Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88485 keer)

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #255 Gepost op: 20 februari 2013, 18:29 »
Het lopen met kruk helpt heel goed, ik kan nu veel makkelijker lopen en hoef niet na een half uur te zitten en mijn knie is een stuk minder stabiel.
Dus omdat ik er zoveel aan heb moet ik toch maar met kruk blijven lopen, in iedergeval voor wat langere stukken.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Knieklachten
« Reactie #256 Gepost op: 27 augustus 2013, 21:24 »
Een beetje laat misschien, maar als je langere tijd met kruk / krukken loopt moet je echt uitkijken met je polsen en schouders. Mocht je er last van krijgen kan je onderarmschaal krukken gebruiken, dan worden je polsen in ieder geval ontlast.
Collective madness is called sanity

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #257 Gepost op: 19 september 2013, 21:00 »
Ik moet hier ff stoom afblazen... Vanmiddag had ik thuishulp hier, ik was zelf ook rustig aan wat dingetjes aan het doen (opruimen, afstoffen op ooghoogte enzo), en waarschijnlijk heb ik net even wat verkeerds met mijn linkerknie gedaan. Hij doet de hele middag namelijk al vreselijk pijn, kan em niet meer goed strekken, maar buigen gaat al helemaal niet. Kan er ook bijna niet op staan... Als ik het wel probeer (of het per ongeluk uit automatisme gaat), ga ik door de grond van de pijn. Ik heb em al de hele avond in de stand waarin ik het minste pijn heb "languit" en omhoog gehad, drukbandage eromheen, maar niets helpt. De pijn lijkt alleen maar erger te worden.
Ik heb deze pijn eerder gehad, maar dan in rechts, en als nu hetzelfde het geval is als bij rechts, kijk ik nu al uit naar de weken pijn (en drukverband) die gaan volgen...  :'( :-[

Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Ik ga nu in ieder geval proberen te slapen... maar als het morgen nog net zo pijnlijk is (of pijnlijker), dan maar weer naar de huisarts? Ik weet het allemaal niet meer namelijk.... :/

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #258 Gepost op: 19 september 2013, 23:01 »
Fysio?

Myrthe

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #259 Gepost op: 20 september 2013, 08:08 »
Idd, naar je huisarts.. Fysio..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #260 Gepost op: 20 september 2013, 08:19 »
Als je een goede fysio hebt, zou ik zelf daarvoor kiezen i.p.v. de huisarts. Mijn ervaring is dat je daar op korte termijn meer aan hebt, huisartsen zeggen vaker "Kijk nog maar even aan" en dat is denk ik net wat je niet wilt.

Hoe is je knie nu na een nacht slapen (als dat gelukt is...) trouwens?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #261 Gepost op: 20 september 2013, 14:14 »
Heb goed geslapen, alleen de pijn was alles behalve weg. Maar naar fysio geweest (thnx voor de tip, had ik even niet aan gedacht!) en die heeft m'n knie goed onderzocht. Hij is heel instabiel en mijn knieschijf spoort voor geen meter (maar dat wisten we al). Waarschijnlijk beschadiging opgelopen. Nu heeft hij mijn knie ingetapet en moet ik dinsdag terugkomen voor controle, behandeling en oefeningen. Hij is ruim een uur bezig geweest vandaag in ieder geval, en ook goed alles nagekeken. Wel fijn dat het kon. Nu dit weekend rustig aan doen, wel gewoon blijven lopen, maar met mate. Verder als ik zit pootje omhoog en paracetamol of ibuprofen slikken en het weekend door proberen te komen zonder al te veel pijn.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #262 Gepost op: 20 september 2013, 16:08 »
Blij dat 'ie in ieder geval goed onderzocht is! Nu hopen dat het na het weekend wat beter gaat...

Offline Strid

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #263 Gepost op: 20 september 2013, 17:53 »
En nu maar hopen dat de pijn langzaam minder wordt en de taping verlichting en steun geeft.

Zelf ga ik meestal ook naar de fysiotherapie wanneer ik veel pijn heb. De huisarts zegt inderdaad vaak even af te wachten, of stuurt me met extra pijnstilling naar huis. De fysio weet vaak de pijn iets te verzachten, kan me helpen met taping en goede oefeningen of adviezen om de periode weer door te komen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #264 Gepost op: 6 november 2013, 08:59 »
Geen idee of dit nuttig kan zijn voor de mensen met ernstige knieklachten - weet ook niet wat de praktische consequenties hiervan zijn - maar er is dus een nieuwe knieband ontdekt die bij slechte behandeling een deel van het doorzakken van knieƫn kan verklaren.

http://fysioforum.nl/2013/11/05/belgische-chirurgen-ontdekken-anterolateraal-ligament/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=belgische-chirurgen-ontdekken-anterolateraal-ligament

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Knieklachten
« Reactie #265 Gepost op: 7 januari 2015, 22:24 »
Toch knap dat ze daar al die jaren overheen gekeken hebben :p

Ik word een beetje gestoord van mijn knieen op het moment. Het was al best slecht, mijn knieschijven zijn zo instabiel dat als ik mijn benen strek, dat ze dan uit de kom liggen. Het hele kniegewricht wilde ook nog wel eens schuiven, maar dat gebeurde niet gek vaak, maar eens in de zoveel dagen ofzo.

Waarschijnlijk heef een scheve rugwervel er wat mee te maken, dat zal allicht niet alleen invloed hebben op het gevoel. Ik kan geen goede houding meer vinden, als ik wat meer strek vliegen mijn knieschijven er uit, als ik meer buig gaat mijn scheenbeen schuiven ten opzichte van mijn bovenbeen.

Weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Enkels tapen lijkt wel iets te helpen, maar niet voldoende. Op mijn knieen zelf kan ik geen tape hebben (ontstekingsreacties, kwetsbare huid, etc.), en mijn brace kan ik liggend niet dragen omdat de doorbloeding al bar slecht is (mijn voeten voelen aan als ijsklompjes, lig permanent op een warmwaterkruik om ze boven kamertemperatuur te houden).

Aan de oefeningen die ik doe is ook niks veranderd... Heb van de week maar even over geslagen in de hoop dat een beetje rust helpt. Maar hoe ik verder rustiger aan kan doen weet ik ook niet, ik lig al 24/7... :/
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #266 Gepost op: 8 januari 2015, 00:19 »
Kun je geen kniebrace krijgen die niet strak zit maar wel een graden beperking heeft? Die van mij houdt vrij los al het overstrekken tegen ik moet hem alleen strak trekken voor het afzakken maar ik denk dat als je ligt je daar niet zo'n last van hebt. Van donjoy zo'n metalen met klittenband die je aantrekt zo strak als je wilt

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Knieklachten
« Reactie #267 Gepost op: 8 januari 2015, 20:24 »
Op zich geen gek idee, maar ben ook wel een beetje bang dat het juist meer schade op gaat leveren. Ik heb voorheen zo'n brace gehad (past niet meer) maar als die ook maar een beetje verschoof trok hij mijn knie er juist uit...
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal