Huidklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Huidklachten  (gelezen 29617 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Huidklachten
« Gepost op: 11 mei 2011, 10:39 »
Ik heb de diagnose eds niet gekregen omdat mijn huid net niet rekbaar genoeg was (wel zacht volgens de kg). Ik heb ook niet de typische littekens en blauwe plekken. Tenminste, tot twee weken geleden niet.

Toen ik mijn sleutelbeen luxeerde, heb ik het laten tapen. Nu kan ik redelijk goed tegen cure tape, ik wil wel eens lappen huid aftrekken maar dat heelt meestal weer netjes. Behalve op mijn sleutelbeen. Daar vormen zich enorme blaren onder het tape. Dus ik heb het een tijdje rust gegeven, en nu heb ik een groot verkleurd litteken op mijn sleutelbeen dat erg dun overkomt. Omdat ik gisteren weer met auto moest reizen heb ik opnieuw mijn sleutelbeen in laten tapen, hopend dat het dit keer wel goed zou gaan. Met cavilon eronder dit keer.

Maar nee hoor, vanmorgen begon het weer te jeuken en toen ik voorzichtig onder het tape keek ontdekte ik een paar blaren (gelukkig nog dicht). Tape er voorzichtig afgehaald en ook nog een wat grotere open blaar ontdekt, die heb ik maar even afgedekt met een gaasje (gaasje vastgeplakt met duoderm, ik hou mijn huid verder liever heel).

Ik heb echt geen idee waarom ik rond mijn sleutelbeen een tsja... toch soort van allergische reactie ontwikkel. Is het mogelijk om op een specifieke plek allergisch te zijn? Of is dit gewoon een typisch eds probleem, ik hoor van wel meer mensen dingen over blaren... Maarja, kan dat ook specifiek op een plek gebeuren?

Verder, die littekens zouden wel eens kunnen helpen om in de toekomst wel de diagnose eds te krijgen...
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2011, 12:39 »
Als je volgens het boekje allergisch bent, heb je daar meestal overal wel last van, niet alleen op je sleutelbeen. Wat zou kunnen, is dat je huid op die plek gevoeliger is (zeker als hij al geïrriteerd is) en dat je daardoor lokaal een heftige reactie krijgt. Het kan ook zijn dat je een overgevoeligheid tegen tape aan het ontwikkelen bent, of dat je huid momenteel om een andere reden kwetsbaarder is (voeding, virusje, algemene conditie, ...), dan zou je ook op andere plaatsen nu heftiger op tape reageren dan anders.

Een gevoelige huid past wel bij EDS, lelijke littekens ook.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 09:30 »
Ik ben heftig aan het twijfelen of ik naar de dok. moet.  Ik heb een heel erg klein wondje op de zijkant van m'n been. Ter hoogte van enkel/zijkant achillespees.

Vorige week brak er een glas het wondje is ontstaan door opspringende scherf. Ik dacht toen gelijk dat er een hechting in moest omdat het ver open stond. Aan de andere kant weet ik ook dat hechtingen bij mij toch niet houden dus had geen zin om op de seh te gaan zitten voor een paar uur om vervolgens met één of twee hechtinkjes naar huis te gaan die er de volgende dag al uit zijn.

Maar nu staat het dus nog steeds open hoewel er een soort van korstje op of liever gezegd in is gekomen. M'n huid erom heen is rood, het wondje doet pijn als ik m'n been belast bij lopen etc... en er komt helder vocht uit.

Wat denken jullie?

Edit:

Wondje is net helemaal open gesprongen doordat ik m'n voet belastte tijdens het doen van het huishouden, het bloed en er stroomt helder vocht uit. Staat ook weer helemaal open. Bedenk net dat vandaag m'n eigen ha er niet is. Vind het een beetje te ver gaan om de plaats vervanger te bellen maar ga morgen denk ik toch maar even naar de ha toe.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2011, 10:36 door Rika »

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2011, 10:53 »
Ik zou wel even bellen of langs gaan. Zo'n wondje kan een nare ontsteking worden. (Mijn moeder had ook een wond aan haar been, is enorm gaan ontsteken en ze heeft heel lang antibiotica moeten slikken. Dus dat kun je beter voor zijn!)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2011, 11:49 »
Ik heb de plaatsvervanger gebeld. Ik moet het goed schoon spoelen en afdekken met een gaasje met betadine en dan morgen naar m'n eigen ha gaan. Dat spoelen en afdekken had ik al gedaan. Morgen maar even naar de ha dus.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2011, 12:39 »
volgende keer kan je ook naar je eigen HA voor steristrips of hechtingen rika. Goed dat je morgen even naar je eigen HA gaat, als het zo blijft open staan kan er een lelijke ontsteking ontstaan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2011, 15:09 »
Weet je zeker dat het glas er wel uit was?
Goed dat er morgen even naar gekeken wordt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Huidklachten
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2011, 22:57 »
idd weet je zeker dat t glas eruit was? Wel ff naar je ha...zoiets kan een lelijke ontsteking worden

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Huidklachten
« Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2011, 11:12 »
Ik ben sinds vorig jaar nogal wat afgevallen (16 kilo ondertussen) en nu heb ik lubbervel! :( Ik heb gewoon overal vel over. Het is niet zo erg dat het echt hangt, maar het zit allemaal los. En de dokters maar zeggen dat ik geen rekbare huid heb, moet je me nu eens zien!  :laugh:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Huidklachten
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2011, 13:14 »
Ja Maaike? poeh. Dat komt denk ik omdat je huid het snelle afvallen dus niet aankan op een of andere manier. Wel balen...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2011, 20:46 »
Ik heb wel eens gehoord dat veel striae (op opmerkelijke plaatsen?) een teken van EDS kan zijn.
Nu is het zo dat ik dat niet opmerkelijk veel heb (nou ja, dat denk ik dan), maar de laatste maanden heb ik het wel op mijn borsten ontwikkeld. Op zich is dat helemaal niet vreemd, ware het niet dat mijn borsten sinds een paar maanden kleiner worden en dus helemaal niet groeien. Dan hoor je toch geen striae te krijgen??? Ik dacht dat dat vooral gebeurde als je sneller groeide dan je huid bij kon houden..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2011, 20:54 »
Is het niet zo dat door het tennissen je borstspieren enorm zijn ontwikkeld? Dan kan de striae ook daardoor komen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2011, 21:01 »
Maar niet mijn borsten zelf, die worden juist kleiner door al dat sporten...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Huidklachten
« Reactie #13 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:32 »
Volgens mij zie je na een zwangerschap de straie pas, dus als de buik weer weg is. Weet het anders ook niet...

Enne, als jouw borsten kleiner worden, eet je dan wel genoeg?  ???
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #14 Gepost op: 6 augustus 2011, 09:14 »
Toen ik nog fanatiek hockey speelde had ik ook bijna geen borsten. Dus dat ze kleiner worden van sporten kan echt. ;) Dan maakt het niet veel uit dat je dan genoeg eet. Dat deed ik vroeger ook.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal