diagnose
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: diagnose  (gelezen 83748 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: diagnose
« Reactie #120 Gepost op: 2 februari 2012, 11:42 »
Heel veel succes bij de orthopeed

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: diagnose
« Reactie #121 Gepost op: 2 februari 2012, 14:40 »
Succes bij de orthopeed!

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #122 Gepost op: 12 februari 2012, 20:53 »
Bizar dat er totaal geen lijn in lijkt te zitten hoe en waar je een diagnose krijgt. Ik kwam bij een reumatoloog die me wat kunstjes liet doen en binnen een kwartier had ik een stempel HMS.
Er was ook wel ee hartruis gevonden, daarvoor moet ik bij de cardioloog onderzocht worden en als het verband met elkaar lijkt te houden krijg ik een doorverwijzing voor een KG om op EDS te worden ondrzocht.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #123 Gepost op: 13 februari 2012, 20:46 »
woensdag ga ik naar de orthopeed, ik vind het eigenlijk best wel een beetje spannend, ik mag wel een lijstje maken zodat ik niets vergeet te vragen.

Amanda

  • Gast
Re: diagnose
« Reactie #124 Gepost op: 13 februari 2012, 21:14 »
alvast veel succes!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: diagnose
« Reactie #125 Gepost op: 14 februari 2012, 10:04 »
Veel succes alvast!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #126 Gepost op: 14 februari 2012, 10:10 »
bedankt :D

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #127 Gepost op: 15 februari 2012, 09:38 »
Ik ben vanochtend bij de orthopeed geweest, hij was gelukkig erg aardig dus ik durfde alles te vragen wat ik wilde, hij heeft alles nagekeken en vond me wel erg hypermobiel, ik heb HMS. Er gaat verder niets gebeuren eigenlijk, opereren heeft geen zin want m'n banden rekken toch weer op zei hij. Ik krijg wel een kniebrace, komende maandag heb ik al een afspraak om 'm te laten aanmeten.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: diagnose
« Reactie #128 Gepost op: 15 februari 2012, 10:19 »
Klopt dat opereren in sommige gevallen geen zin heeft, zeker geen operatie waarbij de kniebanden of welke gewrichtsbanden dan ook, worden ingekort. Verder is er helaas ook weinig wat er gedaan kan worden. HMS is niet te genezen..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #129 Gepost op: 15 februari 2012, 10:31 »
Je weet in elk geval weer iets meer dan is wel fijn! En een nieuwe kniebrace hopelijk doet dat ook goed!

Kniebanden inkorten e.d. zal weinig zin hebben nee! Maar ik ben nog steeds blij dat ik mijn pols heb laten opereren dus in sommige gevallen kan het zin hebben.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #130 Gepost op: 15 februari 2012, 16:27 »
ik ben al blij dat ik nu eindelijk een keer niet heb gehoord dat het allemaal wel meevalt, ik ben blij om te horen dat er echt wat is, al klinkt dat misschien raar. hoe het verder gaat dat zie ik dan wel weer voorlopig ben ik tevreden

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #131 Gepost op: 15 februari 2012, 18:13 »
Nu je weet wat je hebt, kun je ook eindelijk gaan werken aan een zo goed mogelijke lichamelijke conditie. Inderdaad werkt het inkorten van banden/pezen bijna nooit, maar er zijn wel andere dingen die je kunt doen, zoals fysiotherapie (niet te zwaar!).
Ook al is het fijn dat het beestje nu eindelijk een naam heeft, het kan toch zwaar zijn om het te verwerken. Sterkte ermee.

Offline Rietjeleitje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 32
  • (:
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #132 Gepost op: 19 februari 2012, 23:46 »
Wel of geen HMS? Daar zit ik momenteel een beetje mee.
 
Ik heb een Beightonscore van 4, ik kan net niet mijn handen plat op de grond krijgen ook strek ik mijn knienen net geen 10 graden over. Wel heb ik veel last van subs en heel af en toe lux van mijn schouders en heupen. Vermoeidheid speelt bij heel erg en snelle overbelasting van spieren, spierzwakte en spasmes.
Toch vond de kg in het umcg dat ik nèt geen HMS had. Terwijl ik naar mijn idee toch lees dat 4 punten op beighton welgenoeg zijn.

Momenteel ben ik bij een reumatoloog en daar moet ik vrijdag weer heen voor uitslagen en krijg ik ook haar bevindingen te horen van de vorige keer. Ik ben erg bang dat ze weer zeggen dat het"gewoon" hm is. Aangezien ik zou gaan revalideren en behoorlijk tegen het beleid hier voor aan liep wou ik eerst duidelijkheid hebben.

Dus ik ben erg benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen!

Lieefs Rianne

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #133 Gepost op: 20 februari 2012, 00:08 »
Het umcg is streng met de criteria, dat heb ik vaker gehoord (zowel voor hms als voor eds). Jammer dat je het labeltje net niet hebt, het zou eigenlijk niet uit moeten maken maar in de praktijk kan een duidelijke diagnose toch wel heel praktisch zijn.

Wat voor jou nu belangrijk is, is om op een lijn te komen met je behandelaars over je revalidatie. Heb je voor jezelf al duidelijk wat je er mee wilt bereiken? Ik heb zelf in Beatrixoord pijnreva gevolgd, toen nog zonder diagnose, en kijk er met gemengde gevoelens op terug. Ze zijn erg goed in belasting/belastbaarheid, ook psychisch, en rustig opbouwen, en daar kan ook iemand met hms/eds veel aan hebben. Keerzijde is wel dat ze enorm terughoudend zijn met pijnstilling en hulpmiddelen, terwijl sommigen daar toch echt heel veel baat bij hebben. Nu hangt dat natuurlijk ook van jouw specifieke behandelaars af (en mijn ervaring is ook alweer een paar jaar geleden).

Succes bij de reumatoloog in ieder geval!

Offline Rietjeleitje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 32
  • (:
    • Bekijk profiel
Re: diagnose
« Reactie #134 Gepost op: 20 februari 2012, 02:29 »
Dankje voor je reactie (:

Het UMCG is zeker streng wat betreft criteria. Het zou niet moeten uitmaken nee, maar helaas is het anders. Nu word het gezien ''o je hebt last van hypermobiliteit, maar dat is niet erg want dan zijn zo veel'' ook wat ik te horen heb gekregen dat mijn klachten zeker niet daar van dan komen. Want dat doet geen pijn.
Word er een beetje moedeloos van, om mezelf te verdigen dat mijn klachten daar wel vandaan komen.

Dat is het inderdaag vooral nu. Op 1 lijn komen. Ik had al intake en alles gehad bij reva maar toen als laatst bij de reva arts bleek dat we totaal niet op de zelfde lijn zaten zei hij dat er dan eerst maar meer duidelijkheid moest komen wat de diagnose dan was.

Ik ga ook een pijnrevalidatie doen. Mijn eerste indruk was wel aardig goed. Een punt dat ik ging twijfel is dat doordat ze zeiden wat ik eigenlijk met de krukken deed die ik mee had. Ze waren niet nodig en het plan was om zonder hulpmiddelen te gaan werken. Terwijl ik vanaf mijn 16e al regelmatig met krukken liep en lange dagen weg in de rolstoel.

Dus ik hoop echt dat ik er vrijdag uit kan komen met de reumatoloog!
Lieefs Rianne

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal