spul. maar een schouder vast tape is gewoon moeilijk. vaak word je gewoon herinnerd dat je niet te ver gaat met je arm. dus een geheugen steuntje. dat je niet over die grens heen gaat.

Aline

  • Gast
Re: Schouderproblemen
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2013, 18:14 »
Bij mij hielp de tape wel tegen het naar onderen uitzakken. Dus de tape op mijn bovenarm plakken en dan strak trekken en bovenop goed vastzetten. Geen geheugensteuntje dus!

Bij mijn knie werd het gebruikt om een poging te doen om mijn knieschijf van binnen naar midden te brengen. Dat hielp niet, nou ja.... Ze hadden het eerst verkeerd om getaped. Dus knieschijf van midden naar binnen, omdat het meeste voorkwam om in die richting te tapen. Dus ze tapeden mijn knieschijf nog meer naar binnen... Oops...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2013, 21:19 »
Ik laat mijn schouder een paar keer per week intapen, omdat ik zonder tape niet kan sporten (of heuvelop kan rijden met de rolstoel). Het werkt echt wel hoor! Ik merk het ook gelijk als de tape niet goed zit. Dat kan soms om een centimeter te hoog of laag gaan bij mij of net te veel rek op de tape. Dan gaat de tape er gelijk af en een nieuwe strook er op. Ik laat mijn schouder tapen om te voorkomen dat hij er naar onderen of voren uit gaat, maar je kunt ook zo tapen dat hij juist niet naar achteren gaat. Als je (zoals ik) problemen met het bewegen van je schouderblad hebt, bestaan daar ook weer tapetechnieken voor. Kortom: het kan heel goed werken! Bij mijn knie hielp het overigens totaal niet...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2013, 11:59 »
Overdag kan ik het redelijk corrigeren met mijn spieren. Maar 's nachts niet. Vanochtend met fysio gekeken en zodra ik ontspan floept hij naar voren eruit. Omdat ik het met mijn spieren kan corrigeren besloten om te kijken of ik voor 's nacht iets van schuimplastic oid kan maken op maat. Een kussen werkt ook onvoldoende zakt dan net een heel klein stukje eruit maar net genoeg om te irriteren.

Myrthe

  • Gast
Re: Schouderproblemen
« Reactie #34 Gepost op: 17 februari 2013, 18:49 »
Mijn schouder zakt steeds naar voor en naar onderen, heel vervelend.. Maar ik heb woensdag al een afspraak om mn brace aan te laten meten, heel fijn dat dat met nood zo snel kon!

Offline swimmam

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #35 Gepost op: 19 april 2013, 10:11 »
Wat herkenbaar allemaal, bij mijn dochter gaat de rechter schouder ook steeds naar voor eruit.
gisterenavond zelfs toen mijn man haar een knuffel van achter gaf, dus maar weer naar de hap en dan tref je  daar een huisarts die hem niet terug durft te zetten. Trok aan haar pols, ik zag haar pols en elleboog flink uitrekken. Vroeg me zelfs of ik het niet zelf kon doen, wat ik normaal ook doe, maar ben pas aan mijn borsten geopereerd, dus mag nog niet te veel tillen en trekken.
Op een gegeven ogenblik zei Lucinde maar dat hij er redelijk in had. :S

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #36 Gepost op: 19 april 2013, 14:52 »
Het is al erg genoeg als een schouder er uit kukelt. Als hij er dan ook nog eens niet in wil... :S

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #37 Gepost op: 6 mei 2013, 16:54 »
Het ging even redelijk en nu lijkt het gesodemieter weer van voor af aan te beginnen. Ondanks mijn brace en een hoop kussen blijft mijn schouder 's nachts niet zitten. Door de brace luxt hij niet volledig maar hangt wel continue in een sub wat dan weer pijnklachten en irritatie geeft. Nu heb ik juist enorm afgebouwd met mijn pijnmedicatie en nu neem ik dus weer meer. Maar iemand nog tips voor 's nachts?

Hij gaat een klein stukje naar onderen en dan naar voren.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2013, 18:29 »
Wat vervelend. Slaap je op je rug?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2013, 19:20 »
Ik slaap op mijn buik. Ook na heel lang proberen kan ik ook echt niet op mijn rug op zij slapen.

Maar ik baal gewoon, ik heb mijn schouders in de afgelopen jaren enorm getraind en daarom nu redelijk wat spieren om mijn schouders stabiel te houden. Maar 's nachts ontspan je, je spieren natuurlijk en dan gaat het fout.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2013, 19:46 »
Je ligt op je buik en toch gaat hij er naar voren uit? Misschien kun je een heel dun hoofdkussen proberen (of slaap je al met een super dun kussen?)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Schouderproblemen
« Reactie #41 Gepost op: 7 mei 2013, 05:47 »
Of misschien juist twee wat hardere kussen onder je schouders.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #42 Gepost op: 7 mei 2013, 07:08 »
Ik weet niet of het voor jou een oplossing is, maar ik vind het zelf dan prettig slapen met zo'n kussen:
http://www.gezondkussen.nl/webshop/zijslaapkussens-/detail/78/zijslaapkussen.html

Zelf slaap ik ook veel op m'n buik, maar met dat kussen kan ik ook half op m'n zij slapen. Beetje lastig uitleggen ;), maar misschien is het een idee. (Als je het niet al uitgeprobeerd hebt...)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #43 Gepost op: 7 mei 2013, 13:23 »
Ik slaap zelf met een heel dun hoofdkussen. Dit zodat mijn lijf ook wat meer in één lijn ligt anders kan ik niet ontspannen ;) Dat zijslaap kussen heb ik al... Hij gaat er niet volledig uit, maar blijft in een sub.. verder kan hij niet. Maar doordat hij de hele nacht in een sub ligt gaat het gewricht en het eromheen irriteren.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #44 Gepost op: 15 mei 2013, 12:31 »
Ik ken het probleem en heb er ook nog steeds geen oplossing voor

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal