Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87596 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #225 Gepost op: 22 december 2014, 11:14 »
Die manier is inderdaad niet helemaal onbekend nee.  Het is niet de gezondste manier lijkt mij, maar als het werkt.... Ik hoop dat je een goede fysio zult gaan vinden die je helpt met spieropbouw en stabilisatie

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #226 Gepost op: 7 januari 2015, 19:59 »
Klinkt wel logisch dat het zo werkt, maar ook gevaarlijk. Fysio's doen ook weleens zoiets, maar laten je dan op je rug liggen en gaan achter je hoofd staan en trekken dan zachtjes. Dat lijkt me wat gecontroleerder en daardoor veiliger...
Hoe gaat het nu met je nek?

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #227 Gepost op: 9 januari 2015, 12:15 »
De wervel staat gelukkig nog steeds recht!
Wel heb ik steeds meer het gevoel dat mijn hoofd te zwaar is, ook veel moeite om het recht te houden. Maar ik wil niet terugzakken naar de nekkraag, ben veel te blij dat ik daar net vanaf ben! En ook een beetje bang om er weer afhankelijk van te worden, zeg maar. Lastig...

Er zit bij mij bij elke beweging een 'knak' in mijn nek, maar die zijn vrijwel pijnloos. Alleen als ik per ongeluk (of bewust, soms zoek ik pijn op, is een gekke tic van mij) de 'Voldemort-move' maak, zeg maar, dan knakt 'ie ontzettend hard en ontzettend pijnlijk. Is dat een pees/spier, of een wervel, denken jullie?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #228 Gepost op: 9 januari 2015, 13:34 »
Ik weet t niet eerlijk gezegd. Een pees kan ook superhard knakken natuurlijk. Maar een wervel kan natuurlijk ook

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #229 Gepost op: 9 januari 2015, 17:16 »
Hahaha wat is de voldemort - move?!
Als je nek bij elke beweging knakt denk ik dat dat spiertjes of peesjes zijn die verspringen. Maar die ontzettende pijnlijke knak zou best eens een wervel kunnen zijn?! tenminste, mij lijkt het dat pezen / spieren niet ontzettend veel pijn veroorzaakt. Tenzij de pees/spier zelf geirriteerd is natuurlijk.
Heb na je auto-ongeluk wel naar je nek laten kijken, en zijn er toen ook foto's gemaakt?

Ik herken de klachten van het moeite hebben om je hoofd overeind en recht te houden. En het knakken herken ik ook. En het aan je hoofd laten trekken dus ook (ook al is dat niet goed) Eigenlijk herken ik best veel ::) Haha
Ben je met je nek klachten wel eens naar de huisarts geweest? Of loop je bij een fysio, want denk wel dat het belangrijk is dat er even naar gekeken wordt als je nek echt zo veel knakt.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #230 Gepost op: 9 januari 2015, 18:43 »
Het kunnen ook nog de facetgewrichtjes zijn. Die maken ook een herrie als dat net niet helemaal lekker zit.

Ik heb zelf ook vrij veel nekklachten. Fysio probeert het aan te pakken maar tegen de spierknopen is niet op te boksen en tegen de instabilteit ook niet. Wel een nekkraag maar draag hem niet continue.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #231 Gepost op: 9 januari 2015, 21:17 »
Hihi! Tsja, dat is een inside joke voor de mensen die Harry Potter kennen, Voldemort maakt altijd zo'n bepaalde draaibeweging met zijn hoofd, en dat is te vergelijken, anders weet ik niet hoe ik het uit moet leggen!
Uiteindelijk is na mijn auto-ongeluk alleen lichamelijk onderzoek gedaan en niks aan foto's of scans. Daarom kwamen ze er ook pas veel te laat achter dat er wel degelijk een wervel scheef stond. Ik zit nu te wachten op een doorverwijzing naar de neuroloog (ik heb nogal een specifieke voorkeur en dus moet ik even wachten) en dan kaart ik dit sowieso wel aan. Mijn vertrouwen in de huisarts begin ik door een heel aantal incidentjes nogal kwijt te raken...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #232 Gepost op: 15 januari 2015, 09:12 »
Hoe lang moet je nog wachten op die neuroloog?

Ik loop nu bij een orofaciale fysiotherapeut omdat ik veel problemen heb in het hoofd / hals / kaak gebied. Hopelijk komt een groot deel van mijn nek klachten voort uit de kaak klachten die ik heb. Ik zeg hopelijk omdat ik hoop dat dit dus ook voor een groot deel op te lossen is.
Heb momenteel weer ontzettend veel last van nekpijn. Alles verkrampt de hele tijd waardoor ik ook spannings-hoofdpijn krijg. Word er een beetje gek van. Heb ooit een zachte nek kraag gekocht maar die verergert de problemen alleen maar lijkt het wel.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #233 Gepost op: 15 januari 2015, 16:38 »
Waarschijnlijk zit die dan niet helemaal goed want dan zou het juist moeten afnemen door de rust die je nek krijgt.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #234 Gepost op: 15 januari 2015, 17:04 »
Dat zou best kunnen. Ik voel juist een toenemende druk als ik hem om heb, helemaal bovenin mijn nek. Ik heb ook altijd de neiging om mijn hoofd naar voren te laten hangen als ik nekpijn heb. En met een nek kraag staat je hoofd natuurlijk helemaal recht op, maar dan heb ik de neiging dat ik steeds naar achter val met mijn hoofd.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #235 Gepost op: 16 januari 2015, 22:04 »
Klinkt alsof hij te lang is. Die ik nu heb is aangemeten door reva en de orthopedisch instrumenten maker, en ik moest juist mijn hoofd nog kunnen laten rusten naar voren. Dat je door die steun, dat je daarop kunt leunen, rust krijgt.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #236 Gepost op: 17 januari 2015, 23:15 »
Wat rais zegt, ik kan in mijn nekkraag mijn hoofd nog wel naar voren laten rusten!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #237 Gepost op: 18 januari 2015, 11:11 »
Ik kan mijn hoofd ook nog wel naar voren laten hangen maar niet zoals ik dat zou willen zegmaar.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #238 Gepost op: 19 januari 2015, 00:31 »
Donderdag was ik in het ziekenhuis, ben toen even langs de poli neurologie gelopen (kwam ik toch langs) om te vragen hoe lang ik nog moest wachten op mijn afspraak... Blijkt dat de hele doorverwijzing niet is aangekomen!
Zoveelste incident met mijn huisarts. Tot nu toe bleef het 'beperkt' bij recepten die niet werden opgestuurd naar de apotheek (waardoor ik tot vier keer toe met een knalrode kop stond te smeken om mijn tramadol) maar dit gaat echt te ver. Ben behoorlijk link. Morgen maar weer bellen, of zelfs even langsgaan en niet vertrekken voordat de doorverwijzing is verstuurd...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #239 Gepost op: 19 januari 2015, 10:59 »
Wat een gedoe zeg. Ik snapte de Voldemort-move. Mja ik ben dan ook Harry Potter "kenner". Vervelend dat t zo gaat Janelle...Stomme huisartsen soms ook. (hoewel ik even stop met klagen over de mijne...Die heeft een fijne omslag gemaakt)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal