Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74223 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #165 Gepost op: 23 juni 2014, 19:39 »
Staat je bekken recht? Ik denk meteen aan SI gewricht of iets in de regio van het bekken. Dan heb ik namelijk zelf iets vergelijkbaars maar dat is meer in m'n bil dan in m'n heup. Wel vervelend!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #166 Gepost op: 23 juni 2014, 19:41 »
Nee dat is het niet.  Gedoe met si is me helaas ook bekend... het zit meer naar voren. ...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #167 Gepost op: 17 oktober 2014, 22:29 »
Ik heb af en toe dat mijn heup op slot gaat. Ik moet dan mijn been gestrekt houden en aan iemand vragen of die mijn voet naar buiten wil draaien, op die manier schiet het weer goed en kan ik verder lopen. Het gebeurt vooral met trap lopen of verkeerd stappen. Herkend iemand dit? Kan ik dit zien als een subluxatie of is het wat anders. Mijn elleboog blokkeert ook wel eens maar daar van weet ik zeker dat het geen sub is.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #168 Gepost op: 20 oktober 2014, 11:41 »
ik heb vaak subluxaties in mijn heup. Maar nu is mijn heup weer eens volledig geluxeerd..en heel lullig, bij een draaibeweging want ik ging net me omdraaien met mn stofdoek in de hand. Dus de vloer weer van dichtbij gezien....en goddank ging het reponeren nu wel zelf (been onder de bank klem gelegd en dan hard trekken en draaien..auw). Maar die napijn is echt doodirritant. Hebben jullie ook napijn? Hoe lang? bij mij kan dat echt wel een week of twee aanhouden...-_-"

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #169 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:46 »
Ja enorme na pijn, na een volledige luxatie ook altijd een flinke bloed uitstorting. Gelukkig heb ik dit niet vaak. Inderdaad een week of twee voordat die napijn weer weg is en de zwelling weg is. Laatste keer dat ik een heup luxatie had gehad kwam ik zowat niet in mijn rolstoel. Want ik heb zijkussentjes in mijn rolstoel waardoor ik klem zit. En de zwelling zorgde er voor dat mijn kont er niet meer goed tussen paste  (A)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #170 Gepost op: 22 oktober 2014, 08:39 »
hij zat uiteindelijk nog steeds niet goed, dus daarom bleef het zo zeer doen. Niels heeft uiteindelijk nogmaals gereponeerd. Nu valt de napijn best wel mee. Ik heb nu een bloeduitstorting en het voelt een warm aan. Maar gelukkig kan ik wel gewoon belasten.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #171 Gepost op: 1 november 2014, 16:18 »
Op wat voor manier staan / liggen jullie het liefst wat betreft je heupen? Misschien een beetje rare vraag maar ik merk zelf dat wanneer ik met mijn benen ver uit elkaar sta, ik een soort opgelucht gevoel voel in mijn heupen. Dat gevoel is te vergelijken wanneer je je armen lang omhoog moet houden, en je dan eindelijk je lamme arm kan ontspannen.
Hetzelfde geld voor liggen, wanneer ik met mijn knieen opgetrokken lig (dus bovenbenen tegen je buik), voel ik een soort opluchting en ook wanneer ik in een soort kleermakerszit lig of zit.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #172 Gepost op: 4 november 2014, 12:10 »
Nou ik sta het liefst wijdbeens inderdaad... En ik lig t liefst met knieen opgetrokken, maar dan naast me en niet op mn buik.. En de kleermakerszit is ook fijn idd.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #173 Gepost op: 9 november 2014, 16:20 »
Ik lig het liefst met mijn benen omhoog en ingebouwd met voedingskussens.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #174 Gepost op: 10 november 2014, 10:41 »
Haha ja.. Hele bouwwerken maak jij...maar alles voor comfort hoor. Ik geef je groot gelijk

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #175 Gepost op: 11 november 2014, 15:36 »
Ik lig ook meestal in een soort kleermakers-lig, soms idd met voedingskussen om te zorgen dat ik niet in mijn heupen ga hangen.

Het is niet zo'n goede houding voor... Nou eigenlijk voor geen enkel gewricht in mijn benen. Maar het is wel de meest prettige houding.
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #176 Gepost op: 12 november 2014, 09:30 »
Handig hè die voedingskussens?

Ik heb een paar houdingen die wel lekker zijn voor mijn heupjes. De slechtste houding is nog wel gewoon op een gewone stoel, of nog erger, een bank met een gladde zitting die ook nog iets te lang is voor mijn beentjes. Vaak zit ik in kleermakerszit (nu ook, met laptop op schoot).

Wat ook wel goed werkt, is met mijn knieën licht gebogen en dan ondersteund met kussens zodat mijn benen niet opzij vallen. En liggend op mijn zij, met het bovenste been op m'n voedingskussen.

Staan: als ik veel last heb van een heup, sta ik altijd op het andere been.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #177 Gepost op: 12 november 2014, 13:02 »
Wijdbeens werd me ook aangeraden door de bekkenfysio, omdat je dan je heupen goed in de kom draait en druk op je bekken zet. Dus met zitten ook gewoon wijdbeens (zo charmant in een rokje). Ik lig op mijn zij altijd met mijn benen zo hoog mogelijk opgetrokken. Maar als ik op mijn rug lig, draai ik juist altijd mijn benen naar binnen. Super slecht voor mijn heupen, maar het gaat automatisch. Ook met staan sta ik altijd met mijn voeten naar binnen. En ook met zwemmen, ik kan echt geen schoolslag met mijn benen maken. Mijn rechterbeen spreid en sluit heel netjes, bij mijn linker klapt mijn knie standaard naar binnen met mijn onderbeen naar buiten. Die volgt dus de beweging van mijn rechter ;) Het ziet er echt stom uit.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #178 Gepost op: 12 november 2014, 21:41 »
Oh wat apart Maaike, is dat een motorisch probleem of kan je anatomisch gezien die beweging niet maken?
Wel grappig dat jouw bekkenfysio dat heeft gezegd, want dan weet ik dat het waar is wat ik voel :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #179 Gepost op: 13 november 2014, 09:21 »
Ja inderdaad, ergens is dat als je het anatomisch bekijkt ook logisch dat t zo werkt. Oh en Maaike, de schoolslag idd, ik heb dat dus ook met mijn benen. Een been kan het echt prima (mn linkerbeen, terwijl ik eigenlijk rechts dominant ben) en het andere klapt gewoon mn knie naar binnen en doet mn enkel en voet ook wat raar. Dat werd tijdens zwemles ook opgemerkt maar ik heb desondanks gewoon mn diploma's gehaald.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal