Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88487 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2011, 11:36 »
Voor morgen komt deze tip te laat, maar voor een andere keer: op de markt heb je vaak een kraam staan met allerlei soorten schuim (bij ons tenminste wel). Hier kun je zoeken op welk schuim je het lekkerste zit en het aanschaffen. Is op de markt helemaal niet zo duur! Mijn advies: een laag latex en een laag traagschuim er bovenop.

En nu weer ontopic!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2011, 14:02 »
Bedankt voor de tip Marianne,

Ik woon vlak bij de "haagsche mart" misschien lukt het wel om morgen ochtend nog even er heen te gaan. Maar waarschijnlijk niet moeten de kids ook naar m'n zusje brengen en de ander naar m'n vriendin.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Knieklachten
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2011, 14:11 »
Ik heb nog dat schuimrubber kussen liggen rika, die neem ik wel voor je mee, mag je van me hebben. Moet je alleen even een doek of deken ofzo meenemen, want hij laat pluisjes/brokjes schuim los.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2011, 14:36 »
Dat is lief van je Nih. Ik zal een handdoek mee nemen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2011, 17:35 »
En nu heb ik twee zwabber knieën. En ik heb me toch heel rustig gehouden vandaag. Heb braaf in m'n modderschuit gezeten op de meet en verder niets gedaan. Ik moet bij iedere stap die ik zet me super concentreren en heel goed bewust zijn van wat ik doe zodat ik op tijd kan corrigeren in het naar voren toe of naar achteren toe door slaan van m'n knieën.

Schiet weer lekker op dit. Het lijkt wel of in snel tempo m'n spierkracht het aflaat weten. Hopelijk krijg ik snel m'n loopfiets kan ik misschien nog wat spiermassa behouden.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #20 Gepost op: 14 mei 2011, 18:10 »
Ik hoop dat je loopfiets snel komt rika! T is toch een eng idee dat je achteruit gaat

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2011, 21:12 »
Ik vind het zeker eng. Eric heeft vandaag met spoed de slaapkamers verwisseld. Altans de bedden dan. Nu hoef ik nog maar één trap als ik naar bed wil en hoef s'nachts geen trap meer af als ik naar de wc moet of zo.

M'n enkel is ook weer leuk aan het mee doen. Voelt als of er weer een subluxje zit. En het is ook verkleurd, kan het niet echt blauw noemen maar de kleur is ook niet helemaal normaal.

DUs nu maar hopen dat ie terug schiet :'(

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Knieklachten
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2011, 09:06 »
Bah Rika, dat is allemaal erg vervelend. Heb je wel fysiotherapie of iets dergelijks? Soms wil het trainen van spieren de achteruitgang toch iets stopzetten

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2011, 09:51 »
2x in de week al drie jaar lang en ik doe braaf thuis mijn oefeningen. Behalve als ik echt veel te moe ben. Maar in principe zorg ik er voor dat ik m'n oefeningen doe. Maar helaas..........

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Knieklachten
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2011, 18:47 »
Jakkes wat naar nou..

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Knieklachten
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2011, 22:35 »
Ik heb weer een nieuwe... *sarcastisch zuchtje*

Rechter scheenbeen sublux. Hij staat een beetje naar rechts... best wel pijnlijk. Ohja, en een half spastische voet :/ ding schiet alle kanten op, denk dat die zenuw kwaad op me is.

Geeeeen idee hoe ik dit nu weer voor elkaar heb...
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Knieklachten
« Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2011, 07:36 »
Oei dat is minder Nih. Een scheenbeen sub heb ik zelf ook al eens gehad..dat is zo verschrikkelijk pijnlijk!

Ik hoop dat de pijn snel weg zal trekken

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2011, 09:37 »
@Nih,

Ai, klinkt erg pijnlijk Nih. Hoop voor je dat de pijn snel weg trekt.

Knuf

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Knieklachten
« Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2011, 10:11 »
Okay ik heb ook weer iets hoor. Weet alleen niet of ik het onder de subluxjes moet zien of wat dan ook.

Ik had altijd al dat mijn knieën echt mega hard knakten als ik door mijn knieën zakte. Soms deed dat ook echt zeer. Door mijn eerder veel vuldig besproken zwabber knieën zit ik nu nog meer als eerst. Ik liep natuurlijk al niet veel ivm de pijn klachten maar met van die zwabberende knieën is het ook nog eens eng om te lopen vanwege steeds het gevoel te gaan vallen en krijg er ook last van in mijn heupen.

Dus gebruik ik m'n trippel nog vaker, lees constant, of ik zit/lig op de bank/bed. Als ik nu op sta knakken m'n knieën ook. Dus eerst was die knak er alleen bij het buigen maar nu dus ook bij het strekken. De knak bij het strekken valt wat mij betreft niet echt onder de noemer pijn. Maar erg prettig is het ook niet. Heeft iemand enig idee of het dit subjes zijn?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Knieklachten
« Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2011, 12:28 »
Knakken kunnen ook pezen zijn die ergens overheen schieten, wat meestal betekent dat er iets niet helemaal op zijn plek staat. Het kan idd ook een sub zijn die terugschiet of een luchtbelletje in je kraakbeen, maar dat komt in je knieën meestal niet voor volgens mij.

Let je wel op de houding van je knieën als je zit/ligt? Een kussentje eronder wil wel eens helpen. Als je zit moeten je voeten plat op de grond staan terwijl je bovenbenen wel steun krijgen van je zitting. Je benen mogen niet hangen. Als je de neiging hebt met je benen over elkaar te gaan zitten betekent dat meestal dat je verkeerd zit.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal