Yoga/Pilates
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Yoga/Pilates  (gelezen 12553 keer)

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2012, 17:39 »
Dat is vervelend. Daar zijn verder ook helemaal geen oplossingen voor?
Als je bij een sportschool pilates gaat doen, heb je dan wel de juiste begeleiding?
Dat had ik namelijk niet bij mijn sportschool.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2012, 17:48 »
Weet ik dus niet. Ik wil eerst gaan kijken wat er nog meer mogelijk is in Zwolle en anders even wat dingen afbellen.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2012, 17:51 »
Er zal vast ook oplossing zijn, dat zou in iedergeval heel erg mooi zijn. Ook omdat jij er veel baat bij hebt.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #18 Gepost op: 6 oktober 2012, 17:31 »
Ik ga maandag naar de sportbalie hier om te kijken wat ik kan gaan doen. De universiteit heeft helaas geen rolstoelsport, maar wel fitness en verschillende soorten yoga en pilates. Ik heb Yin Yoga gevonden, die zich richt op het verstevigen van je bindweefsel. Ik wil eigenlijk een keer in de week Yin Yoga gaan doen en een keer in de week bijvoorbeeld pilates, omdat Yin zich niet zo op de spieren richt. Ik hoop dat ik dan beide delen goed kan verstevigen. Wordt wel een duur grapje, maar mijn gezondheid is me ook heel wat waard.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2012, 15:39 »
En? Ga je met beide sporten beginnen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:07 »
Ik zit er ook aan te denken om pilates te doen, het kan op de sportschool waardoor het niks extras kost om het gewoon te proberen en ik kan natuurlijk ook het niveau voor mezelf wat aanpassen zo nodig

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #21 Gepost op: 1 november 2012, 13:40 »
Ik wil je toch even waarschuwen, Rachel. Mijn fysio raadde me af om direct bij een sportschool pilates te gaan doen, omdat je daar vaak in een grote groep zit en de begeleiding niet optimaal is. Je kan een heleboel verpesten door de oefeningen namelijk net niet goed uit te voeren of door net in een verkeerde houding te zitten. Maar als er goede begeleiding is, moet je het zeker gaan proberen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #22 Gepost op: 1 november 2012, 14:17 »
Mijn fysio zei juist dat het goed zou zijn. Zolang ik maar zelf goed op mijn grenzen let. Ik zit wel bij een sportschool met hele goed begeleiding

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #23 Gepost op: 1 november 2012, 14:44 »
Dan komt het vast wel goed. Voor mij was dat iig de reden om naar een speciale pilatesschool te gaan in een groep van max. 12 mensen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #24 Gepost op: 1 april 2015, 11:27 »
Ik ben weer begonnen met Yoga (ik heb dit hele topic trouwens even gemist geloof ik).
Heb het een tijd niet meer gedaan en dat merk ik wel! Moet weer even een stapje terug, maar als het me eerder is gelukt het zo op te bouwen gaat me dat nu gewoon weer lukken :)
Voelt goed

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Yoga/Pilates
« Reactie #25 Gepost op: 2 april 2015, 11:12 »
Yoga is heerlijk, ik wil als ik me even beter in mijn vel voel ook weer gaan starten. Momenteel is dat nog even teveel, en doe ik kleine fysio oefeningetjes (die ik eigenlijk vaker zou moeten doen, maar ik vergeet het gewoon zo makkelijk.)
Ik heb ook al eerder aan yoga gedaan, maar het is een beetje ingestort allemaal.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal