Thuiszorg
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Thuiszorg  (gelezen 14469 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Thuiszorg
« Gepost op: 22 januari 2012, 23:18 »
Ik heb een behoorlijk aantal uren in de week zorg, persoonlijke verzorging, huishoudelijke hulp, thuisbegeleiding, etc. Gemiddeld komen er 3 verschillende hulpverleners over de vloer op een dag. Ik ben heel blij dat het allemaal kan en heb het ook erg hard nodig, maar het brengt wel problemen met zich mee.

Ik heb het gevoel dat ik heel weinig privacy heb, onlangs dat ik alleen woon.

Ik word geholpen met uit- en aankleden, douchen, etc. Lichamelijk gezien heb ik dus al geen geheimen meer en ook al mijn persoonlijke hygiëne gewoontes zijn bekend.

Daarnaast wordt er voor me schoongemaakt en krijg ik hulp bij het opruimen, wat betekent dat al mijn spullen gezien en aangeraakt worden. Nu heb ik niet echt geheimen maar ik vind het al vervelend als mijn huishoudelijke hulp (die ook een vriend van me is) mijn tampons ziet liggen, laat staan de items die iets meer privé zijn.

Hebben jullie dit probleem ook? Hoe gaan jullie hiermee om?
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Thuiszorg
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2012, 06:09 »
Kun je niet ergens een mand of in een kast een la reserveren waar iedereen vanaf en uit blijft, die is van jou! En van niemand anders!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2012, 08:56 »
Ik heb de afspraak gemaakt dat de huishoudelijke hulp in principe uit de kasten blijft, tenzij ik daar toestemming voor geef. Je kan dan, zoals Ilona zegt, bijvoorbeeld een kastje reserveren die de hulp dan nooit hoeft te openen.

liezenogwat

  • Gast
Re: Thuiszorg
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2012, 09:02 »
Je hebt bij ikea een medicijn kastje met slotje er op waar best veel spullen inpassen. Je kan dan daar alle kloetinge dingen inleggen en als je denkt dat iemand daar iets uit nodig heeft dat je het er dan zelf uit pakt...
Lijkt me helemaal niet raar als je een privé kastje hebt!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Thuiszorg
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2012, 12:30 »
Ik heb er zelf geen last van. Maar ik woon dan ook niet alleen maar samen. En voor Niels heb ik geen geheimen. Op mijn toilet staan de tampons en maandverband ook gewoon op een plank boven de wc. Elk meisje wordt immers ongesteld en daar wil ik geen geheim van maken, of iets ongemakkelijks. Nu zal het niet alleen om de tampons gaan maar ook om andere items, waar je liever niet van hebt dat iemand weet dat je dit hebt.

Ik vind dat een la of kastje waarin gewoon niemand komt een heel goede optie is. Gewoon lekker een plekje maken en daar je spulletjes indoen waarvan jij vindt dat niemand daar wat mee te maken heeft!

liezenogwat

  • Gast
Re: Thuiszorg
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2012, 12:37 »
Ik heb maandverband en tampons in een bakje met deksel zitten, vind het altijd zo'n rommeltje... Nu ziet niet iedereen alles gelijk maar kan ik er wel snel en makkelijk bij.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2012, 15:34 »
Ik heb alleen huishoudelijke hulp gehad, gelukkig nog nooit hulp nodig gehad met persoonlijke verzorging, maar ik herken het gevoel wel. Ik ging altijd de dag dat de hulp kwam eerst zelf het huis door om de dingen die ik liever zelf wilde doen zelf te doen en op te ruimen wat privé was. Verder goede afspraken over wat ze mocht doen, en dat ging goed. Maar als er dan een vervanger kwam was ik nooit zo op mijn gemak.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Thuiszorg
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2012, 15:48 »
ik vond het ook altijd heel erg toen ik persoonlijke verzorging had.
je bent jong en je wilt zoveel mogelijk zelf doen.
nu ben ik wel blij dat ikhet niet meer nodig heb  :bloos:.
heb nu alleen nog een woonbegeleiding en huis houdelijke hulp.
maar daar heb ik gewoon afspraken mee gemaakt

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2012, 16:10 »
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Gewoon een eigen kastje, laatje of mandje waar hun niks in te zoeken hebben en waar jou'n privé spullen in zitten. Hun hebben dat ook gewoon te respecteren.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2012, 16:14 »
Ik krijg huishoudelijke hulp. In het rapport van de va staat dat hulp voor de was ook eigenlijk noodzakelijk is. Niet zozeer voor de was in de wasmachine en droger doen. Maar wel voor het opvouwen en strijken. De wmo heeft aangeboden die hulp erbij te doen maar dat vind ik wel lastig. Vooral vanwege  het ondergoed e.d. dat vind ik toch iets privés (ben ook zo'n muts die speciaal ziekenhuis ondergoed heeft voor doktersafspraken)   

Verder zou ik voor je spulletjes een speciaal kastje reserveren een nachtkastje of een kastje in de badkamer o.i.d.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Thuiszorg
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2012, 16:27 »
Mijn kasten zijn vrijwel allemaal open, niet veel privacy daar. Dat is natuurlijk te regelen maar het grootste probleem is dat ik het eigenlijk niet durf te bespreken :p Ja ik ben een beetje een doos af en toe.
Collective madness is called sanity

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2012, 16:57 »
Het lijkt mij ook moeilijk om dat plots aan te kaarten van: eeuhm ja ik heb hier nu een kastje waar ik allemaal privé spullen in heb zitten. Het is niet de bedoeling dat jullie daar aan zitten. Of iets in die richting!

Het is makkelijker om het van het begin af aan gelijk door te nemen alle regels en dan kan je het noemen bij de dingen die ze moeten weten.

Wel zou ik er gewoon over beginnen, van sinds kort heb ik een plekje waar ik echte privé spullen opruim, ik heb liever niet dat jullie daar in zitten. Succes!

liezenogwat

  • Gast
Re: Thuiszorg
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2012, 22:16 »
Of gewoon kastje nemen, niks over zeggen en als iemand er naar vraagt kun je altijd nog zeggen dat dat jou privé kastje is (moet je er wel iets van slootje oid op hebben)...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Thuiszorg
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2012, 06:58 »
 ????? Een slootje op de kast???? Geeft dat geen rotzooi? :p

liezenogwat

  • Gast
Re: Thuiszorg
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2012, 09:58 »
????? Een slootje op de kast???? Geeft dat geen rotzooi? :p
Ooh serieus! Ik haat m'n telefoon (en dan vooral de autocorrect!)
Een slotje op de kast....

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal