Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74202 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Heupproblemen
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:03 »
Hier alles wat te maken heeft met heup problemen

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2011, 21:34 »
Ik heb nou zo iets raars.
Ik zal de laatste tijd veel door mijn heup(en) heen. Als ik moe wordt knakt hij ook bij elke stap.
Het lijkt net of ik hem dan niet meer kan houden, waardoor hij opzij/omhoog gaat als ik er druk zet van onder (dus als ik sta en loop).
Nu heb ik zaterdag (te) veel gelopen, waardoor hij dus ging knakken.
En nu heb ik dus een soort bloeduitstorting(?!) op mn heup/lies en het doet ontzettend pijn als ik loop .. :S
Zodra ik zit of lig trekt alle pijn meteen weg...
Ik probeer hem te ontlasten want elke stap doet pijn maar daardoor overbelast ik mijn linker been te veel.
Mijn knie begint al rood en warm te worden :S Weet niet wat ik nu moet doen..
Ik moet lopen anders kom ik nergens, ik kan misschien wel krukken halen maar dat vinden mn schouders niet leuk.
De fysio wist er vandaag ook niet veel nuttigs over te zeggen, behalve dat mn bekken scheef staat.
Iemand tips?
Ik vind die bloeduitstorting raar..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Heupproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2011, 09:18 »
Ik denk dat die bloeduitstorting zou kunnen komen door een sublux in je heup ofzoiets, of een irritatie van je spieren. Het is erg vervelend zeg.
Doe rustig aan.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2011, 19:08 »
Ik weet niet zeker of het een sublux is, weet eigenlijk ook niet hoe je dat hoort te voelen en waar aan je merkt of t een sublux is ???
Die knak lijkt meer een soort snapping hip maar dan erger, je kan hem horen, zien en voelen :P
Het wordt steeds erger / pijnlijker. Word er een beetje moedeloos van.
Mijn andere been begint al aardig overbelast te raken.
Ik heb wel krukken in huis maar ik ben bang dat ik dan straks met overbelastte benen EN armen zit. Dat lijkt me ook niet handig

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Heupproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2011, 20:51 »
heb mijn heup ook gesubluxeerd zonder ik het wist en die was ook flink blauw.
nu had ik hem zondag weer gesubluxeerd dit keer voelde ik het wel.
en jup weer blauw.
zaterdag om gekiept met de handbike :P nu ben ik in evenwicht met al die bulten van me.
maar mijn heupen zijn ook niet zo geweldig had het idee vorige week dat ik weer ontstekingen aan het kweken ben in me heupen.
nu ik toch rust moet houden met mijn kneuzingen kijk ik het weer aan.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2011, 22:18 »
Doe rustig aan, Zwaantje! Uit je verhaal begrijp ik dat je heup zoveel klachten is gaan geven nadat je teveel hebt gelopen, dan moet je je lijf wel even de kans geven om te herstellen. Tegen de tijd dat je heup weer wat rustiger is, kun je in overleg met je fysio weer gaan kijken hoe je je spieren zo sterk mogelijk kunt houden.

Met krukken lopen is erg belastend voor je schouders en polsen, kleine stukjes kan geen kwaad, maar hou ook daar je grenzen goed in de gaten. Moet je veel lopen? Kijk ook even welk looppatroon het minste pijn doet (kleinere/grotere stappen, stand van je voeten, smaller/breder lopen), dat kan soms ook veel schelen.

Heb je ook pijn aan je heup als je op je zij ligt (op de pijnlijke heup)? Dat kan wijzen op een slijmbeursontsteking.

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2011, 10:28 »
Mijn heupen zijn mijn zwakste plekken... helaas.
Ik heb al 2x slijmbeursontsteking gehad aan beide heupen (tegelijk)!
Nu ben ik krachttraining aan het doen met mijn fysiotherapeut
om alles weer zo sterk mogelijk te maken, want ik heb door die slijmbeursontstekingingen 9 weken op bed gelegen.
Door deze krachttraining kom ik op een hoger niveau en zal ik dus niet zo snel weer helemaal terugvallen.. (zodat ik niks meer kan)
Helemaal stevig zullen mijn heupen niet worden, maar ik hoop met deze krachttraining in iedergeval verdere achteruitgang te voorkomen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Heupproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2011, 11:55 »
Wat goed dat je gaat trainen om je heupen sterker te maken!! succes daarbij!! ik hoop dat het goed gaat helpen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2011, 14:49 »
Doe rustig aan, Zwaantje! Uit je verhaal begrijp ik dat je heup zoveel klachten is gaan geven nadat je teveel hebt gelopen, dan moet je je lijf wel even de kans geven om te herstellen.

Heb je ook pijn aan je heup als je op je zij ligt (op de pijnlijke heup)? Dat kan wijzen op een slijmbeursontsteking.

Ik heb al lang last van mijn heupen en knieen, al jaren, maar niet zo erg. En vanaf februari heb ik al pijn na 3 minuten staan of lopen.
Maar ik denk de hele tijd: dat gaat wel over, gewoon wat rustiger aan doen. Maar t gaat maar niet over en ik moet steeds rustiger aan doen.
Maar vorige week ben ik dus te veel gaan lopen inderdaad, momenteel kan ik geen stap meer zetten zonder pijn.
Allebei mijn knieen zijn nu ook ontstoken. Het doet ook pijn als ik op mijn heup lig, maar hij is niet gezwollen of warm.
Dus heb een rolstoel geleend bij de vitras. Die mag ik drie maanden houden.
Ga misschien toch maar overleggen om een rolstoel voor lange afstanden aan te vragen.

Melanie: ik hoop dat de fysiotherapie helpt!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Heupproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2011, 14:58 »
Wat vervelend nu zwaantje. Ik hoop dat t aanvragen van een rolstoel op lange afstanden zal gaan lukken. Het is heel vervelend als je na drie minuten al enorme last van je benen hebt.
Mijn benen zijn toevallig ook mijn zwakste punt dus ik kan me helemaal voorstellen dat je het helemaal gehad hebt nu.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2011, 08:57 »
Na een paar dagen rust gaat het al een stuk beter. :)
Ik heb kleine afstandjes op krukken gelopen en langere in de rolstoel.
Maar ik loop nog steeds raar, ik zak door mijn rechter heup heen. Dus ik loop een soort van mank.
En de bloeduitstorting is ook al minder, hij heeft wel een mooi kleurtje gekregen nu  ;)
De ontstekingen in mijn knieen zijn ook al wat minder.

 :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Heupproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2011, 10:30 »
Goed dat rust wel helpt om het allemaal wat minder te laten worden zeg...

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2011, 11:10 »
Zo te horen heeft rust je heup echt goed gedaan! Nu nog een oplossing voor het door je heup heen zakken, want dat is geen gezond looppatroon. Kan je fysio er wat mee? (Zoveel mogelijk spierkracht en stabiliteit opbouwen, en je looppatroon en  houding eens goed bekijken)

Sinds ik buitenshuis niet/nauwelijks meer loop, blijven mijn heupen mooi rustig. Ik loop nu echt stukken beter dan voor mijn rolstoel. Ik merk het wel meteen aan mijn heupen als ik teveel gedaan heb, maar het komt nu niet meer tot slijmbeursontstekingen en echte overbelasting. :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Heupproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2011, 20:10 »
Dat is wel fijn Marielle! Hoe lang kon jij, voor je rolstoel, lopen zonder overbelast te raken?
Rozemarijn: je zei dat jouw benen ook je zwakste punt zijn, heb je ook een rolstoel?

Ik ga vrijdag weer naar fysio dus even kijken of we er wat mee kunnen.
Mijn bekken staat wel een beetje scheef ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft..
Normaal gesproken kan ik iets recht knakken (ik duw dan tegen een SI gewricht) waardoor het weer rechter staat voor mijn gevoel, en de uitstralende pijn weg is. Of dat gezond is weet ik niet maar het is in ieder geval een opluchting (A)
Maar dat lukt nu al een poos niet meer, en ik heb het gevoel dat dat ook invloed heeft op mijn heup..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Heupproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2011, 02:35 »
Ja ik heb ook een rolstoel, die ik buitenshuis gebruik. Binnenshuis probeer ik zoveel mogelijk te lopen. Buitenshuis is het echter niet meer haalbaar een functionele afstand te lopen, daarbij is de ondergrond buiten vaak ongelijk en dat is niet handig met benen die alle kanten op zwabberen.
Ik kan zelf, zonder te overbelasten nog ongeveer 10 meter lopen. Die 10 meter is dan ook echt met het "goede" looppatroon dat me is aangeleerd door de fysio tijdens revalidatie. Als ik mn best doe kan ik dat, dus zonder dat looppatroon, 20 meter zonder te overbelasten. Daarna is het gewoon overbelasting. Na ongeveer 40 meter is het over het algemeen zo dat ik door mijn benen zak. Natuurlijk verschilt dit ook van dag tot dag..soms kan ik verder lopen, soms minder ver. Maar over het algemeen zijn het dus bovenstaande afstanden.

Het zou kunnen dat de stand van je bekken er mee te maken heeft. Goed dat je de fysio er even naar laat kijken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal