Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88486 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2011, 19:01 »
Ik heb het gevoel dat mijn scheenbeen verschuift bij zijwaartse krachten, op de plek waar hij aan mijn kniegewricht vast zit zeg maar..
Als ik met mijn benen over elkaar zit zie je er ook een kleine bobbel uit komen. Heeft iemand tips om erger tegen te gaan? Ik heb geen zin om daar ook subjes te krijgen..

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2011, 19:07 »
Met je benen over elkaar zitten is voor je knieën geen prettige houding (vond mijn ergo iig), misschien kun je daar wat op gaan letten? Verder kom ik niet zoveel verder dan de standaarddingetjes van spieren sterk houden/krijgen, en zorgen voor een goede houding, hopelijk zijn er hier anderen met kniespecifieke tips :)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2011, 21:46 »
Echt specifieke tips voor die zijwaartse krachten weet ik niet. Maar mij is in het ziekenhuis ooit eens verteld dat het het beste is om je knieën niet verder te buigen dan 90 graden, omdat tot 90 graden je botten op de beste manier op elkaar staan of zoiets. Meestal wanneer je met je benen over elkaar zit, is de hoek van je knieën minder dan 90 graden. Misschien toch maar zo min mogelijk met je benen over elkaar gaan zitten?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2011, 10:14 »
Met knieeen over elkaar zitten is ook niet goed inderdaad, ik probeer het ook ernstig hard af te leren. Maar dat is nog best moeilijk! Ik zit namelijk al mijn hele leven met mijn benen in de knoop :P
Ik zat altijd met mijn benen over elkaar, en dan de voet van mijn bovenste been, achter de kuit van mijn onderste been gehaakt. Snappie?
Maar dat heb mezelf al afgeleerd..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #34 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:19 »
Die houding ken ik.  Ik heb mezelf dat ook moeten afleren..hoewel ik nog weleens de neiging heb zo te gaan zitten.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #35 Gepost op: 13 augustus 2011, 16:17 »
Ik ken die houding ook, en moet er echt op letten dat ik niet te vaak zo ga zitten (want het zit wel lekker vind ik, maar het is niet goed voor je gewrichten). In mijn rolstoel zit meestal mijn handbike-adapter tussen mijn benen, en dat helpt wel. Als je de neiging hebt om met je benen over elkaar te gaan zitten, kan dat ook een aanwijzing zijn dat je zithouding niet goed is of dat je bijvoorbeeld te hoog zit (wat Nih hierboven ook al zei). Elke stoel waar je op zit goed instellen is niet praktisch, maar je rolstoel en vaste bureaustoel bijvoorbeeld moeten gewoon goed zijn.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2011, 16:30 »
ah zeer herkenbaar
wil nog weleens met mijn voeten op tafel liggen en dan zo lekker mijn knieeen overstrekken.
net als op de bank liggen met brace aan lukt het me niet en met brace uit wel  :P zo fout maar soms vind ik het gewoon even lekker.
alleen als je dan opwilt staan heb je weer last van die lastige knieen

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #37 Gepost op: 13 augustus 2011, 20:34 »
Haha Linda dat is best wel fout ja ;)
Ik weet dat als je de neiging hebt steeds te verzitten, je waarschijnlijk niet goed zit. Ik heb ook geen een stoel die goed is afgesteld, behalve straks mijn rolstoel dan.
Ik zit het liefst gewoon in de knoop.. Haha

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2011, 09:24 »
hihi ja het liefst zitten we idd in de knoop haha

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #39 Gepost op: 21 augustus 2011, 18:10 »
Wat linda zegt met de benen op tafel en je knieen lekker door laten hangen klinkt wel heel herkenbaar!! Tis zo lekker tot dat je inderdaad weer in de benen moet!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #40 Gepost op: 22 augustus 2011, 02:51 »
Ik zit bewust niet meer zo, anders slaan mn knieen op slot.. En t staat zo moeilijk op als je knieeen niet meer willen buigen

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2011, 16:57 »
Wat ik wel lastig vind is dat mijn knieen helemaal naar achteren slaan als ik wat loop!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #42 Gepost op: 5 september 2011, 21:18 »
Om even mijn probleem in het juiste topic te gooien:

Vorige week zondag deed mijn knie ineens onwijs zeer toen ik uit bed stapte. Hele dag rust gehouden, zo weinig mogelijk op gelopen. Geen effect. Maandagochtend was het zelfs zo erg dat ik niet meer op mijn been kon staan en de tranen in me ogen sprongen als ik er iets druk op zette. Ik ben gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan en ik kreeg gelijk een drukverband om de zwelling (want ja, die was ook aanwezig) te verminderen.

Na 5 dagen moest ik maar weer terugkomen. Dat was afgelopen vrijdag. Drukverband mocht er (EINDELIJK) vanaf, maar zat nog steeds aardig wat vocht in mijn knie (al was het wel minder dan die maandag). Een tubigrip gekregen die ik maar zoveel mogelijk om moest doen. Dit weekend mocht ik weer wat gaan belasten, dus ben ik gewoon af en toe wat door huis wezen banjeren.

Omdat ik vandaag toch wel weer heel graag naar school wou, ben ik toch maar gegaan. Zonder krukken of zonder rolstoel, want met krukken ben ik al helemaal stuk voordat ik bij de bus ben, en zonder rolstoel omdat ik die de trein niet in kan krijgen met een brakke knie. Het zijn nog best behoorlijke eindjes lopen, en dan tel ik de trappen op en af nog niet eens mee! Al met al ging het goed, tot aan Deventer... Daar begon mijn knie weer onwijs zeer te doen. Ik was blij dat ik bijna op school was!!! Eenmaal aangekomen ben ik gelijk met mijn been omhoog gaan zitten in de hoop dat de pijn weer wat zou zakken. Gelukkig was dat het geval tijdens rust, maar zodra ik maar weer een beetje druk op mijn knie zette, was het weer mis. De hele middag zoveel mogelijk met mijn been omhoog gezeten, want ik moest natuurlijk ook weer terug.

Nu ben ik "al" 5 uur thuis en zit ik (met uitzondering van af en toe een sigaretje roken op het balkon en een plaspauze) al die tijd al met mijn been omhoog. Het lijkt of me knie weer dikker is geworden. En hij doet ook weer net zoveel pijn als vorige week zondag... Schiet niet op dus... Morgen maar weer eens gaan bellen met de poli of ze me niet een verwijzing kunnen geven naar een orthopeed, want ze willen er verder niet naar kijken omdat ik "geen trauma" heb gehad... (niet gevallen, niet gestoten, niet *bewust* verdraaid... -waarschijnlijk in mijn slaap- ) :S :S

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #43 Gepost op: 6 september 2011, 00:05 »
Klinkt niet fijn Martinuzje. Waarom gebruik je geen reisassistentie voor in de trein?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #44 Gepost op: 6 september 2011, 08:45 »
omdat ik dan 4x in de week die reisassistentie moet aanvragen en bovendien ben ik dan nog niet de bus in en uit... (in deventer is het niet zo heel lekker in en uitstappen met rolstoel)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal