(Medical) tapen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: (Medical) tapen  (gelezen 42131 keer)

Earth

  • Gast
(Medical) tapen
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:39 »
Een topic over medical taping en het tapen van gewrichten.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:(Medical) tapen
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2011, 21:07 »
Ik ben sinds een week bezig met cavillon. Er is speciale cavillon spray voor onder tape en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed werkt. Nog geen huidirritatie gehad en het tape plakt er goed op. Nu maar afwachten hoe het gaat met het afhalen.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:(Medical) tapen
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2011, 23:04 »
Hoi Nih, wat is dat? Tegen allergie reactie of zo?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:(Medical) tapen
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2011, 23:06 »
Naja, het vormt een soort laagje op je huid. Kan gebruikt worden tegen allergische reacties maar ik probeer vooral te zorgen dat mijn huid blijft zitten als ik het tape er af trek.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:(Medical) tapen
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2011, 08:30 »
Cavilon maakt een soort filmpje op je huid, waardoor het beschermd word tegen irritaties. Barriere-vorming wordt dat ook wel genoemd.
Fijn dat het goed werkt Nih!

liezenogwat

  • Gast
Re:(Medical) tapen
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2011, 08:43 »
Medical taping heb je tegenwoordig ook voor hooikoorts patienten! Bij m'n zus werkte het niet (proefpersoon) maar heel veel mensen hebben er baat bij!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:(Medical) tapen
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2011, 08:49 »
huh? plakken ze t dan onder je neus ofzo? wat moet ik me daarbij voorstellen :o ???

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:(Medical) tapen
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2011, 09:06 »
Fijn dat het werkt Nih. Misschien moet ik het ook eens proberen als ik getaped moet worden. Ik krijg altijd een soort blaren. Niet echt fijn. Ik word gek van de jeuk als ik getaped ben en als ik het er dan af ga halen trek ik m'n huid helemaal open

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:(Medical) tapen
« Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2011, 09:14 »
Ja dat is niet handig dan. Maarem, je  gebruikt toch wel cure tape? Niet van dat rigide spul? Dat werkt namelijk niet goed bij hms/eds, omdat het je spieren tegenwerkt... Tenminste, dat vertelde de gipsmeester mij en in mijn ervaring maakt het dingen alleen maar erger.

Het aftrekken van tape ging redelijk goed, nog wel wat irritatie maar mijn huid was niet zo vuurrrood als normaal. En ik miste ook geen lappen. Wel belachelijk droge huid, maar daar heb je zalfjes voor.
Volgende keer ga ik met twee laagjes proberen.
Collective madness is called sanity

liezenogwat

  • Gast
Re:(Medical) tapen
« Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2011, 09:17 »
Roos, er lopen zenuwbanen over je rug en daar plakken ze dan, een stukje over je ribben en schouders en borst. Eigenlijk zelfde principe als acupunctuur, denk ik...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:(Medical) tapen
« Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2011, 09:25 »
Ja daar had ik over gelezen! Dat zou werken omdat het de huid een stukje optilt waardoor de doorbloeding gestimuleerd wordt op die punten. Zo werkt het ook met oedeem tapen enzo.
Collective madness is called sanity

liezenogwat

  • Gast
Re:(Medical) tapen
« Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2011, 10:32 »
Ik vraag me echt af of het zou werken bij mij... Schijnt dus dat mensen dan aan het begin van hooikoortsseizoen dat tape opplakken, kan paar dagen blijven zitten, en dat ze dan 2-3 behandelingen doen achter elkaar, en de rest van het seizoen verlost zijn van klachten! Ergens denk ik dan vooral dat het tussen je oren werkt...
Voorlopig hou ik het wel bij m'n pilletjes, oogdruppels en neusspray, maar als er hier iemand is die het zou willen uittesten dan hoor ik het graag!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:(Medical) tapen
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2011, 11:08 »
@Nih  Cure tape? Geen idee. Ik heb sport tape van de apotheek.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:(Medical) tapen
« Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2011, 11:21 »
Sport tape is ook rekbaar, bijna hetzelfde spul. Maar als je er dus blaren van krijgt kan je een ander merk proberen (cure tape bijvoorbeeld). Ik heb eerst kinesio tape gebruikt (is ook hetzelfde, maar met andere lijm).
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:(Medical) tapen
« Reactie #14 Gepost op: 3 mei 2011, 22:39 »
Sport tape is ook rekbaar, bijna hetzelfde spul. Maar als je er dus blaren van krijgt kan je een ander merk proberen (cure tape bijvoorbeeld). Ik heb eerst kinesio tape gebruikt (is ook hetzelfde, maar met andere lijm).
Een ander merk kan inderdaad veel schelen, als je een gevoelige huid hebt kan het echt de moeite waard zijn om eens een ander soort tape te proberen. Mijn vorige fysio gebruikte een soort ondertape, vergelijkbaar met pleisters voor de gevoelige huid, waar dan de tape overheen ging, dat kan ook nog wel eens helpen.

Ik heb ook nog een tape-vraagje. Ik zoek een oplossing om mijn schouders wat te stabiliseren tijdens het zwemmen, en dan specifiek bij de borstcrawl, maar dan wel op zo'n manier dat alle bewegingen nog wel mogelijk zijn. Zou cure tape hier geschikt voor kunnen zijn?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal