Openbaar vervoer en alternatieven
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Openbaar vervoer en alternatieven  (gelezen 21221 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #30 Gepost op: 15 december 2011, 22:00 »
Er zitten wat rare kronkels in de vervoersvoorzieningen. Collectief vervoer wordt per persoon goedkoper naarmate er meer mensen gebruik van maken. Het gemiddelde verbruik ligt stukken lager dan het maximale kilometerbudget omdat er ook veel mensen zijn die er nauwelijks gebruik van maken, die halen het gemiddelde omlaag. De groep die last heeft van een verlaging is relatief klein, maar dat betekent ook dat snijden in het maximum maar weinig geld oplevert.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2011, 09:22 »
Dat zie je helemaal goed Marielle.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #32 Gepost op: 10 januari 2012, 18:36 »
Ik kreeg vandaag reactie op mijn klacht van begin oktober. Beter laat dan nooit, had het eigenlijk niet meer verwacht.

Citaat
Voor ons was uw reactie aanleiding contact op te nemen met de collega's van regio die de ritten verzorgen van de lijndienst waarmee u reisde. Gezien de inhoud van uw reactie hebben onze collega's een persoonlijk gesprek gehad met de dienstdoende chauffeur. In dit gesprek hebben onze collega's stilgestaan bij uw ervaring en bij het feit dat Connexxion van haar medewerkers een correcte en klantvriendelijke instelling verwacht. Wij vinden het erg vervelend dat uw reis niet naar verwachting is verlopen, temeer daar het voor u tot veel ongemak heeft geleid. Wij bieden u hiervoor, mede namens onze collega's, onze excuses aan
.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2012, 10:45 »
Nou, ja het is in ieder geval een reactie en ze hebben wel iets met je klacht gedaan...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2012, 14:52 »
ik kwam dit tegen net en dacht ow dit past hier wel in :)

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft met vertegenwoordigers van de Chronisch Zieken en Gehandicapten Raad Nederland (CG-Raad) met de trein tussen diverse stations gereisd. Zo heeft de minister in de praktijk ervaren hoe het onder andere voor mensen met een rolstoel is om met de trein te reizen.

In een persbericht laat het ministerie weten dat in 2020, 218 stations zijn aangepast voor mensen met een rolstoel. Voor hen worden liften en hellingbanen aangelegd en wordt de perronhoogte aangepast. Deze 218 stations worden als eerste aangepakt, omdat ruim 90 procent van de reizigers gebruik maakt van deze stations. De overige stations worden tussen 2020 en 2030 aangepast. In totaal investeert het ministerie van Infrastructuur en Milieu ruim een half miljard euro in de verschillende projecten om stations beter toegankelijk te maken.

Toegankelijkheid treinen
Ook wil de minister dat reizigers met rolstoel zonder hulp van anderen de trein in en uit kunnen komen. Daarom heeft zij met NS afgesproken dat de treinen die zij bestellen zelfstandig toegankelijk moeten zijn. Vanaf 2025 zijn alle Sprinters vervangen door nieuwe, zelfstandig toegankelijke sprinters. Reizigers die gebruik willen maken van assistentie bij het in- en uitstappen moeten dit nu drie uur voor het vertrek van de trein melden bij NS. De aanmeldtijd voor deze Assistentie-Verlening-Gehandicapten-regeling wordt verkort tot één uur. Op de zeven grootste stations wordt dit 15 minuten.

bron: ango.nl

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2012, 19:19 »
Dat klinkt echt geweldig! Jammer dat het nog zo lang duurt allemaal.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2012, 19:20 »
Pff gaat wel nog lang duren, maar het is een begin...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2012, 19:52 »
ja klopt.
ik vind de sprinters wel ideaal waar je zo in kan rollen.
als ik van nijmegen naar venlo ga kan ik er zo mooi in rollen en geen assistentie nodig :).
maar in de achterhoek zijn de treinen ook al super fijn vaak!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #38 Gepost op: 25 januari 2012, 20:00 »
Ow hier zijn de treinen verre van ideaal. Maar als alleen al de tijd van 3 naar 1 uur gaat is al een hele verbetering... Kun je namelijk toch iets spontaner weg. En aangezien valys nog maar 450 km is.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #39 Gepost op: 25 januari 2012, 20:03 »
ja klopt maar ik denk dat daardoor ook mee mensen met ov gaan.
ik pak nu ook snel de bus of de trein.
maar ik heb ook een valys pasje en had nu nog 400 km over volgens mij van vorig jaar.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #40 Gepost op: 9 februari 2012, 19:28 »
Voor degenen met een begeleiderskaart: maken jullie wel eens gebruik van de mogelijkheid om bij de conducteur een kaartje te kopen zonder boete? Ik heb het wel eens gedaan, toen kreeg ik een conducteur die niet goed wist wat hij er mee aan moest. Ik probeer altijd wel gewoon een kaartje te kopen of gewoon op ov-chipkaart te reizen, maar soms is dat lastig en de mogelijkheid is er ook niet voor niets. Het hangt er maar net van af wat voor mensen er in de buurt zijn of ik het veilig genoeg vind om te pinnen bij de kaartjesautomaat. Als ik blijf zitten kan iedereen zo mee kijken, als ik ga staan moet ik ook mijn stoel in de gaten houden.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2012, 19:31 door Marielle »

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #41 Gepost op: 9 februari 2012, 19:32 »
Nee, ik heb een ov-chipkaart. :P

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2012, 23:41 »
Is daar een aparte regeling voor dan? ??? Dat wist ik niet eens...
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2012, 01:49 »
Ja. Bij het loket betaal je de normale prijs voor een kaartje, zonder verhoging. Als er geen loket is, mag je gewoon instappen en wachten tot de conducteur langs komt. Dan geef je aan dat je geen kaartje hebt kunnen kopen en laat je begeleiderskaart en legitimatie zien. Je krijgt dan een acceptgiro thuis, zonder boete/verhoging.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2012, 15:20 »
oke wist ik niet.
maar ook ik reis altijd met ov kaart ideaal die dingen!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal