Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74177 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #180 Gepost op: 13 november 2014, 09:59 »
Ik denk dat het meer anatomisch is. Aan mijn linkerkant had ik zeer ernstige heupdysplasie, recht iets minder. Dus misschien dat de ontwikkeling toch niet helemaal lekker is gegaan daar!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #181 Gepost op: 14 november 2014, 08:09 »
zou best kunnen ja... Ik heb ook HD, dan wel niet ernstig zoals jij maar toch... Misschien dat dat er dan toch mee te maken heeft.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #182 Gepost op: 12 januari 2015, 12:48 »
Laatste tijd weer veel last van mijn heup. Heb drie weken geleden een volledige heup luxatie gehad. Hij is gelukkig vanzelf weer terug geschoten, maar na een volledige luxatie heb ik altijd wel een terugval. Ik baal er zo van want het lukt me steeds om op te bouwen bij de fysio. En het lopen gaat dan ook echt beter, en dan gebeurt er weer zo iets waardoor ik terug val. Grrrrrrr.
Heb oefeningetjes bij de fysio gedaan, ook om te kijken waardoor ik nou steeds door mijn been zak. (soms lijkt het vanuit mijn heup te komen, alsof mijn heup subluxeert en ik er daardoor doorheen zak. Maar soms lijkt het ook andersom te zijn. Dus dat ik er doorheen zak, en omdat de spierspanning dan heel even weg valt subluxeert mijn heup. Ik kan mijn spieren op tijd weer aanspannen zodat ik er niet totaal doorheen zak en op de grond lig. En doordat ik mijn spieren aanspan schiet mijn heup gelijk weer terug)
Welke van de twee het is weten we nog niet.. Maar goed, de pijn in mijn heup is af en toe best heftig, en dat is zo belemmerend. Want te lang zitten doet dan ook pijn, waardoor ik het beste een beetje half kan liggen met een kussen onder mijn knieen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #183 Gepost op: 20 mei 2015, 18:38 »
En laatste weken weer veel last van mijn heup en veel subluxaties. Ben er achter gekomen dat ik heupdysplasie heb, niet in ernstige vorm. Maar het verklaart wel een hoop. Ik heb het eens eerder gehoord toen ik op de SEH zat met een subluxatie, toen zei die arts dat ik dysplastische heupen heb. Maar daarna nooit meer wat over gehoord dus ik dacht het zal wel. Alleen nu een tweede arts het zegt..

Zijn er hier mensen die een bekkenband bij heup klachten gebruiken? Ik heb een bekkenband maar ik zit altijd te stoeien, want zodra ik ga zitten zit dat ding niet meer goed. Vanwege de hoek waarin je heupen dan staan.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #184 Gepost op: 21 mei 2015, 12:47 »
Ik heb een tijd mijn bekkenband ook voor mijn heupen gebruikt, zelfde probleem idd. Niet dat ik zit, maar ik heb mijn benen graag omhoog liggen op bed, juist voor mijn heupen. Ik heb er geen oplossing voor helaas.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #185 Gepost op: 29 mei 2015, 17:25 »
Ik lig ook graag met mijn benen opgetrokken

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal