(Medical) tapen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: (Medical) tapen  (gelezen 42279 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #75 Gepost op: 12 februari 2012, 18:10 »
Vragen kan altijd toch, Anoesjka? Als je fysio het niet zinvol vindt, zal hij je vast wel uit kunnen leggen waarom niet, en ook daar word je wijzer van. Je hoeft niet te wachten met ingrijpen tot het niet meer te houden is, juist door op tijd even wat rust te nemen kun je voorkomen dat het erger wordt.

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: (Medical) tapen
« Reactie #76 Gepost op: 12 februari 2012, 19:10 »
Tapen kan zeker, al laat tape op een hand wel veel sneller los. Maar je kan overstrekken wel voorkomen.

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #77 Gepost op: 12 februari 2012, 20:05 »
ik krijg enorme jeuk van de tape en echt binnen 2 uur soms al uitslag enzo.
erg vervelend een vriendin van mij die dezelfde fysio heeft had hier ook last van
die had van de huisarts een bepaalde spray gekregen tegen doorlig en zit wonden.
hiervoor werkte deze spray niet toen zei mijn fysio laten we dat een proberen onder de spray te spuiten,
bij mijn vriendin gaat het fantastisch!

heb flesje van haar gekregen wat bijna leeg was en nu heb ik het onder de tape zitten en het werkt goed moet ik zeggen tegen de jeuk alleen de delen die over elkaar heen zijn geplakt heb ik jeuk. en het zit er nu dus al 2 dagen op, op mijn schouder waar ik normaal het snelste iritatie heb dus dit is echt super!

mischien kunnen er mensen hiermee ook geholpen zijn!
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: (Medical) tapen
« Reactie #78 Gepost op: 12 februari 2012, 23:02 »
Je bedoelt waarschijnlijk cavilon, ik gebruik het ook. Het helpt wel, maar op bepaalde plekken is het alsnog niet genoeg (ik schijn lokaal allergisch te zijn voor cure tape)
Collective madness is called sanity

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #79 Gepost op: 13 februari 2012, 15:00 »
zo heet het niet,(kan het nu ff niet opzoeken staat ergens hoog en ben alleen) maar ik heb het alleen nog maar op me schouder geprobeerd die is het meest overgevoelig nl
en daar werkt het goed de tape zit er nog steeds op vanaf vrijdag dus dat is een wonder van mij...
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #80 Gepost op: 13 februari 2012, 20:34 »
Ik heb over m'n duim gevraagd, maar omdat hij er een beetje uitgaat moet ik  eerst de orthopeed afwachten, daar ga ik woensdag heen.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #81 Gepost op: 12 maart 2012, 08:44 »
het tape voor m'n duim stelt eigenlijk niet zo heel veel voor hoor, er zit een stuk tape aan de binnenkant op m'n duim, dit houdt het overstrekken niet echt tegen maar remt wel omdat het strak trekt als ik m'n duim verder wil strekken dan mag zeg maar. De theorie van de fysio is dat ik op die manier afleer om m'n duim er zover uit te duwen en dat het niet meer kan omdat de banden weer wat strakker worden als ik er maar lang genoeg tape op heb. Ik vind het tape wel prettig omdat het remt, daardoor heb ik er geen pijn in. Alleen als ik langer dan een dag geen tape erop heb is het effect weg, en het is ook wel lastig met eten klaar maken en met douchen is het ook niet echt handig.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #82 Gepost op: 12 maart 2012, 10:16 »
Ik vraag me af of banden weer korter kunnen worden? Als dat zou kunnen zouden wel meer mensen hier met iets dergelijks werken lijkt me? Maar dat is puur wat ik me afvraag geen idee of het medisch gezien zou kunnen.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #83 Gepost op: 12 maart 2012, 10:24 »
De theorie dat banden weer korter worden door tapen is volgens mij niet van toepassing op patiĆ«nten met HMS/EDS.Door een fout in  opbouw van het callogeen ;).Het bekende verhaal van een elastiekje waar de rek uit is,dat kun je inkorten,maar de rek blijft eruit,dus zal het niet meer terugveren en dat is ook een beetje aan de hand met de banden van HMSsers/EDSsers.Snappie?
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #84 Gepost op: 12 maart 2012, 10:32 »
korter zullen ze idd niet worden, het is meer dat het overstrekken geremd wordt, ik kan hem nl makkelijk door de tape heen drukken als ik dat wil. het gebeurt ook als ik iets opendraai, of pak dus op die manier helpt het ook niet. Het is echt een rem voor mij, een reserveband zeg maar ;)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #85 Gepost op: 12 maart 2012, 10:36 »

De theorie van de fysio is dat ik op die manier afleer om m'n duim er zover uit te duwen en dat het niet meer kan omdat de banden weer wat strakker worden als ik er maar lang genoeg tape op heb.
Snap ik,maar ging even in op de theorie van je fysio.Die zou toch beter moeten weten :whistle:
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #86 Gepost op: 12 maart 2012, 10:40 »
ja dat is ook zo, maar hij doet altijd erg z'n best, neemt me serieus zoekt dingen uit, zal nooit zeggen zet maar even door als ik pijn heb dus als ie het dan zo wil proberen laat ik het maar even zo.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #87 Gepost op: 12 maart 2012, 11:19 »
ook dat begrijp ik volledig ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: (Medical) tapen
« Reactie #88 Gepost op: 12 maart 2012, 12:37 »
Zo raar is die gedachte van de fysio nou ook weer niet. En kinesio tape maar ook gewone tape zal nooit luxatie kunnen opvangen. Maar het doel van de fysio is met die tape een ander bewegings patroon er in te laten slijten. De tape waarschuwt als je je vinger overstrekt. Daardoor zal je als je er naar luistert dingen anders vastpakken of doen.
Die banden blijven slap, maar een ontstekings reactie die ontstaat door steeds te overstrekken/overbelasten kan je daarmee wel de kop in drukken.
Dat tape in dit geval geen blijvende oplossing is, is ook duidelijk. Je gaat met HMS en EDS steeds toch die eindstand zoeken. Hoe je je zelf ook bewust bent van dingen die je verkeerd doet.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #89 Gepost op: 12 maart 2012, 12:43 »
ja dat is precies wat ik bedoelde, dank je :D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal